  • 1. Data: 2023-12-18 12:09:43
    Temat: strzelnica
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Jednodniowa? Godzinna?

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/jak-politycy-pis-z-d
    omniemanym-trucicielem-orlow-zbudowali-strzelnice-na
    -ktorej-nie/cx6r3hd

    "Dla polityków PiS ważne jest również to, że powstała w ramach
    flagowego programu "Strzelnica w Powiecie". W ciągu sześciu lat z
    założonych 380 klasycznych strzelnic udało się zbudować zaledwie...
    cztery. Tym ważniejsze dla polityków PiS jest to, że piąta powstała
    właśnie tu - w samym sercu konserwatywnego Podlasia."

    a) to gdzie te szczęśliwe powiaty?

    b) jak to się stało, ze tylko 5 powstało? PiS program dał, a pieniędzy
    nie dał, czy za duże wymogi na prowadzenie?
    Czy PO/KO i lokalny PiS sabotował program?

    J.

  • 2. Data: 2023-12-18 13:14:14
    Temat: Re: strzelnica
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Dec 2023 12:09:43 +0100, J.F napisał(a):

    > jak to się stało, ze tylko 5 powstało? PiS program dał, a pieniędzy
    > nie dał, czy za duże wymogi na prowadzenie?

    To zapewne wynik pisowskiej sprawności: Mejza na Misiewiczu jedzie i
    Sasinem pogania.
    Może za mało dało się przy okazji wydoić, więc było małe zainteresowanie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2023-12-18 16:54:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 12:09, J.F pisze:
    > czy za duże wymogi na prowadzenie?

    Żeby wziąć pieniądze z tego programu trzeba było zbudować strzelnicę
    zgodną z Rozporządzeniem w sprawie strzelnic garnizonowych. Przykładowo
    tam są takie wymogi, jak odległość do najbliższego budynku 500 metrów,
    co w wypadku Galicji w praktyce jest w ogóle trudne do realizacji.
    Znajdź tu puste pole o średnicy ponad kilometra, i to takie, że nie jest
    w osnowie rezerwatu, parku narodowego itd. o za tym tam dość zaporowe
    były same parametry strzelnicy. Szerokość osi kilkadziesiąt metrów w
    sytuacji, gdzie normalnie 15 metrów wystarcza na zorganizowanie zawodów
    PZSS. Ostatecznie kilku znajomych do tego podchodziło, ale każdy na
    którymś etapie doszedł do wniosku, ze to niema sensu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-12-18 18:00:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 16:54:22 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > PZSS. Ostatecznie kilku znajomych do tego podchodziło, ale każdy na
    > którymś etapie doszedł do wniosku, ze to niema sensu.

    Istotnie, nawet w artykule piszą, ze trzeba było 800m, i do drogi
    trochę zabrakło.

    I nikt tego pisowi nie wytłumaczył?
    Czy program tak mało istotny, ze nie słuchali, nie pytali ...

    A moze jakies treningowe Groty powinny powstac, na sportową amunicję
    .22 ?

    J.

  • 5. Data: 2023-12-18 18:21:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 12:09, J.F pisze:

    > b) jak to się stało, ze tylko 5 powstało? PiS program dał, a pieniędzy
    > nie dał, czy za duże wymogi na prowadzenie?
    > Czy PO/KO i lokalny PiS sabotował program?

    Przede wszystki już kiedyś pisałem. Żeby zrobić strzelnicę otwartą nie
    trzeba własciwie nic poza regulaminem, że strzelać należy tak, żeby
    pociski nie wypadywały poza strzelnicę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-12-18 23:55:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 18:00, J.F pisze:
    > Istotnie, nawet w artykule piszą, ze trzeba było 800m, i do drogi
    > trochę zabrakło.
    > I nikt tego pisowi nie wytłumaczył?

    Zdaje się, że niespecjalnie kogokolwiek był zainteresowany, a i po
    stronie polityków PiS też większego zainteresowania nie było. Mogli
    zapytać.

    > Czy program tak mało istotny, ze nie słuchali, nie pytali ...

    Program, jak program. Po prostu wzięły się za niego osoby nie mające
    pojęcia o merytorycznej stronie przedsięwzięcia.

    > A moze jakies treningowe Groty powinny powstac, na sportową amunicję
    > .22 ?

    Z jednej strony to dość proste, bo kal. .223 spokojnie współpracuje z tą
    amunicją. Z drugiej strony. Do wielu karabinów są tzw. konwersje
    pozwalające na strzelanie z innej amunicji. Do GROTa się z taką ne
    spotkałem. Są dostępne do platformy AR i AKM, ale w praktyce tak sobie
    to działa.

    --
    (~) Robert Tomasik