  • 1. Data: 2023-12-20 19:52:20
    Temat: Wąsik i kamiński
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Dwa sepece od służb zostały skaznane tym rzem prawomocnym wyrokiem na
    celę (bez zawieszenia).

    Było pewną zagadką co zrobi p.o.rezydent - albo podpisze nowe
    ułaskawienie, albo (co wybrał) twierdzi, że stare obowiązuje.

    I co teraz - dla wąsika i kamińskiego lepiej by było jakby prezydent
    proforma podpisał nowe "żeby się znów wymiar sprawiedliwości nie musiał
    kłopotać". Ale wybrał wersję "ja się nie myliłem, powiedziałem
    (podpisałem) swoje lata temu, bujajcie się". No i co teraz zrobić z
    prawomocnym wyrokiem - do pierdla chyba;)
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2023-12-20 20:40:01
    Temat: Re: Wąsik i kamiński
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2023-12-20 o 19:52, Shrek pisze:
> [...]
    > (podpisałem) swoje lata temu, bujajcie się". No i co teraz zrobić z
    > prawomocnym wyrokiem - do pierdla chyba;)

    Mądre głowy prawnicze w TVN24 i Polsat mówią, że mandat posła wygasł
    automatycznie i do pierdla. Sędzia wykonawca wystawia nakaz stawienia
    się w ZK.
    TVP Info - nic nie mówi,leży w łóżku, jest bardzo chore i przyjmuje
    lekarstwa na uzdrowienie. Uzdrowienie TVP Info (i wszystkich Panoram,
    teleexpresów, Wiadomości) nastąpi jutro o 19:30 i coś zapewne powie.
    Natomiast PolskieRadio chorobę przechodzi bezobjawowo i co godzinę są
    nowe wieści.

  • 3. Data: 2023-12-20 21:17:16
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl> pisze:

> [...]
    > teleexpresów, Wiadomości) nastąpi jutro o 19:30 i coś zapewne powie.
    > Natomiast PolskieRadio chorobę przechodzi bezobjawowo i co godzinę są

    To pierdolą bez _proceduralnego_ sensu IMHO.
    Minimum przyzwoitości prawnej to ze dwa tygodnie na przesyłanie i
    sprawdzenie papierków chociażby przez Sejm przed formalnym
    potwierdzeniem *przez Sejm* "przyjęcia do wiadomości z potwierdzeniem
    skutku prawnego". Nawet jeśli założyć że nie jest to wymóg _konieczny_
    to dopóki strona nie stosuje obstrukcji wypada zachować _troszkę_
    "proceduralnej kurtuazji".

    Zresztą można i politycznie: raczej+ PiS *kiedyś* wróci do władzy. Czy
    misją PO+ jest zostawienie mu bardzo poręcznych proceduralnych
    precedensów "obosiecznego miecza"? Jakiś Wysoki Sąd (prawomocnie)
    orzeknie i Sejm z posłami nie będą mieli _zupełnie_ nic gadania a nawet
    paru dni na wysmażenie jakiś protestów prawnych w kwestii prowadzącej do
    wygaśnięcia mandatu posła?

    Nie wszystko się godzi *co wolno* . IMHO Opóźnienie rzędu kilku
    tygodni nie jest warte nie za dobrych obyczajów (proceduralnych
    precedensów) szczególnie gdy jak rozumiem na miejsce "wygaśniętych"
    po prostu wejdą kolejni z listy PiS.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2023-12-20 21:35:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.12.2023 o 21:17, A. Filip pisze:

> [...]
    > sprawdzenie papierków chociażby przez Sejm przed formalnym
    > potwierdzeniem *przez Sejm* "przyjęcia do wiadomości z potwierdzeniem

    A na jakiej podstawie sejm miałby potwierdzać skutek prawny prawomocnego
    wyroku? Do wiadomości zostanie raczej przesłane.

    > Nawet jeśli założyć że nie jest to wymóg _konieczny_
    > to dopóki strona nie stosuje obstrukcji wypada zachować _troszkę_
    > "proceduralnej kurtuazji".

    E tam - obowiązuje zasada wzajemności:P

    > Zresztą można i politycznie: raczej+ PiS *kiedyś* wróci do władzy. Czy
    > misją PO+ jest zostawienie mu bardzo poręcznych proceduralnych
    > precedensów "obosiecznego miecza"?

    Pisałem kiedyś, że szkody wyrządzone przez pis daleko wykraczają poza
    ich działania wtedy, gdyż w przyszłości mają skutek taki, że sprzątanie
    po nich będzie się odbywać w tym samym trybie co zawłaszczanie państwa
    przez nich, co powoduje ogromną erozję praworządności. Future is now:(

    > Nie wszystko się godzi *co wolno* .

    Jak wolno, to wolno. W przypadku tych person, co lecieli sobie w chuja z
    prawem, wolno a nawet należy, stosować wszelkie dozwolone metody w celu
    punktualnego przestrzegania "rozkładu jazdy". Trzeba było myśleć
    wcześniej a nie teraz płakać, że nie wypada. Nie wypadało to jak się
    mleko rozlewało. Teraz wręcz wypada wykorzystać wszelkie prawem
    dozwolone metody, żeby sytuację naprawić. I żeby przywrócić
    praworządnośc i żeby stało się zadość obietnicą pod jakimi zjednoczona
    opozycja szła do władzy. A program był "jazda z kurwami!":P

    > IMHO Opóźnienie rzędu kilku
    > tygodni nie jest warte nie za dobrych obyczajów (proceduralnych
    > precedensów) szczególnie gdy jak rozumiem na miejsce "wygaśniętych"
    > po prostu wejdą kolejni z listy PiS.

    Sprawa jest o wiele głębsza niż zmiana jednych pionków w sejmie na
    drugich. Choćby istotne jest stwierdzenie faktu, że za rządów pisu na
    czele służb specjalnych za sprawą urzędującego p.o.rezydenta stali
    przestępcy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-12-20 21:54:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:
    > W dniu 20.12.2023 o 21:17, A. Filip pisze:
    [...]
> [...]
    > drugich. Choćby istotne jest stwierdzenie faktu, że za rządów pisu na
    > czele służb specjalnych za sprawą urzędującego p.o.rezydenta stali

    A najważniejsza nie jest możliwość odniesienia wrażenie przez całkiem
    wielu że gdyby PiS wygrał wybory to wyrok mógłby być inny?

    Myślisz że spin doktorzy PiS nie wymyślą jak zasugerować podtekstami
    "możliwe niedostatki niezawisłości sądu" bez powiedzenia czegokolwiek
    wprost?

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2023-12-20 22:02:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.12.2023 o 21:54, A. Filip pisze:

    > A najważniejsza nie jest możliwość odniesienia wrażenie przez całkiem
    > wielu że gdyby PiS wygrał wybory to wyrok mógłby być inny?

    A czego wnosisz? Chcesz powiedzieć, że sędziowie jednak byli zależni od
    pis? :P

    > Myślisz że spin doktorzy PiS nie wymyślą jak zasugerować podtekstami
    > "możliwe niedostatki niezawisłości sądu" bez powiedzenia czegokolwiek
    > wprost?

    Od tego są. I tak to zrobią, Zreszą o czym dyskutujemy - wyrok już
    zapadł. Proponujesz żeby sejm głosował czy wyroki sądów są obowiązujące
    - to by dopiero dawało temat do dyskusji i tworzyło niewygodny dla pisu
    ewenement prawniczy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2023-12-20 22:18:18
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > obowiązujące - to by dopiero dawało temat do dyskusji i tworzyło
    > niewygodny dla pisu ewenement prawniczy;)

    Proponuje tylko i aż żeby Sejm został *formalnie* poinformowany i miał
    chwilę (kilka/kilkanaście dni) na potwierdzenie wygaśnięcia mandatów bez
    tworzenia ryzyka "możliwego wrażenia uprawiania obstrukcji" na miarę
    posła KO mecenasa Giertycha "Nieuchwytnego". Czyli potwierdzenie przez
    Sejm nie jest konieczne ale tylko i aż wskazane oraz "upraszczające".

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2023-12-20 22:32:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.12.2023 o 19:52, Shrek pisze:
> [...]
    > (podpisałem) swoje lata temu, bujajcie się". No i co teraz zrobić z
    > prawomocnym wyrokiem - do pierdla chyba;)

    Ułaskawienie nie powoduje, ze człowiek staje się niewinny. Kara nie jest
    wykonana. Ale po prawomocnym skazaniu mandat automatycznie wygasa.
    Dlatego poprzednio Pan Prezydent RP skorzystał z prawa łaski na etapie
    przed skazaniem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2023-12-20 22:36:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.12.2023 o 22:18, A. Filip pisze:

> [...]
    > tworzenia ryzyka "możliwego wrażenia uprawiania obstrukcji" na miarę
    > posła KO mecenasa Giertycha "Nieuchwytnego".

    I zapewne zostanie poinformowany - co jest zresztą zbędne, bo marszałek
    już wie. I zapowiedział że poczeka na zakończenie procedury odwoławczej.
    Mam mieszane uczucia, ale tak zapowiedział. Nie wiem czy ma to
    umocowanie w prawie czy uprzejmości. Imho wyrok obowiązuje, do czasu
    ewentualnej kasacji w SN i hołownia występuje tu przed szereg.

    > Czyli potwierdzenie przez
    > Sejm nie jest konieczne ale tylko i aż wskazane oraz "upraszczające".

    IMHO sejm nie ma tu żadnych kompetencji do "zatwierdzania" wyroków sądu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2023-12-20 22:37:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > wykonana. Ale po prawomocnym skazaniu mandat automatycznie wygasa.
    > Dlatego poprzednio Pan Prezydent RP skorzystał z prawa łaski na etapie

    No ale mamy nowy. Sejm ma głosować czy ważnejsze zdanie prezydenta czy
    prawomocny wyrok?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!