  • 1. Data: 2004-12-25 13:26:44
    Temat: WYROK NAKAZOWY - pomozcie czy warto zlozyc sprzeciw
    Od: "misio" <m...@...pl>

    Witam - z gory dizeki za zagladniecie do sprawy otoz wygadalo to mniej wiecej tak

    Pewnego dnia przechodzilem w nocy, gdzie nie bylo wogole ruchu pojazdo przez
    jezdnie co nie odbylo sie bezposrednio na przejsiu dla pieszych. W polowie drogi
    wyskoczyl mi policjan z radiowozu - ktory mnie zawolal i w radiowozie
    /oczywiscie zaden z nich sie nie przedstawil powiedzial ze w zwiazku z art 97 KW
    - "Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku ruchu
    na drogach publicznych....." - w zwiazku z art. 13 Prawo u ruchu drogowym

    Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z
    przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo
    przed pojazdem.

    skierowany zostanie wniosek o ukaranie do sadku grodzkiego. Oczywiscie podczas
    rozmowy w radiowozie - nie przedstawil mi sie z zadnych funkcjonariuszy co jest
    jego obowiazkiem zgodnie z ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
    z dnia 17 września 1990 r.
    w sprawie trybu legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania kontroli
    osobistej oraz przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez policjantów.

    § 2. Policjanci, przystępując do czynności służbowych określonych w § 1, są
    obowiązani:
    1) podać stopień, imię i nazwisko; policjanci nie umundurowani okazują ponadto
    legitymację służbową w taki sposób, aby zainteresowany miał możliwość odczytać i
    zanotować nazwisko policjanta i nazwę organu, który wydał legitymację,
    2) podać podstawę prawną oraz przyczynę podjęcia czynności służbowej.

    A wygladalo to tak: ze pan policjant zazadal dokumentu co mu przekazalem, i
    wtedy spytal czy pilem: odpowiedzialem "nie" a nastepnie - oznajmil mi ze
    kieruje sprawe do Sadu Grodzkiego za:

    1. Przekraczanie w miejscu niedozwolonym
    2. Oraz coś jeszcze na Pana znajdziemy..... /to chyba jest najlepsze/

    i pojechalismy komende na alkomat - odmowilem i do szpitala - gdzie rowniez
    odmowilem pobrania krwi - zazadalem badania lekarskiego Pani doktor mnie zbadala
    ale nie pobrala krwi - powiedzialem ze zle sie czuje - a sami policjanci do
    siebie mowil " jak to tam bylo czy moge tak odmowic i co oni maja robic" ale nic
    nie pobrala doktorka krwi a oni zostawili mnie mowiac jeszcze ze moge sobie
    wezwac taxi zeby mnie zawiozla do domu" i sprawe skierowali do sadu grodzkiego.
    Nie bylo zadnych czynnosci wyjasniajacych co zgodnie z art. 54 p. 6 KPW powinno
    nastapic ani pouczenia o mozliwosci jego zlozenia zgodnie z art. 54 p.7 KPW.

    Nastepnie po miesiacu przyszedl wyrok nakazowy - sad orzekl nagane.

    I teraz podstawowe pytanie - czy wnosic od tego sprzeciw wobez zainstnialych
    sytuacji, gdyz zgodnie z art. 13 p. 3 Prawo o ruchu drogowym:

    "3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym mowa w
    ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia
    bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej krawędzi jezdni iść drogą
    najkrótszą, prostopadle do osi jezdni"

    Przcohdzilem w nocy w malym miescie, gdzie w nocy okolo 0.30 nie ma zadnych
    pojazdo droga jest jednokierunkowa, nie powodowalem zagrozenia - i kierowalem
    sie do rpzeciwleglej krawedzi droga najkrotsza - mniej wiecej prospopadle do osi
    jezdni.

    Czy sad - wobec tego ze mam swiadkow jak podarzalem uzna wieksza prawdomownosc
    moja i swiadkow czy tez policji - i wogole czy popelnilem w mysl art 3 prawo o
    ruchu drogowym wykroczenie?

    z gory dzieki za poomc troche dosc obfity ten opis ale tak to mniej wicej
    wygladalo - jesli mozecie odpiszcie szybciutenko gdyz mam jeszcze 3 dni na
    wniesienie sprzeciwu.

  • 2. Data: 2004-12-26 07:32:05
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik misio napisał(a) w wiadomości
    [ ciach ...]

    Daruj sobie. Nagana to nic, a końcu popełniłeś wykroczenie. Narażasz się tylko
    na koszty postepowania i ewentualną grzywnę. Dal bytu twojego wykroczenia nie ma
    znaczenia prawidłowość czy nie postępowania policji.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-12-26 08:01:41
    Od: m...@...pl

    Tylko czy z gory jestes w pozycji "bez szans" - maja c na uwadze ze mam na to 2
    swiadkow i czy o 12 w nocy gdzie wogole nie ma ruchu pojazdow na drodze
    przechodzenie poza miejscem dla pieszych po uprzednim "upewnieniu sie cz jest
    bezpiecznie" - i przejscie prostopadle do osi jezdi - wg prawa o uchu drogowym
    tak mozna - tylko czy sad da wiare moim zeznaniom i moich swiadkow czy tez
    policji?

  • 4. Data: 2004-12-26 09:07:03
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Użytkownik <m...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak mozna - tylko czy sad da wiare moim zeznaniom i moich swiadkow czy tez

    To nie jest pytanie na grupę dyskusyjną. Komu da wiarę sąd zależy od sądu. Jest
    to trudno przewidywalne. Mógłbym odpowiedzieć na takie pytanie jak usłyszałbym
    wszystkie zeznania - i odpowiedź obejmowałby tylko moje wrażenia, a nie tego
    sądu który będzie rozpoznawał sprawę.
    Ale sam stres związany z sądem będzie gorszy dla Ciebie niż kara nagany. To nic
    przyjemnego. Więc jeszcze raz: radzę ci daruj sobie. Udowadnianie czegoś dla
    samych zasad jest głupotą.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-12-26 10:20:31
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    drogowym
    > tak mozna - tylko czy sad da wiare moim zeznaniom i moich swiadkow czy tez

    Sad to wlasnie wzial pod uwage przy wymiarze kary i dostales tylko nagane. W
    papierach jestes czysty (to w ogole wykroczenie) i nie ma sensu sie bawic,
    bo sedzia ci przywali 50 zl za to plus koszty.

    konrad