  • 1. Data: 2004-12-25 04:10:17
    Temat: [epilepsja a prawo jazdy]
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    Witam o tak /wczesno/późnej/ porze :)

    Nie wiem, czy jest to temat typowo prawniczy, a jeśli znalazłby się ktoś,
    kto mógłby wypowiedzieć się choćby w najmniejszym stopniu (chodzi o aspekt
    prawny, jeśłi trzeba zapytam o medyczny, ale to już rzecz jasna na innej
    grupie). Wogóle to zacznijmy od tego, że mam wrodzone wodogłowie i
    wszczepioną zastawkę. Z rozmowy niegdysiejszej z lekarzem dowiedziałem się,
    iż z tym to (o ile przeszedłbym badania psychotechniczne - ze względu na ich
    dokładność na 'tradycyjnym prawem jazdy' choć zawodowo i tak bym nie
    jeździł) jeszcze można ! może ! dostać p.j. Duży problem polega jednak na
    tym, że 2 dni temu (noc z 22/23 XII) zdarzył się u mnie dziwny incydent,
    którego nawet nie potrafię opisać, nawet nie bardzo pamiętam. W każdym bądź
    razie zostałem zawieziony za izbę przyjęć kliniki neurochirurgicznej (gdzie
    byłem niegdyś leczony) gdzie lekarz po obejrzeniu stwierdził, iż 'z opisu
    wygląda mu to na napad drgawkowy'. I teraz sedno sprawy: Może ktoś się zna:
    Czy napad jednorazowy napad drgawkowy może świadczyć o padaczce /jeszcze do
    końca nie potwierdzonej/ [to może pytanie
    NTG], a co za tym idzie, czy musi definitywnie dyskfalifikować z posiadania
    p.j. czy też pod warunkiem zaleczenia tejże choroby (bo wyleczyć się ponoć
    nie da) po bardzo dokładnej konsultacji możliwe jest dopuszczenie do
    kierowania pojazdem ? Jeśli pytanie to jest NieNaTęGrupę - przepraszam.

    Pozdrawiam, życząc wesołych świąt i Najlepszego w Nowym Roku
    cOOba

  • 2. Data: 2004-12-25 05:51:48
    Temat: Re: [epilepsja a prawo jazdy]
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    cOOba wrote:

> [...]
    > nie da) po bardzo dokładnej konsultacji możliwe jest dopuszczenie do
    > kierowania pojazdem ? Jeśli pytanie to jest NieNaTęGrupę - przepraszam.

    Pomijając kwestię prawną - spróbuj podejść do tego zdroworozsądkowo: czy
    chciałbyś idąc chodnikiem zostać rozjechanym przez kogoś, kto sobie
    jechał samochodem i nagle dostał drgawek?

    Albo mieć na sumieniu kogoś, bo - zlekceważywszy swój stan - dostałeś
    drgawek podczas kierowania pojazdem?

    O ile lekarze całkowicie nie wykluczą możliwości powtórzenia takiego
    incydentu - a obawiam się, że całkowitej pewności mogą nie mieć - nawet
    nie powinieneś próbować starać się o prawo jazdy.

    A jeśli w takim niepewnym stanie jednak byś jakoś 'dopiął swego' - IMHO
    należałby się kryminał.

  • 3. Data: 2004-12-25 07:08:55
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Pomijając kwestię prawną - spróbuj podejść do tego zdroworozsądkowo: czy
    > chciałbyś idąc chodnikiem zostać rozjechanym przez kogoś, kto sobie
    > jechał samochodem i nagle dostał drgawek?

    Nie, nie chciałbym

    > Albo mieć na sumieniu kogoś, bo - zlekceważywszy swój stan - dostałeś
    > drgawek podczas kierowania pojazdem?

    O to akurat mówiąc szczerze nie specjalnie dbam. Jest masa większej maści
    kretynów (choć w epoce świąt może nie powinienem tak się wyrażać ;) )
    wsiadających za kółko 'nawalonych jak armaty' albo 'najaranych jak parowóz'
    i co ? I jakoś się nie martwią, mając- mówiąc wulgarnie - gdzieś to, co się
    z nimi, lub współużytkownikami drogi stanie BTW: Czasem jeżdżąc z kimś innym
    i patrząc na to, co się dzieje na ulicy przestaję mieć jakiekolwiek skrupuły
    co by się stało, gdyby 'coś się stało'

> [...]
    > nie powinieneś próbować starać się o prawo jazdy.
    >
    > A jeśli w takim niepewnym stanie jednak byś jakoś 'dopiął swego' - IMHO

    Zacznijmy od tego, że nikt nie postawił jeszcze nawet 1% pewności, że to ta
    właśnie choroba. Póki co to tylko domysły i przypuszczenia. Zobaczymy, co
    będzie dalej W sesnie - kryminał za samo posiadanie, nawet nie spowodowawszy
    wypadku ? Żartujesz, czy co ? Otóż jakiś czas temu rozmawiałem zarówno z
    lekarzem orzecznikiem, jak i tymi, którzy te kursy prowadzą i z tego, co mi
    wiadomo to 'prawko' potrafią dostać takie 'dzbany' którzy o nim wogóle
    słyszeć nie powinny, a co dopiero je mieć, więc może od tych należałoby
    zacząć, bo ja jeszcze tej 100% nie mam (choćby dlatego, że, cytując opinię
    lekarską 'mogło to być symptomem choroby, jak i wypadkiem czysto
    incydentalnym').

    To chyba tyle.
    cOOba

  • 4. Data: 2004-12-25 08:59:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    co
    > będzie dalej W sesnie - kryminał za samo posiadanie, nawet nie

    kryminal pijakowi jadącemu samochodem nawet nie spowodowawszy wypadku?
    Zartujesz chyba?

    P.

  • 5. Data: 2004-12-25 09:59:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    cOOba wrote:

    > O to akurat mówiąc szczerze nie specjalnie dbam. Jest masa większej maści
    > kretynów (choć w epoce świąt może nie powinienem tak się wyrażać ;) )

    No cóż - przy takim podejściu mam nadzieję, że nigdy nie dostaniesz
    nawet karty rowerowej, a co dopiero prawa jazdy.

    [ciach]

> [...]
    > wypadku ? Żartujesz, czy co ? Otóż jakiś czas temu rozmawiałem zarówno z

    Spowodowanie. Jeśli wiesz, że masz feler (czy to w sobie, czy w
    samochodzie) który powoduje poważne zagrożenie (np. możliwość napadu
    epileptycznego albo rozwalone hamulce).

    > lekarzem orzecznikiem, jak i tymi, którzy te kursy prowadzą i z tego, co mi
    > wiadomo to 'prawko' potrafią dostać takie 'dzbany' którzy o nim wogóle
    > słyszeć nie powinny, a co dopiero je mieć, więc może od tych należałoby

    Wiesz, niektórzy zarabiają na życie handlując narkotykami lub zabijając
    dla pieniędzy. Ale chyba nie będziesz tu żądał, żeby ci wyjaśniać, jak
    się do takiej pracy zabrać i unikać sprawiedliwości, hmm?

    > zacząć, bo ja jeszcze tej 100% nie mam (choćby dlatego, że, cytując opinię
    > lekarską 'mogło to być symptomem choroby, jak i wypadkiem czysto
    > incydentalnym').

    Nawet po incydentalnym przypadku póki nie uzyskana zostanie 100%
    pewność, że faktycznie był tylko incydentalny, nie powinieneś dostać
    zgody nawet na kurs. Oczywiście w Polsce te badania lekarskie do prawa
    jazdy są niestety często dość 'lewe', ale to jest grupa o prawie, a nie
    bezprawiu.

    Podsumowując: z główką masz coś nie w porządku niezależnie od problemów
    stwierdzonych przez lekarzy i zdecydowanie nie masz predyspozycji
    psychicznych do uczestniczenia w ruchu po drogach publicznych. Prywatnie
    mam nadzieję (płonną, ale zawsze), że się przez system nie przemkniesz i
    prawka nie dostaniesz.

  • 6. Data: 2004-12-25 10:19:46
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    "Andrzej Lawa" news:cqjdlr$23ec$1@news2.ipartners.pl...

    <reszte ciachnałem, bo niewarto>

> [...]
    > zgody nawet na kurs. Oczywiście w Polsce te badania lekarskie do prawa
    > jazdy są niestety często dość 'lewe', ale to jest grupa o prawie, a nie

    To, co usiłujesz tu wygłosić na całe szczęście nie jest jeszcze ostateczną
    opinią i to na szczęście może.
    Co zaś do tego,że to grupa o prawie, a nie bez prawie to się zgadzam.
    Chciałem jedynie zanznaczyć, żeby inni zdawali sobie sprawę, zanim coś
    kiedyś napiszą.

    > Podsumowując: z główką masz coś nie w porządku niezależnie od problemów
    > stwierdzonych przez lekarzy i zdecydowanie nie masz predyspozycji

    Pomijając, że uważam to za obrazę, skoro tak piszesz nawet mnie nie znając
    tylko na podstawie tych kilku słów w sieci, ale, że to 'dni dobroci dla
    wszystkich' więc pominę to milczeniem.

    > psychicznych do uczestniczenia w ruchu po drogach publicznych. Prywatnie
    > mam nadzieję (płonną, ale zawsze), że się przez system nie przemkniesz i
    > prawka nie dostaniesz.

    Choć nadzieję mieć Ci wolno zawsze to ja nie mogę Ci zagwarantować, że
    specjalnie dla ciebie się podłożę.

    cOOba

  • 7. Data: 2004-12-25 10:32:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    cOOba napisał(a):

    > Pomijając, że uważam to za obrazę, skoro tak piszesz nawet mnie nie znając
    > tylko na podstawie tych kilku słów w sieci, ale, że to 'dni dobroci dla
    > wszystkich' więc pominę to milczeniem.

    Przeciez nie chcil Ciebie obrazic. Po prostu z Twoich slow wynika, ze nie
    jestes osoba zrownowazona i faktycznie nie masz predyspozycji do kierowania
    pojazdem ;P

    j.

  • 8. Data: 2004-12-25 19:08:24
    Od: scream <n...@p...pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > kryminal pijakowi jadącemu samochodem nawet nie spowodowawszy wypadku?
    > Zartujesz chyba?

    kryminał człowiekowi, który strzelał do Ciebie ale nie trafił?
    Żartujesz chyba?

    Nie, on nie żartuje, a ja sie z nim zgadzam :) I nie tylko ja.
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2004-12-26 12:43:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cOOba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > właśnie choroba. Póki co to tylko domysły i przypuszczenia. Zobaczymy, co
    > będzie dalej W sesnie - kryminał za samo posiadanie, nawet nie

    To wcale nie żarty. Zakładając, że zdajesz sobie sprawę z tego, że jesteś
    chory na chorobę wykluczającą prowadzenie pojazdu, to złożenie o niego
    wniosku i pobranie prawa jazdy jest wyłudzeniem poświadczenia nieprawdy.
    Dodatkowo będziesz musiał również wyłudzić poświadczenie nieprawdy od
    lekarza, bowiem on pyta o choroby. Są choroby, których standardowym badaniem
    stwierdzić w zasadzie nie sposób. I dla tego on pyta. Ale zatajenie również
    jest karalne z tego samego powodu.

    Wyłudzenie nieprawdy jest przestępstwem. Pozostaje dowieść, czy wiedziałeś o
    tych chorobach. Podejrzewam - niestety - że dokąd się nic nie przydarzy, to
    faktycznie prawo jazdy może Ci się udać dostać. Choć z tego co piszesz, to
    niestety nie powinieneś. Kłopot się zacznie w momencie, gdyby na skutek
    jakiegoś tam napadu doszło do wypadku. Wówczas nie dość, że niesiesz
    odpowiedzialność za samo wyłudzenie poświadczenia nieprawdy, to jeszcze na
    garb prokurator wrzuci Ci celowość działania, albowiem wywód iż mając
    świadomość swojej choroby co najmniej godziłeś się na spowodowanie
    przykładowo katastrofy jest trywialny. W konsekwencji prawo jazdy najpewniej
    momentalnie utracisz, a dodatkowo masz sporą szansę zostać ukarany przez sąd
    za przestępstwo w sytuacji, gdy inna osoba dostała by mandat.

  • 10. Data: 2004-12-26 19:26:07
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > momentalnie utracisz, a dodatkowo masz sporą szansę zostać ukarany przez
    > sąd za przestępstwo w sytuacji, gdy inna osoba dostała by mandat.

    Epilepsja nie przeszkadza w odsiadce;)
    Koledzy z celi będą się starać wyleczyć gamonia doodbytniczo;)))

    Pzdr
    Leszek