  • 1. Data: 2004-12-25 12:42:42
    Temat: ubezpieczenie OC, jak mogą dowiedzieć się, że nie płacę?
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    Witam.
    święta w pełni a problemy się rodzą nawet w takim okresie, niestety,

    ad rem: przez najbliższy rok samochód będzie stał w garażu w zw. z pozbawieniem
    uprawnień do kierowania pojazdami, i pojawia się problem OC, że płacić trzeba
    niestety wszyscy wiemy, ale czy jakkoś temu kretyńskiemu pomysłowi nie można
    zaradzić? szkoda 600 zł... sporo razy się można za tą sumę przejechać taksówką.
    jakie są konsekwncję nieopłacenia ubezp. OC? jakie są szanse, że organy mogące
    to kontrolować /a przy okazji jakie mogą?/ w jakiś sprytny sposób namieżą mnie
    jako wielkiego bandytę niepłacącego OC ? i jakie są konsekwencje?
    dziękuję za wszelkie informacje.
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-12-25 16:25:27
    Od: CREED <e.box@@poczta.fm>

    Dnia 25 Dec 2004 13:42:42 +0100, Pawel Kozik napisał(a):

> [...]
    > to kontrolować /a przy okazji jakie mogą?/ w jakiś sprytny sposób namieżą mnie
    > jako wielkiego bandytę niepłacącego OC ? i jakie są konsekwencje?

    Dostaniesz po ok 8 miesiacach z ubezpieczeniowego funduszu
    gwarancyjnego "pozdrowienia" na sumę ok 3000 zł z terminem 30 dni do
    zapłaty. Spotkało mnie to samo. Dostałem kwity 23.12.2004. Nie
    zgłaszałem nigdzie ze kupiony przezemnie maluch sie rozleciał i
    poszedł na części. Tamten gość- od którego kupilem go w kwietniu-
    wyrejestrował a ja nie rejestrowałem ani nie ubezpieczyłem - jak sie z
    tego wyplątać powiedzcie?????
    CREED

  • 3. Data: 2004-12-25 16:55:09
    Od: "Rymasz" <m...@p...onet.pl>

    "CREED" <e.box@@poczta.fm> wrote in message
    > wyrejestrował a ja nie rejestrowałem ani nie ubezpieczyłem - jak sie z
    > tego wyplątać powiedzcie?????

    Bede "glupkowal", bo jasnego rozwiazania nie znam i nie widze.

    OC dotyczy posiadaczy pojazdow mechanicznych.
    Co sie uwaza za pojazd mechaniczny dokladnie definiuje
    "Prawo o ruchu drogowym", a tam mamy np.
    "pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja
    umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h;",
    czyli teoretycznie mozna go tak przerobic na czas
    nieubezpieczania, by nie przekraczal 25km/h.
    Podobnie nalezy poprzerabiac, by nie kwalifikowal sie
    pod zaden z przedmiotow ubezpieczenia i teoretycznie
    nie ma obowiazku ubezpieczenia czegos takiego.

    Jedyne co bedzie tak na prawde trudne, to przekonanie
    UFG, sadow itp. ze ma sie racje. Bo w druga strone wydaje
    mi sie, ze przepisy czesto sa nadinterpretowane, naginane
    i ogolnie calkiem dobrze to dziala.

    Pozdrawiam,
    Rymasz

  • 4. Data: 2004-12-25 17:02:11
    Od: "Rymasz" <m...@p...onet.pl>

    "Pawel Kozik" <p...@n...pl> wrote in message
    > czy jakkoś temu kretyńskiemu pomysłowi nie można
    > zaradzić?

    Zlagodzic - najbardziej dziadowska ubezpieczalnia (acz pewna),
    podzielic koszt na raty. Moze cos takiego, lub innego, gdzie sie
    widzi jakis swoj zysk w calej tej stracie ...

    > jakie są konsekwncję nieopłacenia ubezp. OC?

    Strata pieniedzy ( tu stawki http://www.ufg.pl/oplaty_karne.html )
    czasu i nerwow.

    > jakie są szanse, że organy mogące

    Bardzo duze, aczkolwiek nie 100%. Znane sa mi
    przypadki skrajne w obydwie strony.

    Pozdrawiam,
    Rymasz

  • 5. Data: 2004-12-25 19:20:56
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rymasz" <m...@p...onet.pl> napisał
    > "pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja
    > umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h;",
    > czyli teoretycznie mozna go tak przerobic na czas
    > nieubezpieczania, by nie przekraczal 25km/h.

    Odkręcić koła?

    Alek

  • 6. Data: 2004-12-25 19:34:01
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:4f10.00000064.41cd6041@newsgate.onet.pl Pawel Kozik

> [...]
    > OC, że płacić trzeba niestety wszyscy wiemy, ale czy jakkoś temu
    > kretyńskiemu pomysłowi nie można zaradzić?

    Nie wiem, czy to Ci coś pomoże, ale spotkałem się z sytuacją, że auto
    dotychczas normalnie eksploatowane musiało być na jakiś czas postawione na
    kołki z przyczyn technicznych. Problem był ten sam - nie płacić przez ten
    czas OC. Koleś na zakończenie opłaconego okresu ubezpieczenia wypowiedział
    umowę. Miał zamiar po doprowadzeniu auta do porządku ubezpieczyć je ponownie
    u innego ubezpieczyciela.
    I tu pojawia się zasadnicza różnica - po kilku miesiącach sprzedał jednak
    wraka na części, wyrejestrował i pozbył się kłopotu. U Ciebie nie będzie tak
    łatwo, bo auta nie wyrejestrujesz. Jednak przede wszystkim wypowiedz
    upływającą umowę ubezpieczenia OC.

    Jotte

  • 7. Data: 2004-12-25 21:12:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rymasz wrote:

> [...]
    > "pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja
    > umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h;",

    ROTFL

    Twoja znajomość oraz sposób interpretacji Prawa o Ruchu Drogowym powala
    na ziemię.

    Definicji pojazdu mechanicznego w ustawie nie ma - jest tylko definicja
    pojazdu jako takiego. A pojazdy samochodowe to nie jedyne pojazdy
    mechaniczne.

    > czyli teoretycznie mozna go tak przerobic na czas
    > nieubezpieczania, by nie przekraczal 25km/h.

    Wtedy będzie wolnobieżny. Takie, obawiam się, też trzeba ubezpieczać.

    Do tego dochodzi jeszcze przerejestrowanie (dwa razy) rejestracyjne
    badanie techniczne (dwa razy) no i OC za wolnobieżny. W sumie całoroczne
    normalne OC może okazać się tańsze...

  • 8. Data: 2004-12-25 21:13:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rymasz wrote:

    > Zlagodzic - najbardziej dziadowska ubezpieczalnia (acz pewna),
    > podzielic koszt na raty. Moze cos takiego, lub innego, gdzie sie
    > widzi jakis swoj zysk w calej tej stracie ...

    O, i to jest sensowna rada.

  • 9. Data: 2004-12-25 21:48:08
    Od: "Paweł Kozik" <p...@n...pl>

    > O, i to jest sensowna rada.

    No ok.
    ale załóżmy: doonam transakcji kupna sprzedaży, zapłacę ten nieszczęsny podatek
    2%, i wypowiem umowę OC poprzedniego ubezpieczyciela, jakim cudem ten diabelski
    państwowy reżim dowie się, że mój samochód OC nie posiada? na pewno nie dojdzie
    do tego podczas kontroli policji, bo niby jak. No chyba, że mają jakaś
    szarlatańską bazę danych... mają?

    pozdrawiam.

  • 10. Data: 2004-12-25 21:58:02
    Od: "Rymasz" <m...@p...onet.pl>

    > ROTFL
    >
    > Twoja znajomość oraz sposób interpretacji Prawa o Ruchu Drogowym powala na
    > ziemię.

    Wyciagasz zbyt daleko idace wnioski :)

    Napisze, bys mogl zrozumiec:
    za pojazd mechaniczny uwaza sie najprzerozniejsze pojazdy, ktorych
    definicje znajduja sie w PoRD. "Co sie uwaza za pojazd mechaniczny
    dokladnie definiuje" nie jest tozsame z "definicja pojazdu mechanicznego
    znajduje sie w ...".

    O czytaniu ze zrozumieniem tez wspomne, co mi tam.
    Napisalem "Podobnie nalezy poprzerabiac, by nie kwalifikowal sie
    pod zaden z przedmiotow ubezpieczenia".

    Wiecej z toba dyskutowac nie bede, bo ciezko to robic z kims kto
    na wszystkim zna sie najlepiej (co nie raz ladnie udowodniles :))

    Pozdrawiam,
    Rymasz