  • 1. Data: 2002-05-08 08:38:21
    Temat: WYPOWIEDZENIE NAJMU!!!!
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Cześć,
    zwracam się z pytaniem, ile miesięcy wcześniej muszę zgłosić wynajmującemu, że
    chcę się wyprowadzić jeśli umowa została zawarta na 3 lata? W umowie nic na ten
    temat nie jest wspomniane, a ja byłam przekonana, że wystarcza miesiąc.
    Wystarcza? Mieszkanie jest 3-pokojowe i pozostali mieszkańcy nie mają zamiaru
    się wyprowadzać. Podejrzewam, że na moje miejsce wprowadzi się ktoś inny. CZY
    JESLI CHCE SIE WYPROWADZIC OD 1.07 TO MOGĘ WYPOWIEDZIEC NAJEM 1.06?
    Z góry bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    -magda

  • 2. Data: 2002-05-12 16:44:26
    Temat: Re: WYPOWIEDZENIE NAJMU!!!!
    Od: "botu" <b...@p...wp.pl>

    <j...@p...onet.pl>
> [...]
    > JESLI CHCE SIE WYPROWADZIC OD 1.07 TO MOGĘ WYPOWIEDZIEC NAJEM 1.06?
    > Z góry bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    Możesz.
    http://ks.sejm.gov.pl:8009/proc3/ustawy/1431_u.htm
    Pzdr
    botu

  • 3. Data: 2002-05-12 20:00:11
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.pl>

    > chcę się wyprowadzić jeśli umowa została zawarta na 3 lata? W umowie nic
    na ten
    > temat nie jest wspomniane, a ja byłam przekonana, że wystarcza miesiąc.

    wg mnie jak jest na czy lata, czyli na czas określony to takiej umowy żadna
    ze stron nie może wypowiedzieć z żadnym wyprzedzeniem, nawet jeśli w umowie
    jest taki zapis. Jakiś czas temu było orzeczenie Sądu Najwyższego w tej
    sprawie ale nie pamiętam szczegółów

    Stryket

  • 4. Data: 2002-05-14 08:01:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 May 2002, Stryket wrote:

    >+ > chcę się wyprowadzić jeśli umowa została zawarta na 3 lata?
    [...]
    >+ wg mnie jak jest na czy lata, czyli na czas określony to takiej umowy żadna
    >+ ze stron nie może wypowiedzieć z żadnym wyprzedzeniem, nawet jeśli w umowie

    Zeznaję że ja np. przeoczyłem tekst "inni mieszkańcy nie
    mają zamiaru się wyprowadzać".
    Być może wynajmuje pokoje a nie mieszkanie...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-05-14 10:09:47
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Możesz.
    > http://ks.sejm.gov.pl:8009/proc3/ustawy/1431_u.htm

    A z którego artykułu tej ustawy to wynika?

    pozdr.
    T.

  • 6. Data: 2002-05-19 20:03:19
    Od: "botu" <b...@p...wp.pl>

    Sorry Tomasz za priv, to miało iść na grupę...
    Twoje zdanie już znam, Ty moje też. Ciekawa jestem innych.

    "Tomasz"

    > A z którego artykułu tej ustawy to wynika?
    >
    > pozdr.
    > T.

    A z którego wynika, że nie może?
    Art. 11 tej ustawy nakłada ograniczenia w wypowiedzeniu umów najmu,
    które to ograniczenia __dotyczą wyłącznie właściciela mieszkania!!__
    Nic nie ogranicza _lokatora_, gdzie to na Boga wyczytaliście?!
    Ze zdumieniem czytałam odpowiedzi w kilku wątkach na ten temat
    zainicjowanych przez inicjatorkę niniejszego wątku...

    W omówieniach powszechnie "zalecano" właścicielom pobieranie od lokatorów
    podpisanych in blanco wypowiedzeń, pisałam to już w którymś wątku.

    W skrócie: (cytat z
    http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1058
    140 )
    Kiedy można wypowiedzieć umowę najmu na czas nieoznaczony?
    Z miesięcznym wyprzedzeniem właściciel może wypowiedzieć umowę, jeśli
    lokator:
    pomimo pisemnego upomnienia używa lokalu w sposób niezgodny z
    przeznaczeniem, niszczy wspólne urządzenia, zakłóca spokój innym
    mieszkańcom,
    zalega z czynszem co najmniej przez 3 okresy płatności, pomimo upomnienia na
    piśmie i wyznaczenia dodatkowego, miesięcznego terminu zapłaty zaległości,
    wynajął, podnajął albo oddał lokal w bezpłatne użytkowanie bez zgody
    właściciela,
    zajmuje lokal, który wymaga opróżnienia z powodu rozbiórki lub remontu; w
    przypadku remontu lokator przenosi się, na koszt właściciela, do lokalu
    zamiennego,
    ma tytuł prawny do innego lokalu w tej samej lub pobliskiej miejscowości
    (przepis dotyczy mieszkań, w których czynsz nie przekracza 3 proc. wartości
    odtworzeniowej).
    Z półrocznym wyprzedzeniem właściciel może wypowiedzieć najem, jeśli:
    najemca nie mieszka w lokalu dłużej niż 12 miesięcy (przepis dotyczy
    mieszkań, w których czynsz nie przekracza 3 proc. wartości odtworzenia)
    zamierza zamieszkać w lokalu i dostarczy najemcy lokal zamienny.
    Z trzyletnim wyprzedzeniem właściciel może wypowiedzieć najem, bez
    zapewniania lokalu zamiennego, jeśli mieszkanie potrzebne jest jemu, jego
    pełnoletniemu dziecku lub rodzicowi.

    I jeszcze cytaty z omówień ustawy (podkreślenia moje- botu):

    http://www.kamienica.pl/niezbyt.htm
    Inni będą omijać barbarzyńskie przepisy, zawierając zamiast umów najmu umowy
    użyczenia bądź żądać _podpisanych in blanco wypowiedzeń_, ale i te sposoby
    mogą okazać się nieskuteczne.

    http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1058
    140&MP=6
    Oczywiście mogę panu wynająć dom - mówi. - Podpiszemy umowę bezterminową,
    ale musi mi pan dać _podpisane in blanco wypowiedzenie_ tej umowy, które
    będę mógł wykorzystać, gdy dom będzie mi potrzebny albo nie będzie pan
    płacił.

    http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1058
    140&MP=7
    - Tę ustawę trudno nawet nazwać prawem, bo gwałci podstawowe zasady
    współżycia społecznego - mówi Justyna Łukaszewicz ze spółki Nieruchomości
    Wielkopolski w Poznaniu.
    - Praktycznie nie przewiduje żadnych narzędzi, za pomocą których właściciel
    mógłby wyegzekwować cokolwiek od lokatora. ___Lokator może wypowiedzieć
    wcześniej umowę najmu___, właściciel - nie.

    Pozdrawiam
    botu

  • 7. Data: 2002-05-19 20:26:04
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    To nie tak do konca. Najem reguluje tez kodeks cywilny w zakresie w jakim ni
    e jest uregulowany w ustawie o ochronie praw lokatorow. W KC jest przepis, k
    tóry stanowi, że w wypadku gdy umowa najmu jest zawarta na czas nieoznaczony
    , a terminy wypowiedzenia nie sa oznaczone w umowie, a czynsz jest platny mi
    esiecznie to najem można wypowiedzieć najpóźniej na trzy miesiące naprzód na
    koniec miesiąca kalendarzowego - ustawa nie rozróżnia w tym wypadku wynajmuj
    acego i najemcy :)

    --
    napisal Konrad G. ,
    Użytkownik botu <b...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisa