    From: "Legislator" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WYPOWIEDZENIE NAJMU!!!!
    Date: Sun, 19 May 2002 22:26:04 +0200

    To nie tak do konca. Najem reguluje tez kodeks cywilny w zakresie w jakim ni
    e jest uregulowany w ustawie o ochronie praw lokatorow. W KC jest przepis, k
    tóry stanowi, że w wypadku gdy umowa najmu jest zawarta na czas nieoznaczony
    , a terminy wypowiedzenia nie sa oznaczone w umowie, a czynsz jest platny mi
    esiecznie to najem można wypowiedzieć najpóźniej na trzy miesiące naprzód na
    koniec miesiąca kalendarzowego - ustawa nie rozróżnia w tym wypadku wynajmuj
    acego i najemcy :)

    --
    napisal Konrad G. ,
    Użytkownik botu <b...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisa
> [...]
    >
    > "Tomasz"

    > A z którego wynika, że nie może?
    > Art. 11 tej ustawy nakłada ograniczenia w wypowiedzeniu umów najmu,
    > które to ograniczenia __dotyczą wyłącznie właściciela mieszkania!!__
    > Nic nie ogranicza _lokatora_, gdzie to na Boga wyczytaliście?!
    > Ze zdumieniem czytałam odpowiedzi w kilku wątkach na ten temat
    > zainicjowanych przez inicjatorkę niniejszego wątku...
    >
    > W omówieniach powszechnie "zalecano" właścicielom pobieranie od lokatorów
    > podpisanych in blanco wypowiedzeń, pisałam to już w którymś wątku.

    140 )
> [...]
    > zamierza zamieszkać w lokalu i dostarczy najemcy lokal zamienny.
    > Z trzyletnim wyprzedzeniem właściciel może wypowiedzieć najem, bez
    > zapewniania lokalu zamiennego, jeśli mieszkanie potrzebne jest jemu, jego
    > pełnoletniemu dziecku lub rodzicowi.
    >
    > I jeszcze cytaty z omówień ustawy (podkreślenia moje- botu):
    >
    > http://www.kamienica.pl/niezbyt.htm
    > Inni będą omijać barbarzyńskie przepisy, zawierając zamiast umów najmu umo
    wy
    > użyczenia bądź żądać _podpisanych in blanco wypowiedzeń_, ale i te sposoby

    140&MP=6
    > Oczywiście mogę panu wynająć dom - mówi. - Podpiszemy umowę bezterminową,
    > ale musi mi pan dać _podpisane in blanco wypowiedzenie_ tej umowy, które
    > będę mógł wykorzystać, gdy dom będzie mi potrzebny albo nie będzie pan
    > płacił.
    >
    > http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1058
    140&MP=7