    From: "botu" <b...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WYPOWIEDZENIE NAJMU!!!!
    Date: Sun, 19 May 2002 22:03:19 +0200

    Sorry Tomasz za priv, to miało iść na grupę...
    Twoje zdanie już znam, Ty moje też. Ciekawa jestem innych.

    "Tomasz"

    > A z którego artykułu tej ustawy to wynika?
    >
    > pozdr.
    > T.

    A z którego wynika, że nie może?
    Art. 11 tej ustawy nakłada ograniczenia w wypowiedzeniu umów najmu,
    które to ograniczenia __dotyczą wyłącznie właściciela mieszkania!!__
    Nic nie ogranicza _lokatora_, gdzie to na Boga wyczytaliście?!
    Ze zdumieniem czytałam odpowiedzi w kilku wątkach na ten temat
    zainicjowanych przez inicjatorkę niniejszego wątku...

    W omówieniach powszechnie "zalecano" właścicielom pobieranie od lokatorów
    podpisanych in blanco wypowiedzeń, pisałam to już w którymś wątku.

    W skrócie: (cytat z
    http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1058
    140 )
    Kiedy można wypowiedzieć umowę najmu na czas nieoznaczony?
    Z miesięcznym wyprzedzeniem właściciel może wypowiedzieć umowę, jeśli
    lokator:
    pomimo pisemnego upomnienia używa lokalu w sposób niezgodny z
    przeznaczeniem, niszczy wspólne urządzenia, zakłóca spokój innym
    mieszkańcom,
    zalega z czynszem co najmniej przez 3 okresy płatności, pomimo upomnienia na
    piśmie i wyznaczenia dodatkowego, miesięcznego terminu zapłaty zaległości,
    wynajął, podnajął albo oddał lokal w bezpłatne użytkowanie bez zgody
    właściciela,
    zajmuje lokal, który wymaga opróżnienia z powodu rozbiórki lub remontu; w
    przypadku remontu lokator przenosi się, na koszt właściciela, do lokalu
    zamiennego,
    ma tytuł prawny do innego lokalu w tej samej lub pobliskiej miejscowości
    (przepis dotyczy mieszkań, w których czynsz nie przekracza 3 proc. wartości
    odtworzeniowej).
    Z półrocznym wyprzedzeniem właściciel może wypowiedzieć najem, jeśli:
    najemca nie mieszka w lokalu dłużej niż 12 miesięcy (przepis dotyczy
    mieszkań, w których czynsz nie przekracza 3 proc. wartości odtworzenia)
    zamierza zamieszkać w lokalu i dostarczy najemcy lokal zamienny.
    Z trzyletnim wyprzedzeniem właściciel może wypowiedzieć najem, bez
    zapewniania lokalu zamiennego, jeśli mieszkanie potrzebne jest jemu, jego
    pełnoletniemu dziecku lub rodzicowi.

    I jeszcze cytaty z omówień ustawy (podkreślenia moje- botu):

    http://www.kamienica.pl/niezbyt.htm
    Inni będą omijać barbarzyńskie przepisy, zawierając zamiast umów najmu umowy
    użyczenia bądź żądać _podpisanych in blanco wypowiedzeń_, ale i te sposoby
    mogą okazać się nieskuteczne.

    http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1058
    140&MP=6
    Oczywiście mogę panu wynająć dom - mówi. - Podpiszemy umowę bezterminową,
    ale musi mi pan dać _podpisane in blanco wypowiedzenie_ tej umowy, które
    będę mógł wykorzystać, gdy dom będzie mi potrzebny albo nie będzie pan
    płacił.

    http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1058
    140&MP=7
    - Tę ustawę trudno nawet nazwać prawem, bo gwałci podstawowe zasady
    współżycia społecznego - mówi Justyna Łukaszewicz ze spółki Nieruchomości
    Wielkopolski w Poznaniu.
    - Praktycznie nie przewiduje żadnych narzędzi, za pomocą których właściciel
    mógłby wyegzekwować cokolwiek od lokatora. ___Lokator może wypowiedzieć
    wcześniej umowę najmu___, właściciel - nie.

    Pozdrawiam
    botu