  • 11. Data: 2010-10-16 12:22:07
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem kom?rkowym
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-16 13:55, Arek pisze:

    > Zdaje się, że jeśli rośnie w związku ze zmianą przepisów prawa to nic z
    > tego. Co innego gdyby sobie podnosili cenę od tak.

    Jaki przepis prawa nakazuje zmianę ceny przy zmianie % podatku VAT?

  • 12. Data: 2010-10-16 12:32:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-16 13:00, Ghost pisze:

    > Użytkownik "pmlb" <b...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Nowym.

    W karze umownej nie ma VATu.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-10-16 12:34:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-16 14:22, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Jaki przepis prawa nakazuje zmianę ceny przy zmianie % podatku VAT?

    Żaden. I dlatego IMHO zmiana ceny uprawnia do zerwania umowy. Tak
    samo jakby zwiększył się podatek dochodowy, albo podatek gruntowy, albo
    spadkowy, a akurat zmarłaby mama prezesa i operator chciał przerzucić
    podwyżkę na klienta. Cena to cena. Brutto.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-10-16 12:38:54
    Od: Król Dopalaczy <k...@n...eu>

    W dniu 2010-10-16 14:01, Arek pisze:

    > NIE zależy.
    >
    > Zmiana wysokości VATu nie upoważnia klientów do zerwania kajdan.
    >
    > Arek

    jezlei ma zobowiaznie brutto podane i operator je sobie podwyzszy to
    sprawa moim zdaniem juz inaczej bedzie wygladac.

    --
    http://nowedopalacze.eu/

  • 15. Data: 2010-10-16 12:38:56
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    > Jaki przepis prawa nakazuje zmianę ceny przy zmianie % podatku VAT?

    ale przeciez cena sie nie zmienia. vat to *nie sa* pieniadze operatora,
    tylko pieniadze 'skarbowki', a operator jest tylko posrednikiem w
    poborze podatku.

  • 16. Data: 2010-10-16 12:45:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur Kosmal pisze:

    > ale przeciez cena sie nie zmienia. vat to *nie sa* pieniadze operatora,
    > tylko pieniadze 'skarbowki', a operator jest tylko posrednikiem w
    > poborze podatku.

    Wreszcie coś mądrego.
    Podatek płaci podatnik a nie płatnik.

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 17. Data: 2010-10-16 12:46:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-16 14:38, Artur Kosmal pisze:

    > ale przeciez cena sie nie zmienia. vat to *nie sa* pieniadze operatora,

    Mylisz się.

    Ustawa o cenach:

    cena - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest
    obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie
    *uwzględnia* *się* *podatek* *od* *towarów* *i* *usług* oraz podatek
    akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru
    (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem
    akcyzowym,

    > tylko pieniadze 'skarbowki', a operator jest tylko posrednikiem w
    > poborze podatku.

    Pośredniczy, albo i nie. Może nawet zwrot dostaje, co? Do upłynięcia
    terminu płatności podatku są to i tak jego pieniądze.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-10-16 12:50:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-16, Arek <a...@e...net> wrote:

    [...]

    > NIE zależy.
    > Zmiana wysokości VATu nie upoważnia klientów do zerwania kajdan.

    Przecież ja nie o tym pisałem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2010-10-16 12:58:35
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    W dniu 2010-10-16 14:46, Liwiusz pisze:

> [...]
    > akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru
    > (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem

    nie znam ustawy, ale ok. tylko czy zmiana ceny jest w tym przypadku
    spowodowana przez operatora ?

    > Pośredniczy, albo i nie. Może nawet zwrot dostaje, co? Do upłynięcia
    > terminu płatności podatku są to i tak jego pieniądze.

    to ze trzyma u siebie nie znaczy ze sa jego. gdyby nie rozliczenia
    bezgotowkowe vatu, to musialby cala kwote zebranego vatu oddac skarbowce
    i ubiegac sie o cala kwote zwracanego vatu. dla uproszczenia wlasciciela
    zmieniaja tylko pieniadze stanowiace roznice pomiedzy obiema kwotami. i
    tylko stad wynika, ze pieniadze skarbowki moga byc pieniedzmi
    przedsiebiorcy.

  • 20. Data: 2010-10-16 13:02:53
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-16 14:58, Artur Kosmal pisze:

    > nie znam ustawy, ale ok. tylko czy zmiana ceny jest w tym przypadku
    > spowodowana przez operatora ?

    No to jeszcze raz: jaki przepis NAKAZUJE zmianę ceny przy zmianie
    jakiegokolwiek jej składnika?