    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Date: Thu, 14 Jun 2018 18:46:00 +0200

    > Na miejsce poszła ratowniczka, a ktoś usiał
    > basenu pilnować.

    Skoro był ratownik i ratowniczka, to znaczy że jednak było komu basenu
    pilnować.

    > To, że świadek sobie ubzdurzył, że potrzebny jet
    > defibrylator nie rodzi żadnego skutku.

    To nie jest bzdura - przy podejrzeniu zatrzymania lub zaburzeń akcji
    serca zawsze korzysta się z AED jeśli jest możliwosć.

    > Gdyby nikt nie poszedł ratować mężczyzny, to ewentualnie można by było
    > się nad zarzutami zastanowić, choć i tym wypadku mam wątpliwości.

    No przecież ponoć nie poszedł, bo basenu pilnował.

    > Ratownik jest pracownikiem basenu i ma tam pracować. Co by było, jakby
    > ratownicy pobiegli i ktoś sie utopił? - Szacunek dla ratownika za
    > zdroworozsądkowe zadziałanie.

    Chyba kulsoni rozsądek. Jak ci karzą miesiączki pilnować też dupy nie
    ruszysz do nieprzytomnego, bo to nie twój problem?

    > Wyjaśnienie przedstawiciela basenu też jest sensowne. Defibrylator
    > pomoże tylko przy zatrzymaniu akcji serca.

    Akurat przy zatrzymaniu raczej nie pomoże. Wcześniej trzeba przywrócić
    jakąkolwiek akcję seraca, a potem defibrylator może ją umiarowić.

    > O ile się orientuję, to
    > lekarze czasem używają tego urządzenia pomimo utrzymywania się akcji
    > serca, ale po pierwsze lekarze, a po drugie to są chyba inne urządzenia.

    Defibrylatory używa się właśnie przy akcji serca, tyle że zaburzonej.

    > Te ręczne służące do pierwszej pomocy w ogóle nie zadziałają, dokąd
    > serce bije.

    Wręcz przeciwnie. Jak serce nie bije to będzi gadał, żeby pompować,
    dopiero jak zacznie bić ale niemiarowo to poprosi o odejście od
    delikwenta i strzeli.

    > Ciężki stan pacjenta najpewniej jest wynikiem jakiejś
    > choroby, która spowodowała zasłabnięcie. Zdrowi ludzie nie słabną nagle
    > na ulicy.

    No jasne. Widać buk tak chciał. Jebnął to jebnął na chuj drążyć temat.
    Widać chory był.

    Shrek