  • 1. Data: 2004-12-19 00:02:04
    Temat: Uszkodzony towar bez gwarancji, czy jest szansa na wymiane lub zwrot pieniędzy?
    Od: "Maciek C" <m...@i...net.pl>

    Witam wszystkich. Mam nietypową sprawę, chciałem zapytać się o poradę.
    Otóż niecały rok temu zakupiłem w jednym ze śląskich MediaMarkt-ów torbę
    na aparat fotograficzny. Torba była dość droga, kosztowała kilkaset
    złotych, jest to torba znanej firmy produkującej akcesoria
    fotograficzne... Wcozraj pojawił się problem, torba zamykana jest na
    plastikowy zatrzask, który pękł podczas jej otwierania... Otwarcie torby
    bez pomocy śrubokręta jest praktycznie niemożliwe. Teraz rodzi się
    pytanie, czy po takim czasie mogę dochodzić swoich praw? Mam oczywiście
    dowód zakupu, a usterka uniemożliwia korzystanie z torby. Nie było jako
    takiej gwarancji na torbę, a w każdym razie nikt mnie o tym nie
    informował... Proszę o jakieś porady co zrobić w tym przypadku? Czy iść i
    domagać się naprawy , czy zwrotu pieniędzy za torbę i czy w ogóle się nie
    ośmieszę??

    Maciek C

  • 2. Data: 2004-12-19 00:13:40
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > fotograficzne... Wcozraj pojawił się problem, torba zamykana jest na
    > plastikowy zatrzask, który pękł podczas jej otwierania...

    Moze najprosciej wymienic? Chyba ze to wyjatkowo oryginalny zatrzask
    i inny nie pasuje?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2004-12-19 00:33:29
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2004 01:13:40 +0100, rezist.com naskrobał(a):

    > Moze najprosciej wymienic? Chyba ze to wyjatkowo oryginalny zatrzask
    > i inny nie pasuje?

    co ma to wspólnego z tematyką tej grupy?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-12-19 00:34:23
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2004 01:02:04 +0100, Maciek C naskrobał(a):

    > informował... Proszę o jakieś porady co zrobić w tym przypadku? Czy iść i
    > domagać się naprawy , czy zwrotu pieniędzy za torbę i czy w ogóle się nie
    > ośmieszę??

    jeżeli wada nie istniała w chwili kupna to nic nie wskórasz.

  • 5. Data: 2004-12-19 00:36:31
    Od: "Maciek C" <m...@i...net.pl>

    rezist.com wrote:

    > Moze najprosciej wymienic? Chyba ze to wyjatkowo oryginalny zatrzask
    > i inny nie pasuje?

    Nie pasuje, pozatym to się wiąże z pruciem torby, a to by zepsuło cały jej
    urok... ;/ Mysle, ze jesli kupuje torbe za tyle kasy to mam prawo wymagac
    aby sluzyla dobrze przez jakis dluzszy czas. Pozatym uwazam, ze w tym
    przypadku tlumaczenia, ze urwalem to sam, lub, ze sie zuzylo sa
    bezpodstawne, poniewaz to do tego sluzy i ma wytrzymac dlugi czas
    uzytkowania...

    Maciek C

  • 6. Data: 2004-12-19 00:48:02
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Sebol napisał(a):
    > Dnia Sun, 19 Dec 2004 01:02:04 +0100, Maciek C naskrobał(a):
    > jeżeli wada nie istniała w chwili kupna to nic nie wskórasz.

    Pytanie tylko, co jest w tym przypadku wadą...

    Na przykład, jeżeli przyczyną pęknięcia była wada materiałowa czy
    projektowa, to pęknięcie jest tylko sposobem jej ujawnienia się. Czyli:
    * wada istniała w momencie zakupu
    * ponieważ upłynęło dłużej niż pół roku, to na kliencie spoczywa
    obowiązek udowodnienia istnienia wady w momencie zakupu (w moim
    przykładzie mamy ten warunek trywialnie spełniony)
    * klient zgłosił usterkę w ciągu miesiąca od dowiedzenia się o jej istnieniu

    Ergo: mamy spełnione wszelkie warunki do skutecznego reklamowania towaru
    z tytułu niezgodoności z umową. [1]

    Pozdrawiam

    [1] Ja wiem że w praktyce jest to rzecz mocno płynna i trudna do
    udowodnienia...

    Czarek Gorzeński

  • 7. Data: 2004-12-19 01:07:43
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > co ma to wspólnego z tematyką tej grupy?

    Przeczytales dokladnie jego pytania na koncu?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2004-12-19 01:41:58
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2004 01:48:02 +0100, Czarek Gorzeński naskrobał(a):

    > [1] Ja wiem że w praktyce jest to rzecz mocno płynna i trudna do
    > udowodnienia...

    Otóż to. W takich sytuacjach zwykle głosuje się nogami i MM oraz producent
    torby stracili klienta. Prawnie nie ma co kopii kruszyć - gdyby to było
    przed 6 miesiącami od zakupu to można by się szarpać.

  • 9. Data: 2004-12-19 08:50:10
    Od: "Irek" <i...@k...pl>

    > jeżeli wada nie istniała w chwili kupna to nic nie wskórasz.
    wg mnie mozesz zlozyc reklamacje. Reklamacje musza przyjac i musza dac Ci
    odpowiedz co 14 dni.
    Nic nie tracisz. Ustawa mowi wyraznie, ze do 24 miesiecy mozesz reklamowac
    towar jesli jest niezgodny z umowa. Wydaje mi sie tez ze producent tej torby
    (jesli jest taka droga jak piszeszz) nie bedzie robil problemow i wszyje co
    potrzeba i odesle torbe. Niestety moze to trwac dluzej niz 14 dni, ale
    dostaniesz naprawiona torbe.
    Irek

  • 10. Data: 2004-12-19 09:53:57
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2004 09:50:10 +0100, Irek naskrobał(a):

    > wg mnie mozesz zlozyc reklamacje. Reklamacje musza przyjac i musza dac Ci
    > odpowiedz co 14 dni.
    > Nic nie tracisz.

    Oczywiście - jednak pytanie dotyczyło szansy na wymiane lub zwrot
    pieniędzy. Prawnie jest to bardzo trudne a dobra wola gwaranta/producenta
    zawsze jest uzależniona od jego woli.