  • 361. Data: 2013-12-12 23:08:41
    Temat: Re: Uszkodzenie koła na dziurze, wymuszenie oświadczenia, brak pomocy drogowej - jakieś dno
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl>

    > Napotkałem kiedyś - firmowy klucz nie pasował do nasadki od śruby
    > zabezpieczającej (chyba podobnie, jak u ciebie). Poszedłem do najbliższej
    > chałupy i pożyczyłem klucz od faceta tam mieszkającego.

    I jak to zrobiłeś będąc w szczerym polu ?

    ... w twoim przypadku

  • 362. Data: 2013-12-12 23:37:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > To prawda, że może.
    > Ale korzystniejsze wydaje się zaciąganie wędką z numerem telefonu
    > i tekstem "a assistance pan nie chce" na końcu, niż wysłanie na
    > drzewo.

    Taka jest twoja teoria. A teraz moja praktyka:
    1. spytałem policjanta, który mnie spisywał
    2. zapytałem na 112
    3. zapytałem telefonicznie tych co to okazali się z drugiego końca Polski i
    co to chcieli gotówkę
    4. zapytałem telefonicznie lokalnego mechanika, którego nie było na miejscu

    > Dlatego IMO byłoby sensowniej właśnie ubezpieczyciela pytać, niż
    > alarmowych.

    Gadasz o niczym.

    > Obawiam się że masz własną definicję funkcjonalności 112.
    > To NIE JEST telefon pomocowy "w drobnych sprawach dnia codziennego"
    > i już.

    To jest "drobna sprawa dnia codziennego" dla kogoś, kto z domu na niusy
    pisze. W szczerym polu zmienia się punkt widzenia.

  • 363. Data: 2013-12-12 23:46:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello John,

    [...]

    > To jest "drobna sprawa dnia codziennego" dla kogoś, kto z domu na niusy
    > pisze. W szczerym polu zmienia się punkt widzenia.

    Taaaa... Bo jesteś jedynym człowiekiem, który w trasie kolo zmieniał.

    Dawno tak "udanego" trollingu nie widziałem. Flame na 400 postów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 364. Data: 2013-12-13 00:48:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 12 Dec 2013 23:06:53 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
    napisał:

    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > Na co sobie odpowiedziałem ? Od początku twierdzę, że 112 po to jest to
    > jaką inną umowę miałbym zawierać

    jedynym problemem jest to, ze tylko ty na świecie tak uważasz

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 365. Data: 2013-12-13 18:34:16
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Jakby rzucić okiem do art.21.1.3.g PDoOF:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    057,20131123,zwolnienia-przedmiotowe.html
    > ... to wychodzi, że usiłują uniknąć WYCENY szkody.
    >
    > Bo jeśliby szkoda była wyceniona (nie powiem na 100% bo nigdy
    > się z bliska nie przyglądałem, ale na mój gust przy kwotach
    > które wchodzą w rachubę wcale nie trzeba by rzeczoznawcy),

    Jak to nie trzeba rzeczoznawcy ?

    > to IMO miałby zastosowanie p.3 bez zastrzeżenia (wprost
    > wg KC), znaczy zwolnienie z podatku.

    To ja nie widzę przeszkód by to wycenić pod warunkiem, że dostanę zwrot tej
    wyceny bo rzeczoznawca kosztuje 250 zł czyli mniej więcej tyle ile podatek
    od odszkodowania co prawda tego minimalnego, ale jakoś nie czuję by mi się
    udało wywalczyć coś więcej.

    > A tak jest to "umowna ugoda", kwota ustalona w oderwaniu
    > od wartości szkody, faktycznie od czegoś takiego nie klepniętego
    > przez sąd podatek się należy.

    Czyli musiałbym wnieść do sądu sprawę o ustalenie wysokości odszkodowania np
    zgodnie z zawartą ugodą.

    > Fiskus nie chce, aby ani możliwość zawyżania ani możliwość
    > zaniżania szkody stała się powodem niepłacenia podatku :>
    >
    > [...]
    >
    > Z jednej strony, można to rozumieć jako pouczenie mające zapobiec
    > usiłowaniu uzyskania nienależnego świadczenia.

    No to należało zatutułować to "pouczenie" a nie "oświadczenie"

    > W sumie racja - skoro poszkodowany zgadza się na określone
    > odszkodowanie, to drugi raz mu się ono nie należy.

    No tak. Zasadniczo nie widzę w samym oświadczeniu niczego rażącego tylko nie
    byłem świadomy, że takie oświadczenie w ogóle składam. No sorry, ale nie
    wzywałem policji by podpisywać oświadczenia na różne inne okoliczności niż
    stwierdzenie uszkodzenia.

    > A że druga strona wskazuje na zamiar wystrychnięcia na dudka
    > "wezmę ile dadzą i nie będę dochodził ile się należy" to
    > już *formalnie* inna sprawa.
    > Zagmatwanie ma pewnie zniechęcić do próby podważenia tej wersji.

    Tak to właśnie postrzegam. Ale może nie mam racji. Może np to dochodzenie
    przez urząd ma być korzystniejsze. Na razie w to wątpię bo muszę zmniejszyć
    kwotę ubezpieczenia o podatek.

    PS Nareszcie dotarliśmy do czegoś sensownego

  • 366. Data: 2013-12-13 18:37:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > jedynym problemem jest to, ze tylko ty na świecie tak uważasz

    No nie. Ja tylko to napisałem. Znajdziesz naprawdę wiele osób które w takich
    sytuacjach w ogóle sobie nie poradzą i będą potrzebowali numeru takiego jak
    112. I Ty im niczego sensownego nie proponujesz tylko pyszczysz na mnie.

  • 367. Data: 2013-12-13 21:13:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 13 Dec 2013 18:37:57 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
    napisał:

> [...]
    > takich sytuacjach w ogóle sobie nie poradzą i będą potrzebowali numeru
    > takiego jak 112. I Ty im niczego sensownego nie proponujesz tylko

    tylko Ty. I jeszcze usiłujesz sie nieudolnie zasłaniać innymi.

  • 368. Data: 2013-12-13 21:20:22
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > tylko Ty. I jeszcze usiłujesz sie nieudolnie zasłaniać innymi.

    Sam jesteś nieudolny. Ty piszesz, że tylko ja.

  • 369. Data: 2013-12-13 21:31:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 13 Dec 2013 21:20:22 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
    napisał:

    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > Sam jesteś nieudolny. Ty piszesz, że tylko ja.

    pokaż te tłumy co dzwonią na 112 by zmienic koło.

  • 370. Data: 2013-12-13 21:47:24
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > pokaż te tłumy co dzwonią na 112 by zmienic koło.

    Jakie "tłumy" ?

    Jakie "zmienić koło" ?

    Naucz się czytać