  • 1. Data: 2004-07-13 19:36:50
    Temat: Urlop wychowawczy a praca
    Od: piechotka <p...@o...pl>

    Jak wygląda taka sprawa. Zwracam się z prośbą o przyznanie urlopu
    wychowawczego w zakladzie pracy, w ktorym jestem przyjęta na czas
    niokreślony w pelnym wymiarze godzin. Czy mogę calkowicie legalnie i bez
    przeszkod podjąć w tym czasie jakąś pracę np. na pół etatu? Z tego, co
    czytalam, to niby tak, ale trzeba o tym powiadomić pracodawcę. A co
    jeśli on się z tym nie zgadza? Proszę o dokladne wyjaśnienie jak to jest.

    Piechcia

  • 2. Data: 2004-07-14 08:30:48
    Temat: Re: Urlop wychowawczy a praca
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    > czytalam, to niby tak, ale trzeba o tym powiadomić pracodawcę. A co
    > jeśli on się z tym nie zgadza? Proszę o dokladne wyjaśnienie jak to

    Mozesz podjac inną prace zarobkową w czasie przebywania na urlopie
    wychowawczym u dotychczasowego lub innego pracodawcy pod
    warunkiem ze nie wyłącza to możliwosc sprawowania osobistej opieki
    nad dzieckiem- w razie trwałego zaprzestania sprawowania tej opieki
    pracodawca moze wezwac pracownika do stawienia sie do pracy.
    Pracodawca nie moze sie nie zgodzic na podjecie przez Ciebie takiej
    pracy (chyba ze z innych wzgledow, np.łaczy was umowa o zakazie
    konkurencji)-k.p art.186 ze zn.2

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-07-14 17:36:13
    Od: piechotka <p...@o...pl>

    Kasia wrote:

> [...]
    > Pracodawca nie moze sie nie zgodzic na podjecie przez Ciebie takiej
    > pracy (chyba ze z innych wzgledow, np.łaczy was umowa o zakazie

    Oznacza to, że wyjście z domu na 2 godziny po poludniu, kiedy to ojciec
    dzieci jest w domu może być w sumie dwojako rozumiane. Jeśli ktoś chce,
    uzna, że to nadal jest sprawowanie opieki nad dziećmi, kto inny powie,
    że nie. Wobec tego czy mam rację rozumiejąć, iż jedyną pracą w 100%
    zgodną z tym przepisem jest praca chalupnicza? Jak jest zdefiniowane to
    "trwale zaprzestanie opieki"?jeśli wogóle jest, a może ile osob tyle
    definicji?

    Dzięki za informacje
    piechcia

  • 4. Data: 2004-07-14 19:01:29
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "piechotka" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oznacza to, że wyjście z domu na 2 godziny po poludniu, kiedy to ojciec
    > dzieci jest w domu może być w sumie dwojako rozumiane. Jeśli ktoś chce,
    > uzna, że to nadal jest sprawowanie opieki nad dziećmi,

    To jest nadal sprawowanie opieki nad dzieckiem. Zaprzestanie opieki nad
    dzieckiem byłoby np. wówczas, gdyby matka wyjechała na stałe na dłuższy
    okres lub okresowo wyjeżdżała cyklicznie np. na 5 dni tygodniowo,
    pozostawiając dziecko.

    > kto inny powie,
    że nie.

    Nie może tak powiedzieć.

    > Wobec tego czy mam rację rozumiejąć, iż jedyną pracą w 100%
    > zgodną z tym przepisem jest praca chalupnicza?

    Nie tylko.

    > Jak jest zdefiniowane to
    > "trwale zaprzestanie opieki"?jeśli wogóle jest, a może ile osob tyle
    > definicji?

    Na przykład wyjazd na kilka tygodni bez dziecka.

    Pozdrawiam

    wa