  • 11. Data: 2006-02-27 22:20:33
    Temat: Re: Upomnienia od firmy windykacyjnej
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl>

    news:dtvtp6$nr$4@atlantis.news.tpi.pl...
    > To nie jest podstawa prawna. Causa czynności to co innego.

    Causa czynnosci to wlasnie podstawa tej czynnosci, "powod". Dlaczego
    ograniczac pojecie podstawy prawnej tylko do sytuacji, gdy podstawa, powodem
    danej czynnosci jest przepis prawa (bo chyba o to Ci chodzi)? W koncu
    postanowienie umowne (a takim jest regulacja kary umownej w umowie
    transportowej) to tez prawo - tylko ze umowne (lex contractus)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 12. Data: 2006-02-27 22:20:43
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Michał Wilk napisał(a):

    > Tak - tzw. donandi causa.

    Jezusie ... ratuj ... a jaką podstawę prawną ma napis dokonany
    przeze mnie w szaletach na DC w Warszawie ?????

    Ten kraj jest jakiś chory - 2 tematy im tylko we łbie ... "NA
    JAKIEJ PODSTAWIE" i rozwinięcie "NA JAKIEJ PODSTAWIE /JAKIE
    PARAGRAFY/ + słowo klucz ODSZKODOWANIE" ....

    Płakać się chce momentami ;(

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o Dzisiaj dostałem pismo od PAŃSTWA. PAŃSTWO nie prosi,

  • 13. Data: 2006-02-27 22:24:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał Wilk napisał(a):

    > Causa czynnosci to wlasnie podstawa tej czynnosci, "powod".

    Pytanie było o podstawę *prawną* :)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 14. Data: 2006-02-27 22:27:07
    Od: tarcamion <t...@l...tlen.pl>

    > Za siebie nie moge gdyz moje nazwisko nie figuruje w MPK jako jedno z
    > nazwisk dluznikow.
    >
    > Pozdrawiam
    > Mount

    Skoro taka osoba nie mieszka pod tym adresem to:
    a) osoba usiłująca wyłudzić przejazd podała nieprawdziwe imię i nazwisko
    b) osoba usiłująca wyłudzić przejazd podała nieprawdziwy adres
    c) wystąpił błąd w ewidencji

    Pytanie: to jak ktoś poda MÓJ ADRES to mam za niego odpowiadać? Co o tym
    myślisz?

  • 15. Data: 2006-02-27 22:29:01
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Michał Wilk napisał:
    > Causa czynnosci to wlasnie podstawa tej czynnosci, "powod". Dlaczego
    > ograniczac pojecie podstawy prawnej tylko do sytuacji, gdy podstawa, powodem
    > danej czynnosci jest przepis prawa (bo chyba o to Ci chodzi)?

    O właśnie! Na tym polega różnica między "podstawą" a "podstawą prawną".

    -------------------+
    -------------------+

  • 16. Data: 2006-02-27 22:48:02
    Od: Mount <m...@g...pl>

    W takim razie przyjmijmy, ze wystapil blad w ewidencji...i co dalej?
    Przeciez nie sa w stanie tego sprawdzic. Jedyna taka mozliwosc mial
    kontroler.
    Jeszcze jedno pytani...czy ktos wie jakie dane spisywane sa np. z dowodu
    osobistego, prawa jazdy, paszportu. Czy spisywane sa tylko dane adresowe
    czy rowniez nr, seria dokumentu potwierdzajacego tozsamosc?

    Pozdrawiam
    Mount

  • 17. Data: 2006-02-27 22:53:46
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Mount" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy spisywane sa tylko dane adresowe
    > czy rowniez nr, seria dokumentu potwierdzajacego tozsamosc?

    1. Czy podpisywales cos podczas tej kontroli?
    2. Dlaczego podales swoj adres? (pytanei z ciekawosci?)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2006-02-27 22:53:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mount [###m...@g...pl.###] napisał:
    > W takim razie przyjmijmy, ze wystapil blad w ewidencji...i co dalej?
    > Przeciez nie są w stanie tego sprawdzic. Jedyna taka mozliwosc mial
    > kontroler.

    Kontroler może mieć dobre dane, a jedynie w ewidencji może być błąd.

    > Jeszcze jedno pytani...czy ktoś wie jakie dane spisywane są np. z
    dowodu
    > osobistego, prawa jazdy, paszportu. Czy spisywane są tylko dane
    adresowe
    > czy również nr, seria dokumentu potwierdzającego tożsamość?

    A nie dostałeś oryginału wezwania? Przecież oni chyba nic poza kopią z
    Twoim podpisem nie mają.

    Natomiast ustalenie, że to jednak Twoje dane tam powinny być jest
    możliwe w drodze badania grafologicznego podpisu. inna sprawa, czy
    komuś będzie się chciało w to bawić.

  • 19. Data: 2006-02-27 22:58:32
    Od: Mount <m...@g...pl>

    > 1. Czy podpisywales cos podczas tej kontroli?

    Tak, podpisalem ale nie zmienia to faktu, ze nazwisko w bazie dluznikow
    nie nalezy do mnie. (nazwisko rozni sie jedna litera-wplywa to na jego
    brzmienie a imie jest calkowicie odmienne od mojego)

    > 2. Dlaczego podales swoj adres? (pytanei z ciekawosci?)

    Dane byly spisywane z prawa jazdy.

    Pozdrawiam
    Mount

  • 20. Data: 2006-02-27 23:01:12
    Od: Mount <m...@g...pl>

    > A nie dostałeś oryginału wezwania? Przecież oni chyba nic poza kopią z
    > Twoim podpisem nie mają.

    Skladalem kiedys doniesienie o popelnieniu przestepstwa na Policji i
    dowiedzialem sie, ze kopii pisma nie mozna stosowac do badania
    grafologicznego.

    Pozdrawiam
    Mount