  • 1. Data: 2006-07-02 03:42:48
    Temat: Uniewaznienie malzenstwa
    Od: o...@g...com

    Witam

    Zostalem zmuszony przez rodziców do slubu z powodu wpadki.

    Dziewczyna jest totalna klamczucha. W ogóle ma dziwne podejscie do
    postrzegania swiata.

    Okazalo sie, ze jest dyslektykiem. Czy dysleksja jest uposledzeniem
    umyslowym?

    Prosze poradzic, czy jest szansa na uniewaznienie malzenstwa?
    Chodzi mi o uniewaznienie cywilne, a nie rozwód. Dla mnie to
    malzenstwo nie powinno miec miejsca i nie zostalo zawarte z dobrej
    woli.

    Moze ktos polecic jakiegos prawnika w Warszawie?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-07-02 07:27:25
    Temat: Re: Uniewaznienie malzenstwa
    Od: stern <s...@0...pl>

    o...@g...com napisał(a):
> [...]
    > umyslowym?
    > Prosze poradzic, czy jest szansa na uniewaznienie malzenstwa?

    raczej nie,
    ale w umie zależy od tego, jak Cię zmuszali :)

    > Chodzi mi o uniewaznienie cywilne, a nie rozwód. Dla mnie to
    > malzenstwo nie powinno miec miejsca i nie zostalo zawarte z dobrej
    > woli.

    trzeba bylo pomyślec wcześniej.
    i dobra rada prawnika za darmo.
    złóz pozew o rozwód, szybciej będzie.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-07-02 07:30:00
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    o...@g...com napisał(a):

    > Zostalem zmuszony przez rodziców do slubu z powodu wpadki.

    Nie jestem pewien, ale jeśli wykażesz, że ślub został zawarty pod
    przymusem, to nawet możesz się starać o unieważnienie w świetle prawa
    kościelnego, jeśli był zawarty i taki ślub - tyle tylko, że to trwa. :)

    > Dziewczyna jest totalna klamczucha. W ogóle ma dziwne podejscie do
    > postrzegania swiata.

    To jeszcze nie jest przestępstwem.

    > Okazalo sie, ze jest dyslektykiem. Czy dysleksja jest uposledzeniem
    > umyslowym?

    ROTFL, w pierwszym momencie miałem rzucić pewnym komentarzem, ale chyba
    się powstrzymam... :P
    Nie, to NIE JEST upośledzenie umysłowe, problem występuje w miarę często
    i wcale nie musi oznaczać, że osoba nim dotknięta ma jakieś problemy -
    wśród dyslektyków zdarzają się też osoby bardzo inteligentne w jakiejś
    dziedzinie.

    > Prosze poradzic, czy jest szansa na uniewaznienie malzenstwa?
    > Chodzi mi o uniewaznienie cywilne, a nie rozwód.

    To znaczy? Dlaczego nie rozwód?
    IMHO da się zrobić, tylko oczywiście musisz się liczyć z alimentami.

    # /George Orwell - Rok 1984/

  • 4. Data: 2006-07-02 07:43:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    o...@g...com napisał(a):

    > Zostalem zmuszony przez rodziców do slubu z powodu wpadki.

    W jaki sposób zostałeś zmuszony?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 5. Data: 2006-07-02 07:56:11
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    Dziewczyna jest totalna klamczucha. W ogóle ma dziwne podejscie do
    postrzegania swiata.

    Okazalo sie, ze jest dyslektykiem. Czy dysleksja jest uposledzeniem
    umyslowym?

    Moze lepiej zostan w zwiazku, przynajmniej ktos sie toba zaopiekuje :)

    Tomek

  • 6. Data: 2006-07-02 12:23:34
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl> >

    > Nie, to NIE JEST upośledzenie umysłowe,

    Jest to dysfunkcja, czyli jednak upośledzenie pewnej funkcji - w tym wypadku
    czytania, pisania.
    EWa

  • 7. Data: 2006-07-02 13:23:28
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Atlantis napisał:

    > Nie jestem pewien, ale jeśli wykażesz, że ślub został zawarty pod
    > przymusem, to nawet możesz się starać o unieważnienie w świetle prawa
    > kościelnego, jeśli był zawarty i taki ślub - tyle tylko, że to trwa. :)
    W świetle prawa kanonicznego nie jest to unieważnienie (zmiana statusu z
    ważnego na nieważny), tylko stwierdzenie, że to małżeństwo nigdy nie
    było ważne.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 8. Data: 2006-07-02 13:43:21
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Witam
    >
    > Zostalem zmuszony przez rodziców do slubu z powodu wpadki.

    A moze sie okazalo, ze chca Cie nauczyc odpowiedzialnosci
    za swoje czyny?

    > Dziewczyna jest totalna klamczucha. W ogóle ma dziwne podejscie do
    > postrzegania swiata.

    Kazdy klamie. A podejscie to sie powinno sprawdzac przed... :>

    Nie jest to zaden argument za rozwodem, chyba ze kupuje
    surowe kurczaki i wiesza je na scianach dopoki nie zgnija.
    Fetor faktycznie moglby uniemozliwiac koegzystencje.

    > Okazalo sie, ze jest dyslektykiem. Czy dysleksja jest uposledzeniem
    > umyslowym?

    Lol :>

    > Chodzi mi o uniewaznienie cywilne, a nie rozwód. Dla mnie to
    > malzenstwo nie powinno miec miejsca i nie zostalo zawarte z dobrej
    > woli.

    Powaznie? A pamietasz co recytowales? Przyrzekajac milosc,
    opieke i partnerstwo? Tez Cie wtedy trzymali na muszce?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2006-07-02 14:33:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ero Walensdorf napisał(a):

    > Jest to dysfunkcja, czyli jednak upośledzenie pewnej funkcji - w tym wypadku
    > czytania, pisania.

    No ale bez przesady... Koleś tak sformułował pytanie, jak gdyby pytał,
    czy dysleksja jest jakimś zaburzeniem psychicznym czy formą niedorozwoju
    umysłowego, więc odpowiedziałem mu zgodnie z prawdą, że tak nie jest, a
    wśród dyslektyków też trafiają się naprawdę inteligentne jednostki. :)

    # /George Orwell - Rok 1984/

  • 10. Data: 2006-07-02 14:46:53
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    o...@g...com napisał(a):
    > Witam
    >
    > Zostalem zmuszony przez rodziców do slubu z powodu wpadki.

    Do wejścia do łóżka tej dziewczyny też Cię zmuszali? :-)

    --
    Kaja