  • 1. Data: 2006-07-01 21:45:11
    Temat: Artykuły z gazet, a publikacja ich w internecie - czy mozna - prosze o pomoc?
    Od: peter <n...@m...com>

    Szukam odpowiedzi na pytanie:
    Czy jesli bede publikowal w swoim serwisie internetowym artykuly i
    zdjecia z gazet, ktore maja zapis cytuje "Przedruk i wykorzystanie w
    jakiejkolwiek formie bez zgody wydawcy - zabronione" to lamie prawo
    jesli za kazdym razem bede podawal jaka to prasa czy gazeta lacznie z
    podaniem jaki tytul prasowy, autor artykulu i zdjęć oraz data publikacji?
    Chodzimi czy po podaniu tych wszystkich informacji mimo wszystko nie
    wolno publikowac takich rzeczy bez zgody wydawcy?

    Dziekuje za wszelkie odpowiedzi.
    peter

  • 2. Data: 2006-07-01 23:08:33
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 01 Jul 2006 23:45:11 +0200, peter napisał(a):

    > Chodzimi czy po podaniu tych wszystkich informacji mimo wszystko nie
    > wolno publikowac takich rzeczy bez zgody wydawcy?

    Pod pewnymi warunkami można tak robić, niektóre gazety działają w ten
    sposób... Również fragmenty można umieszczać z podaniem źródła, ale po
    szczegóły odsyłam do prawa autorskiego.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-07-02 00:02:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.07.2006 peter <n...@m...com> napisał/a:
> [...]
    > zdjecia z gazet, ktore maja zapis cytuje "Przedruk i wykorzystanie w
    > jakiejkolwiek formie bez zgody wydawcy - zabronione" to lamie prawo

    W przypadku ogólnym - tak.

> [...]
    > Chodzimi czy po podaniu tych wszystkich informacji mimo wszystko nie
    > wolno publikowac takich rzeczy bez zgody wydawcy?

    Nie wolno. I nie wynika to z ww zapisu "Przedruk..." a z samego prawa
    autorskiego.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-07-02 07:23:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *scream* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Pod pewnymi warunkami można tak robić, niektóre gazety działają w ten
    > sposób... Również fragmenty można umieszczać z podaniem źródła,
    > ale po szczegóły odsyłam do prawa autorskiego.

    Prawo cytatu w internecie co do zasady jest nieco bardziej zawężone niż
    w prasie papierowej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||