  • 1. Data: 2006-07-01 16:55:28
    Temat: drugi testament
    Od: "Piotr" <c...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy moglibyscie wypowiedziec sie odnosnie takiej sytuacji:

    pazdziernik 2005 - sąd podczas rozprawy spadkowej, po uwzglednieniu testamentu
    babci z 1992 r., przyznaje mi w spadku jej mieszkanie.

    sierpien 2006 - zostaje znaleziony testament babci z lipca 2005 r., w ktorym
    zapisane jest, że owo mieszkanie powinno byc przekazane w spadku innej osobie.

    Czy w takim przypadku moge stracic mieszkanie, ktorego jestem wlascicielem?
    Jesli tak, to czy np. przed wyrokiem sądu mógłbym je sprzedać - czy wtedy bede
    musial przekazac pieniadze ze sprzedazy nowemu spadkobiercy?

    Z gory dziekuje za wszelką pomoc.

  • 2. Data: 2006-07-02 07:30:05
    Temat: Re: drugi testament
    Od: stern <s...@0...pl>

    Piotr napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy w takim przypadku moge stracic mieszkanie, ktorego jestem wlascicielem?

    wynika z powyższego, że nie jesteś

    > Jesli tak, to czy np. przed wyrokiem sądu mógłbym je sprzedać - czy wtedy bede
    > musial przekazac pieniadze ze sprzedazy nowemu spadkobiercy?

    a nie uważasz, że to przestępstwo?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-07-02 10:24:58
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    stern <s...@0...pl> napisał(a):

    > wynika z powyższego, że nie jesteś

    A dlaczego nie jest? Ma prawomocny wyrok, wpis do księgi wieczystej, itd.

    > a nie uważasz, że to przestępstwo?

    A jakie niby?

  • 4. Data: 2006-07-02 22:10:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jb napisał(a):

    > A dlaczego nie jest? Ma prawomocny wyrok, wpis do księgi wieczystej, itd.

    Nie ma żadnego wyroku tylko postanowienie.
    Postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku nie ma charakteru
    konstytutywnego tylko deklaratywny (czyli nie tworzy prawa własności,
    lecz jedynie potwierdza fakt nabycia spadku).
    Nabycie spadku następuje z mocy prawa. Czyli na podstawie tego drugiego
    testamentu rzeczywistym właścicielem z mocy prawa jest ktoś inny.
    Czasowo ma tylko problem jak udowodnić swoje prawo własności - musi
    wystąpić o zmianę postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku.
    Również wpis do księgi wieczystej prawa własności nie ma charakteru
    konstytutywnego. To że tam kogoś wpiszą, kto nie jest właścicielem nie
    spowoduje tego ze stanie sie właścicielom.

    > A jakie niby?

    Oszustwo, może przywłaszczenie. Coś się na pewno skroi, zależnie od
    szczegółowych okoliczności.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2006-07-03 09:12:33
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Małe pytanie - trochę obok - jakie to mieszkanie: hipoteczne, czy spółdzielcze?
    I kiedy zmarła babcia - jesli w lipcu 2005 [rzekomo] spisała drugi testament, a już w
    październiku 2005 sąd wydał
    postanowienie o nabyciu spadku, to baardzo szybko się rzeczy działy.....
    Może ten drugi testament jest podrobiony?
    Moze ten drugi testament był pisany pod przymusem (np. wykorzystanie niekorzystnego
    położenia, choroby) albo pod wpływem
    błędu, albo przez babcię która w tamtej dacie nie była już faktycznie zdolna do
    czynności prawnych?
    A swoja drogą - ile razu odwiedziłeś babcię od 1992 roku?
    JaC

  • 6. Data: 2006-07-03 22:28:18
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Oszustwo, może przywłaszczenie. Coś się na pewno skroi, zależnie od
    > szczegółowych okoliczności.

    A przywłaszczenie nieruchomości to jaki artykuł kk? ;)
    I gdzie tu znamiona oszustwa?

  • 7. Data: 2006-07-04 01:16:18
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    jb wrote:

    > A przywłaszczenie nieruchomości to jaki artykuł kk? ;)
    > I gdzie tu znamiona oszustwa?

    Nie samo przywłaszczenie, ale sprzedaż w momencie gdy wiedziała już o
    drugim testamencie.

  • 8. Data: 2006-07-04 04:52:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jb napisał(a):

    > A przywłaszczenie nieruchomości to jaki artykuł kk? ;)

    Nie ma. Ale jest na przywłaszczenie pieniędzy uzyskanych ze sprzedaży.

    > I gdzie tu znamiona oszustwa?

    A jak kupisz coś od nie właściciela, to nie ma oszustwa? Pomyśl, dasz mu
    pieniądze, a okazuje sie że to było nie jego.

    --

    http://johnson.cba.pl/

  • 9. Data: 2006-07-07 21:20:08
    Od: "Piotr" <c...@p...onet.pl>

    > Małe pytanie - trochę obok - jakie to mieszkanie: hipoteczne, czy spółdzielcze?

    Własnościowe w spółdzielni mieszkaniowej.

    > I kiedy zmarła babcia - jesli w lipcu 2005 [rzekomo] spisała drugi testament,
    a już w październiku 2005 sąd wydał
    > postanowienie o nabyciu spadku, to baardzo szybko się rzeczy działy.....

    Zmarła w sierpniu 2005 r.

    > Może ten drugi testament jest podrobiony?

    Raczej nie - odręcznie napisany.

> [...]
    niekorzystnego położenia, choroby) albo pod wpływem
    > błędu, albo przez babcię która w tamtej dacie nie była już faktycznie zdolna

    Od kwietnia była ciężko chora - o słabej kondycji psychicznej (podobno w dniu
    spisania testamentu lekarz potwierdzil pisemnie pełną świadomość babci)

    > A swoja drogą - ile razu odwiedziłeś babcię od 1992 roku?

    Mam 26 lat, babcia, mozna powiedziec, mnie wychowywała i mielismy bardzo bliski
    kontakt.

    Ostatnie miesiące przed śmiercią, po wyczerpującym pobycie w szpitalu,
    przebywała u pasierba, który nie zgodził sie na wizyty reszty rodziny i pewnie
    wymusił na niej zmiane testamentu.

    Czy jest szansa, żebym był nadal właścicielem mieszkania? Pomysł ze sprzedażą
    jest ostatecznoscią - ale jezeli to jedyne rozwiązanie...

    co o tym sądzicie???

    Dziekuje za pomoc