  • 11. Data: 2006-07-02 14:49:46
    Temat: Re: Uniewaznienie malzenstwa
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    argothiel napisał(a):

    > W świetle prawa kanonicznego nie jest to unieważnienie (zmiana statusu z
    > ważnego na nieważny), tylko stwierdzenie, że to małżeństwo nigdy nie
    > było ważne.

    Skoro jest dziecko to małżeństwo jest ważne i unieważnienie małżeństwa
    będzie bardzo trudno dostać. Chyba, że udowodnisz, że to nie Twój dzieciak.

    --
    Kaja

  • 12. Data: 2006-07-02 15:02:58
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Kaja wrote:
    > Do wejścia do łóżka tej dziewczyny też Cię zmuszali? :-)

    Zmusiła go potrzeba niższego rzędu :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 13. Data: 2006-07-02 15:05:59
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Okazalo sie, ze jest dyslektykiem. Czy dysleksja jest uposledzeniem
    > umyslowym?

    A ładna chociaz była ? :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 14. Data: 2006-07-02 15:59:10
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    rezist.com napisał(a):

    > A moze sie okazalo, ze chca Cie nauczyc odpowiedzialnosci
    > za swoje czyny?

    Odpowiedzialność za swoje czyny można ponosić również płacąc alimenty na
    dziecko i uczestnicząc w jego wychowaniu. W dzisiejszym świecie nie
    powinno się ludzi zmuszać do bycia ze sobą. Kościół i inne konserwatywne
    organizacje mówią, że to dla dobra dziecka, ale moim zdaniem rodzina
    zbudowana na związku ludzi, którzy jak się okazuje totalnie do siebie
    nie pasują i przez najbliższe 20 lat będą się szczerze nienawidzić
    przyniesie znacznie więcej szkody, niż mieszkanie z jednym rodzicem.

    > Kazdy klamie. A podejscie to sie powinno sprawdzac przed... :>

    Tutaj się zgadzam w 100%. :P

    > Powaznie? A pamietasz co recytowales? Przyrzekajac milosc,
    > opieke i partnerstwo? Tez Cie wtedy trzymali na muszce?

    Są inne sposoby wywieranie na kimś presji niż trzymanie go a muszce...

    # /George Orwell - Rok 1984/

  • 15. Data: 2006-07-02 15:59:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > A ładna chociaz była ? :)

    A skąd ten czas przeszły? :P

    # /George Orwell - Rok 1984/

  • 16. Data: 2006-07-02 16:04:44
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > A skąd ten czas przeszły? :P

    Bo w momencie "robienia" mogl miec inne zdanie :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 17. Data: 2006-07-02 16:22:35
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > W dzisiejszym świecie nie
    > powinno się ludzi zmuszać do bycia ze sobą.

    Ty i ja to wiemy. Kilka pokolen wstecz nie. Oprocz tego
    - srodowisko. zbrzuchacil dziewke to niech sie teraz nia zajmuje.
    Gdzieniegdzie to jeszcze sa *normalne* standardy.

    > Są inne sposoby wywieranie na kimś presji niż trzymanie go a muszce...

    Ale zabrzmialo to tak dramatycznie, jakby co najmniej
    grozila mu "czapa" :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 18. Data: 2006-07-02 16:24:11
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Bo w momencie "robienia" mogl miec inne zdanie :)

    moze byl ciemno i pomylil? :> albo w butelke grali i tak wypadlo :o)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 19. Data: 2006-07-02 17:31:53
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    o...@g...com napisał:
    > Okazalo sie, ze jest dyslektykiem. Czy dysleksja jest uposledzeniem
    > umyslowym?
    Hm, dowód /per wikipedia/:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ma%C5%82%C5%BCe%C5%84st
    wo_(prawo)
    Przeszkody małżeńskie:
    * przeszkoda wieku - ukończone 18 lat, z ważnych powodów kobieta od
    16 lat
    * ubezwłasnowolnienie
    * choroba psychiczna
    * bigamia
    * pokrewieństwo
    * powinowactwo
    * przysposobienie

    Choroba psychiczna -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaburzenie_psychiczne
    W tym:
    zaburzenia rozwoju psychicznego, zaburzenia zachowania
    i emocji oraz funkcjonowania społecznego rozpoczynające
    się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym

    zaburzenia rozwoju psychicznego ->
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Zaburzenia_ro
    zwoju_psychicznego

    W tym - dysleksja.

    Jeżeli zatem dysleksja nie należy do chorób psychicznych, to w którym
    miejscu tego łańcucha jest błąd?

    > Pozdrawiam.
    Pozdrawiam, argothiel

  • 20. Data: 2006-07-02 17:52:41
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Kaja napisała:

    > Skoro jest dziecko to małżeństwo jest ważne i unieważnienie małżeństwa
    > będzie bardzo trudno dostać. Chyba, że udowodnisz, że to nie Twój dzieciak.
    Kan. 1103 - Nieważne jest małżeństwo zawarte pod przymusem lub pod
    wpływem ciężkiej bojaźni z zewnątrz, choćby nieumyślnie wywołanej, od
    której, ażeby się uwolnić, zmuszony jest ktoś wybrać małżeństwo.

    Pozdrawiam, argothiel