  • 1. Data: 2007-09-03 09:29:50
    Temat: Umowa zlecenie - jaki maksymalny okres
    Od: "Maciej W." <maciej@no_spam.pl>

    Witam
    Jestem zatrudniony w szkole jako nauczyciel. Chciałbym w tej samej szkole
    złożyć ofertę pracy jako administrator sieci. Nie ma możliwości prawnych
    zatrudnienia mnie na drugim etacie w tej placówce, więc pozostaje np umowa
    zlecenie.
    Mam w związku z tym pytanie, czy umowa zlecenie może być zawarta np na okres
    całego roku?
    Jaki maksymalny okres zatrudnienia na podstawie tejże umowy wchodzi w grę?
    Bardzo proszę o podanie odpowiedniej podstawy prawnej
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-09-03 09:49:55
    Temat: Re: Umowa zlecenie - jaki maksymalny okres
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej W." <maciej@no_spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jaki maksymalny okres zatrudnienia na podstawie tejże umowy wchodzi w grę?
    > Bardzo proszę o podanie odpowiedniej podstawy prawnej

    witam

    podstawę stanowi kodeks cywilny w zakresie części ogólnej (księga I -
    art.1-125) oraz księga III - przepisy ogólne (art.353-534) oraz szczególne
    dot. zlecenia (art.734kc i nast.) - z tych przepisów wynika, że jak każda
    umowa cywilnoprawna, także umowa zlecenia może byc zawarta na czas oznaczony
    lub nieoznaczony - zależnie od woli stron stosunku; co do umowy na czas
    oznaczony - tu także pełna dowolność - brak ograniczeń w zakresie ilości
    czasu trwania takiej umowy;

    pzdr

  • 3. Data: 2007-09-03 10:51:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej W. wrote:
> [...]
    > zatrudnienia mnie na drugim etacie w tej placówce, więc pozostaje np umowa

    A nie można zmienić etatu na więcej i rozszerzyć zakres obowiązków?

    > Mam w związku z tym pytanie, czy umowa zlecenie może być zawarta np na okres
    > całego roku?

    Rok, 50 lat, czas nieokreślony, dwa dni - jak ustalisz ze zleceniodawcą.

    > Jaki maksymalny okres zatrudnienia na podstawie tejże umowy wchodzi w grę?

    Żaden - umowa zlecenie to nie jest zatrudnienie.

  • 4. Data: 2007-09-03 12:15:27
    Od: "Maciej W." <maciej@no_spam.pl>

    > A nie można zmienić etatu na więcej i rozszerzyć zakres obowiązków?
    Szefo twierdzi, że nie.
    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź

  • 5. Data: 2007-09-03 13:02:37
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Czy po wygasnieciu 3-letniej umowy zlecenia nie mozna się ubiegać o wystawienie
    świadectwa pracy przez zleceniodawcę?
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2007-09-03 13:06:17
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    " 666" <j...@w...eu> naskrobał/a w news:fbh0i9$aht$1@news.wp.pl:

    > Czy po wygasnieciu 3-letniej umowy zlecenia nie mozna się ubiegać o
    > wystawienie świadectwa pracy przez zleceniodawcę? JaC

    Jakiej pracy?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 7. Data: 2007-09-03 13:09:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    666 pisze:
    > Czy po wygasnieciu 3-letniej umowy zlecenia nie mozna się ubiegać o wystawienie
    świadectwa pracy przez zleceniodawcę?

    Nie. Chyba ze wystapisz do sadu o ustalenie istnienia stosunku pracy. No
    ale to juz jest wojna z ex zleceniodawca (pseudo pracodawca).

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2007-09-03 13:35:22
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 3 Wrz, 11:49, "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > co do umowy na czas
    > oznaczony - tu także pełna dowolność - brak ograniczeń w zakresie ilości
    > czasu trwania takiej umowy;

    Nie no, bez przesady, sa ograniczenia wynikajace z natury stosunku
    prawnego i zasad wspolzycia spolecznego. W szczegolnosci 50 lat, ktore
    podal gdzies w poblizu Andrzej Lawa, nie wchodzi w gre, z wyjatkiem
    jakichs zupelnie wyjatkowych wypadkow.

  • 9. Data: 2007-09-03 17:54:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbgkg3$p9j$1@nemesis.news.tpi.pl Maciej W.
    <maciej@no_spam.pl> pisze:

    > Jestem zatrudniony w szkole jako nauczyciel. Chciałbym w tej samej szkole
    > złożyć ofertę pracy jako administrator sieci. Nie ma możliwości prawnych
    > zatrudnienia mnie na drugim etacie w tej placówce,
    Czemu?
    http://42.pl/u/ui6
    Tu masz opis, że prawnie jest to możliwe (kwestia zgody KO wymaganej przez
    KN z uwagi na braki kwalifikacyjne jest w twoim przypadku jest nieistotna):
    http://www.kadryonline.pl/kadry_w_oswiacie.php?go=ko
    17
    Ale fakt, że w opisanej sytuacji umowa-zlecenie jest dla ciebie
    wygodniejsza.

    > więc pozostaje np umowa
    > zlecenie.
    > Mam w związku z tym pytanie, czy umowa zlecenie może być zawarta np na
    > okres całego roku?
    Tak, zarówno szkolnego, jak i kalendarzowego i każdego innego.
    Nie brałbym tego na dłużej niż rok (szkolny).

    > Jaki maksymalny okres zatrudnienia na podstawie tejże umowy wchodzi w grę?
    To nie jest zatrudnienie. Okres obowiązywania umowy-zlecenia może być taki,
    na jaki się umówicie. Oczywiście w granicach rozsądku (tu uwaga na art. 83
    §1 KC, ale to ocenne i zależy od konkretnej sprawy).

    > Bardzo proszę o podanie odpowiedniej podstawy prawnej
    KC, artykuły już ci podano.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-09-03 19:38:56
    Od: "Maciej W." <maciej@no_spam.pl>

> [...]
    17
    > Ale fakt, że w opisanej sytuacji umowa-zlecenie jest dla ciebie
    Dzięki, doszedłem do wniosku, że brakło dobrej woli ze strony szefa (typowy
    dureń, jak to dyrektor szkoły).
    W sumie, to płakać nie będę. Dorobię gdzie indziej...

    Dzięki