  • 1. Data: 2007-09-03 08:48:55
    Temat: ile moze dostac dziecko pieniazkow od rodzicow
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    przez okres zycia (nauki do 26roku)

    na mysli mam kieszonkowe itp

    chodzi mi o to ile legalnie dziecko moze sobie odlozyc pieniazki,
    tzn miec na koncie, majac skonczone 26lat

    nie zglaszanych do urzedu skarbowego?

  • 2. Data: 2007-09-03 08:59:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MIchal wrote:
    > przez okres zycia (nauki do 26roku)

    > na mysli mam kieszonkowe itp
    >
    > chodzi mi o to ile legalnie dziecko moze sobie odlozyc pieniazki,
    > tzn miec na koncie, majac skonczone 26lat
    >
    > nie zglaszanych do urzedu skarbowego?

    kodeks rodzinny i opiekunczy nie definiuje limitu.

    jesli chcesz na to popatrzec od strony darowizn, to formalnie limit do
    tej pory byl 9637 zl na 5 lat na rodzica. Wiec jak sie to dobrze
    rozlozylo w czasie, to na koncie mozna miec nawet i 100 tys plus odsetki.

    z tym ze trzeba umiec wykazac, albo inaczej: US nie moze wykazac ze
    przez 25 lat nie robilo sie nic, apotem poszedl przelew na 100 tys.

    trzeba umiec wykazac, ze sie tego limitu 9637 nie przekroczylo.

  • 3. Data: 2007-09-03 09:40:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MIchal wrote:

    > chodzi mi o to ile legalnie dziecko moze sobie odlozyc pieniazki,
    > tzn miec na koncie, majac skonczone 26lat

    Tak abstrahując od tej kwestii - kto jest za prowadzeniem kary ciężkiego
    więzienia za używanie tego obrzydliwego zdrobnienia "pieniążki"? ;->

    PS: ponoć na pieniądze tak pieszczotliwe mówią tylko osoby straszliwie
    chciwe ;->

  • 4. Data: 2007-09-03 11:28:35
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MIchal" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > przez okres zycia (nauki do 26roku)
    >
    > na mysli mam kieszonkowe itp
    >
    > chodzi mi o to ile legalnie dziecko moze sobie odlozyc pieniazki,
    > tzn miec na koncie, majac skonczone 26lat
    >
    > nie zglaszanych do urzedu skarbowego?

    pewnie bardzo dużo ,trzeba sprawdzić limity w jakim roku ile przysługiwało
    ,sa babcie, dziadkowie, rodzice ,chrzestni itp,
    no i jeszcze najważniejsze dowody

    czyli jak było lokowane w funduszu czy ubezpieczeniu posagowym to papiery,
    ksiązeczka Pko czy nawet SKO.
    No bo bez dowodów to mozesz stwierdzić ze wygrałes przed wojna w totolotka,
    no i nie masz żadnych papierów bo była wojna. Niestety to Ty musisz wykazać
    skad masz pieniądze, (choć logiczne by było zeby to US musiał wykazać ze są
    nielegalne ,brudne czy coś

  • 5. Data: 2007-09-03 14:10:40
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 3 września 2007 11:40
    (autor Andrzej Lawa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <6...@n...lechistan.com>):

    > Tak abstrahując od tej kwestii - kto jest za prowadzeniem kary ciężkiego
    > więzienia za używanie tego obrzydliwego zdrobnienia "pieniążki"? ;->

    A jakie jest nieobrzydliwe zdrobnienie?

    > PS: ponoć na pieniądze tak pieszczotliwe mówią tylko osoby straszliwie
    > chciwe ;->

    E tam, dzieci wiele rzeczy zdrabniają... Jak się idtiotek-ciotek nasłuchają
    to się nie dziwię.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl