  • 1. Data: 2007-09-03 09:58:34
    Temat: Oświadczenie na prośbę sąsiada odnośnie kanalizacji.
    Od: MMK <i...@k...pl>

    Jest działka budowlana B leżąca pomiędzy A i C. Od dołu strumyk od
    góry "droga" której współwłaścicielami są właściciele A,B,C i paru innych.
    Gmina nie ma planu zagospodarowania przestrzennego.
    Podobno jest gminny projekt co by doprowadzić kanalizacje do A i dalej przez
    drogę z pominięciem B i C.
    Właściciel C bardzo nalega żeby aby wystosować pismo do gminy o

    "ja właściciel B, wyrażam o przejście kolektora kanalizacji przez działkę B
    do działki C. Jednocześnie proszę o uwzględnienie mnie przy dofinansowaniu
    inwestycji"

    Ja chętnie podpisze byle by nie wpaść w jakieś problemy z powodu tego pisma.
    Chciałbym tylko aby kolektor szedł skrajem działki i nie "wystawał" ponad
    jej powierzchnie, nie śmierdział i nie hałasował i żebym nic nie musiał
    dopłacać do tego interesu (owo uwzględnienie nie wiem czego ma dotyczyć).
    Projektu nowego przebiegu niestety nie ma.

    Czy takie oświadczenie można przesłać pocztą do gminy ?
    Musi być notarialnie potwierdzony podpis ?
    Zawrzeć szkic jak ja widzę ów przebieg ?
    Mogą się tu kryć jakieś niebezpieczeństwa ?

    Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam !
    --
    http://www.kupujemy.pl/

  • 2. Data: 2007-09-03 10:10:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MMK wrote:
> [...]
    > Zawrzeć szkic jak ja widzę ów przebieg ?
    > Mogą się tu kryć jakieś niebezpieczeństwa ?
    >
    > Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam !

    Można wysłać pocztą, narazie nie musi byc podpis potwierdzony notarialnie.
    Dla bezpieczeństwa zastąpiłbym "wyrażam zgodę" przez "nie wyrażam
    sprzeciwu". Taki list można potraktować jako list intencyjny, sugerujący
    gminie, że gdyby chcieli zaplanować to przez działkę, to nie napotkaja
    oporu.

    Co do samej zgody, to musi byc sporządzona notarialnie i zostanie
    wpisana do księgi wieczystej działki i wówczas przed posdpisaniem takiej
    zgody będzie czas na negocjacje szczegółów.