  • 1. Data: 2005-01-30 11:22:33
    Temat: Umowa zlecenie a zakaz pracy u konkurencji.
    Od: "Ster" <g...@v...pl>

    Mój znajomy pracuje w ochronie i był zatrudniony na umowę zlecenie w firmie
    "X". Umowa ta wygasła z dniem 31.12.2004. Wczesniej podpisywał jakiś aneks
    do umowy, że po rozwiązaniu umowy jest zobligowany do nie podejmowania pracy
    w innej agencji ochrony w obiekcie, który wcześniej ochraniał. Od 01.01.05
    r. sporny obiekt przejęła inna agencja ochrony "Y", która zatrudniła
    pracowników z firmy "X", która straciła obiekt. Teraz wszyscy ci pracownicy
    otrzymali od adwokata firmy "Y" dokument, gdzie firma żadą od nich za
    podjęcie pracy w innej firmie odszkodowania w kwocie 1200 zł. Czy mają do
    tego prawo ?

    Pozdrawiam
    G.

  • 2. Data: 2005-01-30 12:14:51
    Temat: Re: Umowa zlecenie a zakaz pracy u konkurencji.
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Ster* wrote in <news:ctig1g$6oq$1@news.onet.pl> :

    > otrzymali od adwokata firmy "Y" dokument, gdzie firma żadą od nich za
    > podjęcie pracy w innej firmie odszkodowania w kwocie 1200 zł. Czy mają do
    > tego prawo ?

    Jeśli w umowie nie było odszkodowania za zakaz konkurencji to mogą ich
    w d.. pocałować. Nie wiem tylko czy w przypadku zlecenia w ogóle mogą
    takie manewry robić.

    --
    Jesteś zazdrosny bo głosy mówią tylko do mnie.

  • 3. Data: 2005-02-02 09:24:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    _ValteR_ wrote:

    > Jeśli w umowie nie było odszkodowania za zakaz konkurencji to mogą ich
    > w d.. pocałować. Nie wiem tylko czy w przypadku zlecenia w ogóle mogą
    > takie manewry robić.

    Bzdury piszesz. W wypadku umowy zlecenia zakaz konkurencji nie wymaga
    jakiegokolwiek odszkodowania.

  • 4. Data: 2005-02-02 14:07:21
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *jureq* wrote in <news:ctq68n$jm9$1@opal.futuro.pl> :

    > Bzdury piszesz. W wypadku umowy zlecenia zakaz konkurencji nie wymaga
    > jakiegokolwiek odszkodowania.

    bo?

    --
    Jesteś zazdrosny bo głosy mówią tylko do mnie.

  • 5. Data: 2005-02-03 09:24:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    _ValteR_ wrote:

    > bo?

    Bo wymaganie odszkodowania jest zapisane w kodeksie pracy, a kodeks
    pracy nie obejmuje umowy zlecenia. Umowy zlecenia są zawierane na
    podstawie kodeksu cywilnego i są objęte znacznie mniejszymi rygorami
    niż umwa o pracę. Można w niej zapisać niemal wszystko co chcemy.
    Wystarczającym eklwiwalentem za zakaz konkurencji w takiej umowie jest
    sama zapłata za wykonanie umowy.

  • 6. Data: 2005-02-03 13:26:52
    Od: "Ster" <g...@v...pl>

    "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> wrote in message

> [...]
    > niż umwa o pracę. Można w niej zapisać niemal wszystko co chcemy.
    > Wystarczającym eklwiwalentem za zakaz konkurencji w takiej umowie jest

    Ale umowa wygasła z początkiem nowego roku. Nie zapewniono nowego miejsca
    pracy, także praktycznie chłopak został bez pracy. Więc jakim prawem żądają
    od niego odszkodowania.

  • 7. Data: 2005-02-03 13:29:05
    Od: "Ster" <g...@v...pl>

  • 8. Data: 2005-02-03 13:29:18
    Od: "Ster" <g...@v...pl>

  • 9. Data: 2005-02-03 14:14:23
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *jureq* wrote in <news:ctsqjh$moi$1@opal.futuro.pl> :

> [...]
    > niż umwa o pracę. Można w niej zapisać niemal wszystko co chcemy.
    > Wystarczającym eklwiwalentem za zakaz konkurencji w takiej umowie jest

    fakt, shit cos mi sie popierdaczylo jak pisalem ;)

    --
    Jesteś zazdrosny bo głosy mówią tylko do mnie.

  • 10. Data: 2005-02-03 14:46:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Ster wrote:

    > Ale umowa wygasła z początkiem nowego roku. Nie zapewniono nowego
    > miejsca pracy, także praktycznie chłopak został bez pracy. Więc jakim
    > prawem żądają od niego odszkodowania

    Mylisz się - ta umowa nie wygasła. Skończył się tylko czas przez jaki
    miał wykonywać zlecenie a firma miała mu za to płacić. Cała umowa w tym
    jego zobowiązanie w sprawie zakazu pracy u konkurencji nadal obowiązuje.

    Przeczytałem jeszcze raz pierwszy post i tak mi przyszło do głowy:
    Jeśli w umowie jest rzeczywiście napisanioe o nie podejmowaniu pracy to
    formalnie nic nie stoi na przeszkodzie aby w firmie konkurencyjnej też
    był na zasadzie umowy zlecenia. Umowa zlecenie to nie jest praca.
    Dajcie tę umowę do przeczytania jakiemuś prawnikowi np w PIP