  • 1. Data: 2005-01-30 09:28:29
    Temat: umowa kredytu a ubezpieczenie na wyp.śmierci
    Od: l...@v...pl

    Chciałbym abyście pomogli mi w moim problemie.

    Mój teściu zaciągnął kredyt na kupno samochodu razem z teściową, umowa
    zawierała w swojej treści możliwość zabezpieczenia spłaty kredytu w sytuacji
    śmierci lub trwałej niezdolności do pracy kredytobiorców.

    Dodam, iż umowa kredytu podpisana została przez dwie osoby kredytobiorców,
    teścia i teściową, jednak ta część umowy która mówi o ubezpieceniu podpisana
    jest tylko przez teścia.

    Niestety wypadek ubezpieczeniowy stał się rzeczywistością, bank żąda spłaty
    teraz od teściowej, zakład ubezpieczeń dostał już zgłoszenie o śmierci teścia,
    jednak nie daje pewności iż wypłaci ubezpieczenie, z uwagi na fakt iż musi
    sprawdzić czy teściu w chwili podpisania umowy nie zataił informacji nt.
    jakiejś choroby, albo czy leczył się w trakcie trwania ubezpieczenia.

    Mam dwa pytania:
    1. Czy jeśli zakład ubezpieczeń uzna zasadność wypłaty ubezpieczenia stanie
    sie jedynym dłuznikiem banku, czy będize dłużnikiem solidarnym razem z
    teściową - przypominam um.ubezp. podpisał tytlko tata i to bank będzie
    wybierać kto ma pąłcić ?

    2. Co może być podstawą odmowy wypłaty ubezpieczenia prze zzakład ubezpieczeń ?

    Dziękuję za pomoc w tej sprawie, wierzę iż wielu ludzi poważnie podejdzie do
    tego zagadnienia i mi pomoże.

  • 2. Data: 2005-01-31 23:40:07
    Temat: Re: umowa kredytu a ubezpieczenie na wyp.śmierci
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

> [...]
    > sie jedynym dłuznikiem banku, czy będize dłużnikiem solidarnym razem z
    > teściową - przypominam um.ubezp. podpisał tytlko tata i to bank będzie
    ZU nie bedzie dłużnikiem solidarnym - staje się takim tylko przy
    ubezpieczeniu OC (art.822kc)

    Płacić mają:
    teściowa (jako dłużnik solidarny)
    następcy prawni - czyli spadkobiercy (stosownie do przepisów o spadkach, w
    zależności od tego w jaki sposób i czy wogóle przyjęli spadek)

    > 2. Co może być podstawą odmowy wypłaty ubezpieczenia prze zzakład
    ubezpieczeń ?
    wszystko określają warunki ubezpieczenia
    oraz zawarte w art.805 i nast. KC - np. 832 par.1 kc - uprawniony
    przyczynił się do śmierci ubezpieczonego...

    stosownie do art.834 kc, ZU nie moze powoływać się na podanie nieprawdziwych
    danych przez ubezpieczającego.

    p.
    W,

  • 3. Data: 2005-02-02 11:24:49
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > przyczynił się do śmierci ubezpieczonego...
    >
    > stosownie do art.834 kc, ZU nie moze powoływać się na podanie nieprawdziwych

    Jeśli ów okres 3 lat jescze nie upłynął co w takiej sytuacji, czy ZU może
    najzwyklej w świecie powiedzieć ubezpieczony zmarł albowiem nie leczył się na
    serce (tak ogólnie rzecz ujmując). ?