  • 1. Data: 2005-01-30 09:09:23
    Temat: Wcześniejsza emerytura.
    Od: "Jacek Kawecki" <j...@i...pl>

    Witam!
    Proszę o odpowiedź na pytanie: ile procent normalnej emerytury, stanowi
    emerytura wcześniejsza?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Jacek Kawecki

  • 2. Data: 2005-01-30 13:21:20
    Temat: Re: Wcześniejsza emerytura.
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Kawecki" <j...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:cti85r$lpu$1@news.onet.pl...
    > Witam!
    > Proszę o odpowiedź na pytanie: ile procent normalnej emerytury,
    stanowi
    > emerytura wcześniejsza?

    100%.

    wa

  • 3. Data: 2005-01-30 17:55:50
    Temat: Odp: Wcześniejsza emerytura.
    Od: "Jacek Kawecki" <j...@i...pl>

    Użytkownik wektor <w...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ctin3s$5up$...@a...news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Jacek Kawecki" <j...@i...pl> napisał w
> [...]
    Dziękuję za odpowiedź.
    J.K.

  • 4. Data: 2005-01-31 07:36:15
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "wektor" <w...@i...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:ctin3s$5up$1@atlantis.news.tpi.pl

    > 100%.

    Hmm, przedtem mundurowi przechodząc po
    15 latach pracy na wcześniejszą emeryturę
    otrzymywali ją w wysokości kilkudzięsięciu
    procent pełnej emerytury. Czyżby się coś
    zmieniło?

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję."

  • 5. Data: 2005-01-31 08:53:52
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, przedtem mundurowi przechodząc po
    > 15 latach pracy na wcześniejszą emeryturę
    > otrzymywali ją w wysokości kilkudzięsięciu
    > procent pełnej emerytury. Czyżby się coś
    > zmieniło?

    Odpowiadając 100%, miałam na myśli "zwykłych śmiertelników", którzy po
    zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę (stosunek pracy) mogą przejść
    na wcześniejszą emeryturę wypłacaną przez ZUS.
    Służb mundurowych dotyczą inne przepisy.

    Jednak 100% nie znaczy, że kwota emerytury wcześniejszej będzie taka
    sama jak emerytury, jaką otrzymałaby ta sama osoba, gdyby popracowała
    jeszcze kilka lat i przeszła na emeryturę po osiągnięciu ustawowego
    wieku emerytalnego. Na wysokość emerytury ma wpływ staż pracy.

    wa

  • 6. Data: 2005-01-31 12:00:48
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "wektor" <w...@i...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:ctkrqc$mbj$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > jeszcze kilka lat i przeszła na emeryturę po osiągnięciu ustawowego
    > wieku emerytalnego. Na wysokość emerytury ma wpływ staż pracy.

    Nie prawda. Staż pracy nijak ma się do wysokości
    emerytury. Decydujący na to wpływ ma wysokość
    zarobków, a co za tym idzie, wysokość płaconych
    składek.

    Staż pracy ma tylko i wyłącznie wpływ na to czy
    uzyskamy prawo do wcześniejszej emerytury.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Pociong też ma tylko dwie klasy - Lech W."

  • 7. Data: 2005-01-31 19:44:45
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    (...)
    > Staż pracy ma tylko i wyłącznie wpływ na to czy
    > uzyskamy prawo do wcześniejszej emerytury.

    Muszę zdementować, nie masz racji. Staż pracy ma wpływ nie tylko na
    prawo do emerytury, ale znaczący na wysokość emerytury: okresy
    składkowe mają "wagę" 1,3% za każdy rok, a nieskładkowe - 0,7% za
    każdy rok.

    wa

  • 8. Data: 2005-02-01 03:53:03
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "wektor" <w...@i...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:ctm1us$a6s$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > prawo do emerytury, ale znaczący na wysokość emerytury: okresy
    > składkowe mają "wagę" 1,3% za każdy rok, a nieskładkowe - 0,7% za

    Sam sobie zaprzeczasz. Czyli jednak staż pracy
    (jego wielkość) nie ma *bezpośredniego * wpływu
    na wysokość emerytury, a jakie okresy (składkowe
    lub nieskładkowe) na ten staż się składają.
    Wymagany staż (25 lat) pozostanie taki sam.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Źli ludzie lgną do siebie jak zgnite rodzynki.

  • 9. Data: 2005-02-01 16:14:20
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    > na wysokość emerytury, a jakie okresy (składkowe
    > lub nieskładkowe) na ten staż się składają.
    > Wymagany staż (25 lat) pozostanie taki sam.

    Nie zaprzeczam sobie i nie pisałam o *bezpośrednim* wpływie tylko o
    "znaczącym".

    "Staż pracy" to wyrażenie potoczne (jeszcze z czasów "czy się stoi,
    czy się leży"), którego raczej się nie spotka w tzw. "ustawie
    emerytalnej", a zwłaszcza w tej jej części, która traktuje o ustalaniu
    wysokości emerytury.

    A dla osób "późno" urodzonych nawet 25-letni "staż" nie będzie
    potrzebny do pobierania emerytury; wystarczy wiek emerytalny i zasobne
    konto w ZUS, OFE (i ewentualnie w IKE, na które stać tylko
    nielicznych).

    A może byłbyś uprzejmy podać źródła, na których opierasz swe
    wypowiedzi? Chętnie z nich skorzystam, podobno na naukę nigdy nie jest
    za późno.

    wa

  • 10. Data: 2005-02-01 17:11:48
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "wektor" <w...@i...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:ctoa0a$rfg$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > potrzebny do pobierania emerytury; wystarczy wiek emerytalny i zasobne
    > konto w ZUS, OFE (i ewentualnie w IKE, na które stać tylko

    Mnie to niedotyczy więc tego tematu nigdy
    nie zgłębiałem.

    > A może byłbyś uprzejmy podać źródła, na których opierasz swe
    > wypowiedzi? Chętnie z nich skorzystam, podobno na naukę nigdy nie jest
    > za późno.

    Przepisy ZUS i własne w tej materii doświadczenie.
    Jestem właśnie na takiej wczesnej (bardzo)
    emeryturze (nie mundurowej)

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Można bardzo dużo zauważyć gdy się patrzy."