  • 1. Data: 2005-01-30 11:28:13
    Temat: Zachowek, mieszkanie a jego wycena - pomocy.
    Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl>

    Witam.

    Dziadek z babcia posiadaja mieszkanie wlasnosciowe. Ja jestem
    spadkobiercem testamentowym. Po smierci dziadkow, zgodnie z prawem, 50 %
    wartosci mieszkania przysluguje zstepnym, wobec ktorych to JA mam obowiązek
    uregulować przypadającą im należność. Moj problem, moje pytanie jest
    związane z wyceną mieszkania przez rzeczoznawcę. Jako, ze w owym mieszkaniu
    jestem zameldowany i mieszkam tam planuje zrobic tam jeszcze za życia
    dziadków generalny remont lokalu.
    Czy nie podniose tym samym wartości mieszkania, która to wartosc bedzie
    miala znaczenie przy jego wycenie, w chwili, gdy zstępni dziadków beda sie
    domagali swojej naleznosci ? Czy mozna w jakiś sposob obnizyc cene
    mieszkania przedstawiając rzeczoznawcy rachunki bądź faktury za dokonany
    remont ? Czy jest jakies rozwiazanie tego problemu?

    Czekam i z gory dziekuję za okazana pomoc...

    --

    Andrzej Turek (Andre NH)
    a...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2005-01-30 17:26:33
    Temat: Re: Zachowek, mieszkanie a jego wycena - pomocy.
    Od: "Chris" <k.gajdzik.@mulpa@.geoinvest.pl>

    Użytkownik "Andre NH" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkania przedstawiając rzeczoznawcy rachunki bądź faktury za dokonany
    > remont ? Czy jest jakies rozwiazanie tego problemu?

    Wiec tak ........
    Moim zdaniem, Ci w przeprowadzeniu remontu lokalu.
    Pamietaj jednak aby przed przeprowadzeniem remontu sporzadzic dokumentacje
    fotograficzna lokalu, tak na wszelki wypadek. Koniecznie niech właściciele
    lokalu sporzadza oswiadczenie ze dnia tego i tego przeprowadziles remont
    lokalu z twoich srodkow, wymianie/naprawie zostały poddane następujące
    elemnty ......
    Kolejna rzecz, wszystkie rachunki za remont koniecznie zachowaj dla wlasnej
    wygody i pozniejszego przedstawienia ewentualnych podkladek.
    Rzeczoznawca wyceni lokal wedlug aktualnej wartosci rynkowej, bedzie
    szacowal najprawdopodobniej metoda porownawcza.
    Przedstawienie mu rachunków nie wiem czy cos da, koszty ktore poniosles
    posluza glownie do przedstawienia zstepnym w postepowaniu spadkowym.
    Czyli moim zdaniem wartość lokalu minus Twoje naklady i to po polowie.

    P.S.
    Istotnie wartosc lokalu zostanie zostanie podwyzszona o okolo (5-20%).

    Pozdrawiam Krzysztof

  • 3. Data: 2005-01-30 18:33:50
    Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl>

    > Przedstawienie mu rachunków nie wiem czy cos da, koszty ktore poniosles
    > posluza glownie do przedstawienia zstepnym w postepowaniu spadkowym.
    > Czyli moim zdaniem wartość lokalu minus Twoje naklady i to po polowie.

    A czy to cos da? Czy Sąd Najwyzszy bedzie bral pod uwagę moje faktury za
    dokonany remont przy ustalaniu doli zstępnym ?

    --

    Andrzej Turek (Andre NH)
    a...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2005-01-31 09:00:04
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Andre NH wrote:

> [...]
    > remont ? Czy jest jakies rozwiazanie tego problemu?
    >
    > Czekam i z gory dziekuję za okazana pomoc...

    Po pierwsze nie bedzeiesz tak od razu zobowiazany.

    Uprawnienie do zachowku PRZESLUGUJE dzieciom.

    Wcale nie musza z niego korzystac - choc moga...

    Po drugie nie 50% mieszkania a 50 % tego, co mieliby
    dostac gdyby nie bylo testamentu.
    A przeciez ty jestes SZTEPNY, czyli albo jedno z twych rodzicow
    jest uprawnione do owego zachowku, albo (jesli nie dozyje otwarcia
    spadku) jestes po prostu spadkobierca ustawowym...

    A tak poza tym, to lepiej by dziadkowie darowali cCi owo mieszkanie
    i pozyli jeszcze z 10 lat... oczywisce mozecie w umowie darowizny zastrzec,
    ze beda mieli do smierci prawo do mieszkania w nim...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2005-01-31 14:42:37
    Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl>

    > Uprawnienie do zachowku PRZESLUGUJE dzieciom.

    No o tym piszę (ja jestem wnukiem)

    > Wcale nie musza z niego korzystac - choc moga...

    Obieram najczarniejszy scenariusz.

    > Po drugie nie 50% mieszkania a 50 % tego, co mieliby
    > dostac gdyby nie bylo testamentu.

    Zaraz... 50% przysluguje zstępnym w chwili, gdy jest spadkobierca
    testamentowy. Czyz nie tak? Jesli nie ma spadkobiercy testamentowego to
    wtedy 100% przysluguje spadkobiercom ustawowym, czyli zstępnym.

    > A przeciez ty jestes SZTEPNY

    Nie jestem zstepny, tylko spadkobiercą testamentowym.

    --

    Andrzej Turek (Andre NH)
    a...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2005-02-01 10:52:59
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Andre NH wrote:

> [...]
    > wtedy 100% przysluguje spadkobiercom ustawowym, czyli zstępnym.

    > Nie jestem zstepny, tylko spadkobiercą testamentowym.

    Jestes I JEDNYM I DRUGIM...

    Z tym, ze byc moze bezposrednio spadkobierca ustawowym
    jest jedno z twoich rodzicow..
    zakladasz czarny scenariusz ze wystapi ono o zachowek ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-02-01 13:41:34
    Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl>

    > Jestes I JEDNYM I DRUGIM...

    No tak, tylko ze w II grupie ustawowym ( rodzice moi zyją )

    > zakladasz czarny scenariusz ze wystapi ono o zachowek ?

    TAK! A zle? Wszystko moze sie wydarzyc :)))

    --

    Andrzej Turek (Andre NH)
    a...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2005-02-02 11:02:26
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Andre NH wrote:

    > No tak, tylko ze w II grupie ustawowym ( rodzice moi zyją )

    > TAK! A zle? Wszystko moze sie wydarzyc :)))

    No to pozostaje darowizna i modlitwa, by dziadkowie pozyli 10 lat...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2005-02-02 14:33:01
    Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl>

    > No to pozostaje darowizna i modlitwa, by dziadkowie pozyli 10 lat...

    Darowizna odpada, pozostaje taki uklad jaki jest do tej pory.

    No wiec co z tą wyceną mieszkania? Jest sens remontowac, czy nie?

    --

    Andrzej Turek (Andre NH)
    a...@p...onet.pl

  • 10. Data: 2005-02-15 15:01:19
    Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl>

    > No to pozostaje darowizna i modlitwa, by dziadkowie pozyli 10 lat...

    A dlaczego 10 lat? Jesli bedzie inaczej to darowizna traci swoja moc?

    --

    Andrzej Turek (Andre NH)
    a...@p...onet.pl