  • 11. Data: 2005-02-03 14:59:43
    Temat: Re: Umowa zlecenie a zakaz pracy u konkurencji.
    Od: maHo <m...@p...net>

    Ster wrote:
    [ciach]

    > Ale umowa wygasła z początkiem nowego roku. Nie zapewniono nowego miejsca
    > pracy, także praktycznie chłopak został bez pracy.

    przecież sam podpisywał taką umowę, i jeżeli ją przeczytał ze
    zrozumieniem przed podpisaniem, wiedział na co się godzi. wątpię też czy
    w umowie jest cokolwiek o obowiązku zapewnienia nowej pracy.

    > Więc jakim prawem żądają
    > od niego odszkodowania.

    na podstawie umowy którą podpisał. wiem że to niesprawiedliwe itd... ale
    niestety prawo (chyba) mają.

    pozdrav

    maHo

  • 12. Data: 2005-02-03 15:01:40
    Od: maHo <m...@p...net>

    jureq wrote:

    > Mylisz się - ta umowa nie wygasła. Skończył się tylko czas przez jaki
    > miał wykonywać zlecenie a firma miała mu za to płacić. Cała umowa w tym
    > jego zobowiązanie w sprawie zakazu pracy u konkurencji nadal obowiązuje.
    >
    > Przeczytałem jeszcze raz pierwszy post i tak mi przyszło do głowy:
    > Jeśli w umowie jest rzeczywiście napisanioe o nie podejmowaniu pracy to
    > formalnie nic nie stoi na przeszkodzie aby w firmie konkurencyjnej też
    > był na zasadzie umowy zlecenia. Umowa zlecenie to nie jest praca.
    > Dajcie tę umowę do przeczytania jakiemuś prawnikowi np w PIP

    ewentualnie, może możnaby wystąpić do sądu o ustalenie stosunku pracy. w
    razie powodzenie nie on by płacił pracodawcy odszkodowanie, ale
    pracodawca jemu.

    nie wiem czy to ma ręce i nogi, taki tylko luźny pomysł laika.

    pozdrav

    maHo