  • 21. Data: 2013-10-30 19:12:28
    Temat: Re: Umowa ustna - konsekwencje
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ale warunek != SUV.
    > Kupiłem auto 150 km od domu (a jak wcześniej wspomniałem szukałem ponad
    > 7 miesięcy). Już rozważałem ściągać zza granicy.

    Ja zawsze poluję w salonach na 2-3 letnie samochody poleasingowe.
    Wbrew opinii wcale nie są takie zajechane, szczegolnie jak są z duzej
    korporacji. Zwykle przeglądy mają robione tak jak trzeba było i zwykle
    tam gdzie zostały kupione. Jak jakis wariat nim nie jezdził to wyglądają
    jak nówki.
    Fakt, ze nie są to samochody full wypas a zwykle te prostsze wersje.
    Wypij ze dwa piwa z jakims gosciem z salonu samochodowego w duzym miescie.

  • 22. Data: 2013-10-30 19:18:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Fakt, ze nie są to samochody full wypas a zwykle te prostsze wersje.
    > Wypij ze dwa piwa z jakims gosciem z salonu samochodowego w duzym miescie.

    Jak skończy się leasing to chyba auto jest własnością banku. Wolę kupić co
    starszego klasy wyższej i tylko tankować, niż co chwila coś wymieniać (akurat
    przebieg mnie nie odstrasza - wręcz przeciwnie).

  • 23. Data: 2013-10-30 19:50:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Jak skończy się leasing to chyba auto jest własnością banku.

    No a co bank ma robic z takimi samochodami?
    Wstawia jest z powrotem tam skąd je wziął, czyli do salonu.
    Przecież bank tego samochodu na oczy nie widział i nie chce widzieć.

    > Wolę kupić
    > co starszego klasy wyższej i tylko tankować, niż co chwila coś wymieniać
    > (akurat przebieg mnie nie odstrasza - wręcz przeciwnie).

    wiec gadaj z gosciem z salonu wlasnie
    moze trafisz na samochod nie tylko wyzszej klasy, ale i prawie nowka.
    Oczywiscie to nie bedzie kasa taka sama jak za dziesiecioletni samochod
    tej samej klasy. Ale tez nie ta kasa jak za nowy samochód.

  • 24. Data: 2013-10-31 00:49:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Oct 2013, qwerty wrote:

    > Jak skończy się leasing to chyba auto jest własnością banku.

    Jednym z elementów umowy leasingu jest "prawo wykupu".
    Znaczy leasingobiorca, po wykorzystaniu okresu "najemnego", ma prawo
    do wykupienia przedmiotu leasingu. Na ogół na mocno korzystnych
    warunkach.
    Krótko mówiąc, sprawa właściciela nie jest oczywista :)
    No i oczywiśie "poleasingowy" często oznacza sprzedaż przez firmę,
    która zajmuje się skupem i odsprzedażą sprzętu.
    Czyli zakup ani od dawcy ani od biorcy leasingu, tylko trzecią
    osobę, pośrednika, komisanta lub w ogóle "sklep".

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2013-10-31 02:18:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Znaczy leasingobiorca, po wykorzystaniu okresu "najemnego", ma prawo
    > do wykupienia przedmiotu leasingu. Na ogół na mocno korzystnych

    Bardziej mu się opłaca wziąć flotę nowych samochodów i kontynuować
    leasing niż zostać ze starymi na własność. Same kłopoty jak tych
    samochodów masz więcej niż kilka a masz kasę.
    W ten sposób co dwa lata masz nowe samochody w zamian "za stałą
    miesięczną opłatę".

  • 26. Data: 2013-10-31 07:19:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > niż kilka a masz kasę.
    > W ten sposób co dwa lata masz nowe samochody w zamian "za stałą miesięczną

    Do tej pory spotkałem się, że dotychczasowy użytkownik samochodu może wykupić
    autko po promocyjnej cenie (do 10.000 zł taniej niż jest wart). Temu wielu
    kierowców dba o nie. Właśnie dlatego w długie trasy biorę służbowy (szkoda
    paliwa).

  • 27. Data: 2013-10-31 08:35:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Oct 2013, Budzik wrote:

    > Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Poszedłes ad absurdum...
    > Innej możliwóści nie ma?

    SKUTECZNEJ, czyli że idziesz do sądu i to on musi włożyć więcej
    niż Ty? Marnie widzę.
    Jakieś korzystne dla kupujących wyroki, bazujące na ofertach
    np. z allegro (sławne licytowanie "od złotówki" tudzież cena
    z wartością o 2 znaki w prawo) wymuszające doprowadzenia transakcji
    do stanu zgodnego z umową były, ale wszystkie mają jeden element
    wspólny: twardy dowód w postaci oferty, z której nie można się
    wyłgać że to było "zaproszenie do negocjacji".

    > W koncu umawiamy sie telefocznie.

    Czyli jest element pierwszy - problem dowodowy.

    > Przyjade i kupie samochód w takim i takim stanie.

    No i tu lista uwag wymieniona w poście J.F. :)
    ("klima jest? - jest", co z tego że nie działa)

    > Przyjezdzam i sprzedajacy nie dopłenił swojej czesci umowy.
    > I co? Jest bezkarny?

    Formalnie można się domagać "doprowadzenia do stanu zgodnego
    z umową", jak ktoś napisał.
    Pytanie jakimi środkami - bo jak sprzedający oferuje, że zwróci
    pieniądze, to zaczyna wychodzić że kupujący nie poniósł szkody :>

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2013-10-31 10:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czyli jest element pierwszy - problem dowodowy.

    Nagranie rozmowy.
    Rozumiem, ze mówisz o udowodnieniu ze on to on?

    > No i tu lista uwag wymieniona w poście J.F. :)
    > ("klima jest? - jest", co z tego że nie działa)

    Czytałem. Wiadomo, ze wypytać trzeba bardzo dokładnie.
    Do tego oferta jest - dzwonie bo znajduje ofertę w necie na jakims allegro
    czy otomoto.

> [...]
    > Pytanie jakimi środkami - bo jak sprzedający oferuje, że zwróci
    > pieniądze, to zaczyna wychodzić że kupujący nie poniósł szkody :>

    Szkodą jest czas i koszt dojazdu i wynajęcie mechanika do oględzin.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"