  • 1. Data: 2013-10-29 21:14:40
    Temat: Zemsta za marketing internetowy
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Właśnie usłyszałem opowieść o nieduzym przedsiębiorcy, który rozsyłał
    emaile z pytaniem czy może wysłać ofertę handlową.
    Wolno mu, jakas ustawa o elektronicznych usługach pozwala.
    Kilka tygodni temu otrzymał email od jakiegoś gościa, który stwierdził, że
    jesli on rozsyła emaile z pytaniami o możliwość wysłania oferty to musi
    liczyć się z tym, że inni będą takie pytania wysyłać do niego.
    Przedsiębiorca zignorował ten tekst.
    Po jakims czasie otrzymał email, że nadal rozsyła mailing więc za 3 dni
    otrzyma milion ileśtam emaili i wszystkie będą zgodne z ustawą.

    Tak sie stało, emaili dostał coś ok. 400 tysięcy. Różne... nadawcy byli
    różni. Ubezpieczenia, drukarnie, fundusze, doniczki, osrodki
    wypoczynkowe... cała gama.

    i co na to prawo ?

  • 2. Data: 2013-10-29 22:12:42
    Temat: Re: Zemsta za marketing internetowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Oct 2013, Karol Misiukiewicz wrote:

> [...]
    >
    > Tak sie stało, emaili dostał coś ok. 400 tysięcy. Różne... nadawcy byli
    > różni. Ubezpieczenia, drukarnie, fundusze, doniczki, osrodki

    Prawdopodobnie nic.
    Pytaniem jest, czy nadawcy są "prawdziwi".
    Kto to ma udowodnić i kogo pozwać?

    <OT>
    A mechanizm (w legalnej postaci, czyli "prawdziwych" nadawców)
    jest znany od tysiącleci ;), stosowany był powszechnie
    m.in na grupach dyskusyjnych, właśnie do tępienia spamerów.
    Jak taki dostał na maila (w czasach kiedy łącza wcale nie były
    "megabitowe") kilkaset różnych instalek linuksów, freeware'u
    i innych dóbr elektronicznych w paczkach, to na ogół czuł się
    "douczony" ;)
    Oczywiście każdy mail od innego grupowicza, z pouczeniem, że
    przykładowo takich maili (tu załącznik) nie wysyła się na usenet :>

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-10-29 22:28:50
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 29 Oct 2013 21:14:40 +0100, Karol Misiukiewicz napisał(a):

    > Tak sie stało, emaili dostał coś ok. 400 tysięcy. Różne... nadawcy byli
    > różni. Ubezpieczenia, drukarnie, fundusze, doniczki, osrodki
    > wypoczynkowe... cała gama.

    gdzieś już o podobnym przypadku czytałem.
    Powielasz z innego forum czy to osobny przypadek ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album4/Mokotow/index.php

  • 4. Data: 2013-10-30 03:01:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karol Misiukiewicz" <k...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:xmavdczgzq5k$.10ulwrag9xpr$.dlg@40tude.net...

    > Tak sie stało, emaili dostał coś ok. 400 tysięcy. Różne... nadawcy byli
    > różni. Ubezpieczenia, drukarnie, fundusze, doniczki, osrodki
    > wypoczynkowe... cała gama.
    >
    > i co na to prawo ?

    Gdyby dowieść, że nadawca działał w celu zapchania jego łącza, to nagle
    inicjatywa ta staje się karkołomna, albowiem staje się sprawcą przestępstwa
    z art. 269a kk.

  • 5. Data: 2013-10-31 08:38:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Oct 2013, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > inicjatywa ta staje się karkołomna, albowiem staje się sprawcą przestępstwa

    Pic w ustaleniu, czy Karol pisze o danych które ma ("różni nadawcy")
    czy które można tylko podejrzewać, nie mając dowodów (że to jeden
    nadawca, który się podszywał pod innych).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-11-06 19:26:17
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Dnia Tue, 29 Oct 2013 22:28:50 +0100, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) napisał(a):

    > gdzieś już o podobnym przypadku czytałem.
    > Powielasz z innego forum czy to osobny przypadek ?

    nie,
    z żadnego innego forum nie kopiuję.

    Temat był drążony i teraz kolega bada, czy przypadkiem nie został użyty
    automatyczny system wywołujący. W ustawie prawo telekomunikacyjne jest
    zakaz używania automatycznych systemów (chyba art. 172), czyli nawet
    rozsyłać zapytań nie można używając automatycznych systemów.
    Kary są nawet 3% przychodu za rok poprzedni.

    Są firmy, które opracowały programy czy skrytpy rozsyłające zapytania,
    jakiś openmailing ? czyli program jest, ale używać go nie można.
    Czy to jest ścigane z urzędu ? można napisać doniesienie anonimowe ?

  • 7. Data: 2013-11-11 17:09:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]
    > Oczywiście każdy mail od innego grupowicza, z pouczeniem, że
    > przykładowo takich maili (tu załącznik) nie wysyła się na usenet :>

    A kto

  • 8. Data: 2013-11-11 23:21:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Nov 2013, John Kołalsky wrote:

    > A kto

    Poproszę większymi literami, bo pytania nie rozumiem.
    Co "kto"?

    Zalanie mailami przez uczestników grupowego, publicznego dostępu,
    zrobione w ten sposób, że każdy wysyła jeden tekst, na temat
    (bo z objaśnieniem), nie narusza niczego - ani prawa, ani netykiety.

    Jak napiszesz, że "oczywiście" podejrzany jest pojedynczy spamer,
    to pytanie jest wyżej - kto ma to obowiązek udowodnić.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-11-17 22:55:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Poproszę większymi literami, bo pytania nie rozumiem.
    > Co "kto"?

    Wysłało się coś przypadkiem