  • 1. Data: 2004-07-14 07:50:24
    Temat: Umowa o zakazie konkurencji + podejmowanie KAZDEJ pracy
    Od: Martinco <m...@U...pl>

    Witam

    Pracodawca przedstawi? mi aneks do umowy o zakazie konkurencji:

    II. Wprowadza sie; 㤠2a" o nastepujacym brzmieniu:

    § 2a.

    Podejmowanie dodatkowej dzia?alnosci zarobkowej:

    1. W czasie trwania stosunku pracy Pracownik nie moze podejmowac i/lub
    prowadzic dodatkowej dziatalnosci zarobkowej bez uprzedniej pisemnej
    zgody Dyrektora jednostki organizacyjnej, w ktorej Pracownik jest
    zatrudniony.

    2. Przez dodatkowaa; dzialalnosc zarobkowa;. rozumie sie; odplatne
    wykonywanie pracy/uslug na podstawie umowy o prace; lub innego stosunku
    prawnego, samodzielnie lub niesamodzielnie, bezposrednio lub
    posrednio oraz niezaleznie od miejsca jej wykonywania
    /swiadczenia/ oraz osiaganie dochodow z tytulu sprawowania
    funkeji w organach zarzadzajacych, nadzorczych lub kontrolnych osob
    trzecich.

    Czyli wynika z tego ze przy kazej umowie o dzielo (a wykonuje takie)
    musze prosic Dyrektora jednostki o zgode !

    czy to jest zgodne z prawem (taki zapis) ?

    pozdrawiam

    mk

  • 2. Data: 2004-07-14 08:24:14
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    > musze prosic Dyrektora jednostki o zgode !
    >
    > czy to jest zgodne z prawem (taki zapis) ?

    Tak, musisz prosić o zgode, jezeli podpiszesz...(co do umow z
    zakresu dzialalnosci konkurencyjnej dla Twojego pracodawcy) To jest
    zgodne z prawem (k.p-art.101 ze zn.1) Jest to tzw. umowa o zakazie
    konkurencji- bedziesz odpowiadal w razie poniesienia przez
    pracodawce szkody w wyniku naruszenia tego zakazu.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-07-14 11:02:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Martinco wrote:

> [...]
    > musze prosic Dyrektora jednostki o zgode !
    >
    > czy to jest zgodne z prawem (taki zapis) ?

    Z treści wynika że nie jest to umowa o zakazie konkurencji
    A czy jest zgodna z prawem?
    Z jednej strony swoboda umów a z drugiej konstytucyjne prawo do pracy.
    Zna ktoś jakieś wyroki sądów pracy?

  • 4. Data: 2004-07-14 12:08:04
    Od: Martinco <m...@U...pl>

    Kasia wrote:

> [...]
    > konkurencji- bedziesz odpowiadal w razie poniesienia przez
    > pracodawce szkody w wyniku naruszenia tego zakazu.

    No ale wlasnie o to chodzi. Zgoda na prace w konkurencyjnej firmie:
    oczywiscie - rozumiem to. Ale z umowy wynika, że będe musial prosić o
    zgodę na KAŻDĄ prace (wumowe o dzieło, zlecenie - nawet gdy pracuje jako
    handlowiec, a chce komus położyć kafelki w łazience) To już cheba lekka
    przesada.... dlatego zastanawiam sie czy to zgodne z prawem

    pozdr
    mk

  • 5. Data: 2004-07-14 17:37:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Martinco" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli wynika z tego ze przy kazej umowie o dzielo (a wykonuje takie)
    > musze prosic Dyrektora jednostki o zgode !

    Myślę, że możesz poprosić w tym zakresie o zgodę na zawieranie takich umów.
    Niekoniecznie przy każdej umowie jednostkowej - o ile się zgodzą.

    > czy to jest zgodne z prawem (taki zapis) ?

    To umowa cywilno-prawna, więc w sumie zbyt wiele ograniczeń w normowaniu
    treści nie ma. Moim zdaniem nie narusza to żadnego przepisu.