  • 1. Data: 2004-07-14 05:41:10
    Temat: Gwarancja na uzywany sprzet
    Od: "Jendrek" <j...@h...krakow.pl>

    Kupilem przed rokiem kilkuletniego ,uzywanego laptopa w komisie i okazuje
    sie teraz ,ze bateria słabo trzyma oraz jest kilka drobnych usterek. Czy
    moge zadac od sprzedawcy naprawy usterek oraz wymiany baterii na nową? Czy
    na zakupiony towar mam jakas gwarancje lub rekojmie?Jesli tak to jaką? Jakie
    przepisy reguluja te sprawy?Pozdrowienia

  • 2. Data: 2004-07-14 06:11:39
    Temat: Re: Gwarancja na uzywany sprzet
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jendrek wrote:
> [...]
    > na zakupiony towar mam jakas gwarancje lub rekojmie?Jesli tak to jaką? Jakie

    Jeśli jesteś konsumentem (nie kupiłeś w związku z działalnością
    gospodarcząlub zawodową) to ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej i niezgodność towaru z umową. O ile w umowie nie skrócona
    - 2 lata. Ale liczy się chwila wydania, a nie stan obecny. I trzeba
    uwzględnić naturalne zużycie się urządzenia...

    A jeśli nie jesteś konsumentem - rękojmia była przez rok... O ile była.

    KG

  • 3. Data: 2004-07-14 07:57:29
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2004 08:11:39 +0200, kam naskrobał(a):

> [...]
    > - 2 lata. Ale liczy się chwila wydania, a nie stan obecny. I trzeba
    > uwzględnić naturalne zużycie się urządzenia...

    jaka niezgodność?? - sprzet był UŻYWANY. Ciekawe jaka to wada ukryta,
    zuzyta bateria w używanym sprzęcie? dobre :D Poza tym pisze że kupił przed
    ROKIEM wiec to na kupującym ciąży ciężar udowodnienia że wada istniała w
    chwili zakupu :) Czyli przez rok nie zauważył że bateria mu nie trzyma :D

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-07-14 08:11:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <4zc49jrxt51z$.pf2kavilbjxf.dlg@40tude.net>, Sebol wrote:
    > jaka niezgodność?? - sprzet był UŻYWANY. Ciekawe jaka to wada ukryta,

    Czytnij sobie art.10 u.1.

> [...]
    > chwili zakupu :) Czyli przez rok nie zauważył że bateria mu nie trzyma :D

    No i dobrze, ale hipotetycznie taka możliwość jak najbardziej istnieje
    takoż odpowiedzialność sprzedawcy rzeczy używanej z tyt. niezgodności z
    umową.
    Nb. bateria to dość ciekawy przypadek, bo dość często się zdarza, że pada
    w ciągu roku więc można by pewnie pomyśleć że taka jej właściwość a jeśli
    tak, to jest to wada istniejąca w momencie sprzedaży.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-07-14 08:40:00
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 14 Jul 2004 16:11:38 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
    napisal(a):

> [...]
    > w ciągu roku więc można by pewnie pomyśleć że taka jej właściwość a jeśli
    > tak, to jest to wada istniejąca w momencie sprzedaży.

    Wszyscy uzytkownicy nowych notebookow wiedza, ze baterie ( akumulatory )
    traca swoje wlasciwosci juz po kilku miesiacach ( krotszy czas dzialania ).
    Wiekszosc form nie daje gwarancji na baterie.
    Jezeli chodzi o baterie - szczegolnie w uzywanym to IMHO nie ma zadnych
    szans na reklamacje/niezgodnosci itp.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2004-07-14 09:15:03
    Od: "mk" <!!!m...@p...gazeta.pl!!!>

    miesiacach ( krotszy czas dzialania ).
    > Wiekszosc form nie daje gwarancji na baterie.
    > Jezeli chodzi o baterie - szczegolnie w uzywanym to IMHO nie ma zadnych
    > szans na reklamacje/niezgodnosci itp.

    daja gwarancje.. niestety tylko pol roku.

  • 7. Data: 2004-07-14 09:46:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <q05zmmbcgaza$.19sk2lty3w53a.dlg@40tude.net>, Mieczyslaw wrote:

    > Wszyscy uzytkownicy nowych notebookow wiedza, ze baterie ( akumulatory )
    > traca swoje wlasciwosci juz po kilku miesiacach ( krotszy czas dzialania ).

    Świadomym, ale mnie interesuje aspekt prawny. Do 6ciu miesięcy bezspornie
    powinni wymienić, ale ciekawe jak z wykazywaniem tej niezgodności potem.
    Zwykle w opisach notebooków nie ma precyzyjnych danych kiedy to nalezy
    spodziewać się że akumulator zacznie padać.

    > Wiekszosc form nie daje gwarancji na baterie.

    Większość w miarę porządnych daje ale nie dłuższe niż roczne.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-07-14 13:08:19
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 14 Jul 2004 17:46:31 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
    napisal(a):

    Dwa przyklady ( moje ) HP - bez gwarancji na baterie;
    Compaq - 1 rok gwarancji ( nawiasem mowiac po 9 miesiacach wymienili mi na
    nowa ktora prawidlowo wytrzymala 14 miesiecy ).

    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2004-07-14 13:22:20
    Temat: OT: Re: Gwarancja na uzywany sprzet
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <653vc1glb9vs$.e3hu1jj5j9f7.dlg@40tude.net>, Mieczyslaw wrote:
> [...]
    > Compaq - 1 rok gwarancji ( nawiasem mowiac po 9 miesiacach wymienili mi na
    > nowa ktora prawidlowo wytrzymala 14 miesiecy ).

    No ja mam doświadczenia z Dellem. Po 6 miesiącach siadła pojemność o
    połowę. Wymienili bez większego problemu. Następna (nowa) też tyle
    pociągnęła. Gwarancję dawali roczną. Po 2ch latach ma z 1/3 początkowych
    osiągów.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-07-14 15:48:22
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2004 17:46:31 +0800, Marcin Debowski naskrobał(a):

> [...]
    > Zwykle w opisach notebooków nie ma precyzyjnych danych kiedy to nalezy
    > spodziewać się że akumulator zacznie padać.

    normalnie :) KUPUJĄCY musi wykazać że bateria była niesprawna kiedy zakupił
    laptopa co jest nierealne. W ogóle powoływanie się na kluzule niezgodności
    z umową po okresie półrocznym kiedy kończy moc art 4 par 1 jest zupełną
    stratą czasu.