  • 1. Data: 2005-08-27 06:04:46
    Temat: Umowa o dzieło a zapłata na konto
    Od: "M" <l...@p...onet.pl>

    Jestem młodym architektem, rozliczającym się od niedawna na podstawie umów o
    dzieło. Dotychczas sytuacja wyglądała tak, że podpisywałem umowę a przy
    przekazywaniu pracy podpisywałem rachunek do tejże umowy i dostawałem gotówkę
    (kwoty do ok. 2000 PLN). Moje pytanie jest takie: jak wydobyć pieniądze jeśli
    zlecenodawca chce wpłacić je na konto? Czy podpisywać protokół odbioru ?
    Zobowiązanie do wpłaty na konto ?

    pozdrawiam

    :::M:::

  • 2. Data: 2005-08-27 06:07:56
    Temat: Re: Umowa o dzieło a zapłata na konto
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    Użytkownik "M" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jeśli
    > zlecenodawca chce wpłacić je na konto? Czy podpisywać protokół odbioru ?

    A co przeszkadza przelew? Jakos mam ograniczona wyobraznie

  • 3. Data: 2005-08-27 06:25:10
    Od: l...@p...onet.pl

    > A co przeszkadza przelew? Jakos mam ograniczona wyobraznie

    W przypadku gdy dostaję gotówkę przy przekazaniu pracy, sytuacja jest
    klarowna. Jeśli oddam pracę i będę czekał na przelew to mogę się na niego nie
    doczekać. Wydobycie pieniędzy bez elementów negocjacyjnych jak np "nie oddam
    dopóki nie zapłacicie" jest czasami niemożliwe. A w przypadku gdy oddam jestem
    na przegranej pozycji. Dlatego chcę wiedzieć jakie papiery (protokół
    zobowiązanie) są wystarczające np dla sądu, czy firmy windykacyjnej by te
    pieniądze wydostać.

    pozdr

  • 4. Data: 2005-08-27 09:07:15
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-08-27 08:25 l...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > na przegranej pozycji. Dlatego chcę wiedzieć jakie papiery (protokół
    > zobowiązanie) są wystarczające np dla sądu, czy firmy windykacyjnej by te

    Ja zawsze robię załącznik do umowy lub protokół, w którym piszemy coś
    takiego:
    Zamawiający stwierdza, że otrzymał w terminie określonym w Umowie Dzieło
    pozbawione wad i zgodne z Umową i oświadcza, że spełnia ono jego
    oczekiwania.

    Dodatkowo w umowie zabezpiecz się przed nieterminową spłatą (np. 0,5%
    wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki).
    Aczkolwiek nigdy nie trafiłem przed sąd, więc nie wiem, czy dobrze robię.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 5. Data: 2005-08-27 18:13:10
    Od: Glorius Glory <e...@q...cy>

    Dnia Sat, 27 Aug 2005 11:07:15 +0200, Wojtek Szweicer napisał(a):

> [...]
    > wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki).
    > Aczkolwiek nigdy nie trafiłem przed sąd, więc nie wiem, czy dobrze robię.

    Przy okazji ustalania odsetek za zwłokę w takiej umowie pamiętałbym o
    ustawie "antylichwiarskiej" i nałożonych przez nią ograniczeniach.

    --
    Pozdrawiam,
    Glorius Glory

  • 6. Data: 2005-08-29 10:08:54
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-08-27 20:13 Glorius Glory napisał(a):

    > Przy okazji ustalania odsetek za zwłokę w takiej umowie pamiętałbym o
    > ustawie "antylichwiarskiej" i nałożonych przez nią ograniczeniach.

    Rzeczywiście, ta ustawa weszła niedawno i mam stary tekst.
    Dzięki.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/