  • 1. Data: 2003-11-11 07:19:25
    Temat: Umowa na isniejące WWW ?
    Od: "MaR" <b...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów.

    Czym różni się w zapisach zlecenie na wykonanie WWW od sprzedaży? Moja
    sytuacja jest taka iż wykonałem WWW i chce go sprzedać firmie dla której to
    robiłem, ale prędzej umowa nie była pisywana więc pisanie umowy, że się
    zrobi to chyba nie ma sensu tym bardziej, że ona już działa.
    Prosze o jakieś wskazówki lub przykład takowej umowy bo mam sytuacje
    "podbramkową".

    Pozdrawiam
    R.

  • 2. Data: 2003-11-11 07:30:48
    Temat: Re: Umowa na isniejące WWW ?
    Od: Arek <a...@e...net>

    MaR rzecze:
> [...]
    > zrobi to chyba nie ma sensu tym bardziej, że ona już działa.
    > Prosze o jakieś wskazówki lub przykład takowej umowy bo mam sytuacje

    Spisz umowę kupna-sprzedaży egzemplarza utworu pt. strona www lub spiszcie
    umowę o dzieło.
    No chyba, że chcesz przekazać im także autorskie prawa majątkowe do tej strony ?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 3. Data: 2003-11-12 11:06:52
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:boq369$2tu$1@inews.gazeta.pl

    > From: Arek <a...@e...net>
    > Newsgroups: pl.soc.prawo
    > http://www.losowania.net

    Ciekawe czy to jest calkowicie legalne hm...

    Szczegolnie w zestawieniu z tym iz eteria.net (jak glosza plotki w srod
    internautow) zrobila przekret na poprzednim losowaniu, nie tylko nie placas
    ZUS/podatkow, ale tez organizujac loterie pieniezna bez koncesji, oraz
    przedwszystkim - robiac "w wala" uczestnikow, ktorzy nigdy nie doczekali
    sie nagrody.

    Czyzby kolejny przewal buzdygana i proba latwego wyludzenia pieniedzy?

    [...post z 2000 roku w sprawie przekretu z loteria eteria.net...]
    Teraz ta loteria promocyjna nazywa sie "zabawa oparta na farcie".
    Arnold cos kiedys pisal o zaklinaniu rzeczywistosci a teraz pisze
    taki belkot. Mysli biedaczysko ,ze jak "kradziez" nazwie "pozyczaniem
    bez opcji oddania" to chlopaki z UKS'u nie poznaja jego manewrow
    jezykowych . Wlasnie w "zasadach konkursu" na eterii Arnold z kolezanka
    Sara ( tu pozdrowienia ) pozmieniali zasady loterii tak aby nikomu
    [...post z 2000 roku w sprawie przekretu z loteria eteria.net...]

    Link do dyskusji:

    http://groups.google.com/groups?q=eteria.net+loteria
    &hl=en&lr=&ie=UTF-
    8&selm=9238nu%242jt%241%40i26.cnt.pl&rnum=2

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 4. Data: 2003-11-12 14:44:46
    Od: "MaR" <b...@p...onet.pl>

    Witam

> [...]
    > umowę o dzieło.
    > No chyba, że chcesz przekazać im także autorskie prawa majątkowe do tej

    Prawa autorskie też chce przekazać aby później nie mieć problemów bo to
    klient "kręcący" :(
    Wystarczy chyba dopisać zdanko o przekazaniu praw itd. i po sprawie ?
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-11-12 15:17:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    MaR rzecze:
    > Prawa autorskie też chce przekazać aby później nie mieć problemów bo to
    > klient "kręcący" :(

    Przecież posiadanie praw autorskich to Tobie daje przewagę, nie klientowi.

    > Wystarczy chyba dopisać zdanko o przekazaniu praw itd. i po sprawie ?

    Tak. Wystarczy dopisać paragraf o przekazaniu majątkowych praw autorskich.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 6. Data: 2003-11-12 15:47:38
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Arek <a...@e...net> napisał:
    > Tak. Wystarczy dopisać paragraf o przekazaniu majątkowych praw autorskich.

    I nie trzeba wyszczególniać pól eksploatacji? Jesteś pewien?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 7. Data: 2003-11-12 18:05:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    Piotr 'Gerard' Machej rzecze:
    > I nie trzeba wyszczególniać pól eksploatacji? Jesteś pewien?

    Pola eksploatacji wyszczególnia sie w licencji.
    A tu mamy do czynienia z przeniesieniem majątkowych praw autorskich.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 8. Data: 2003-11-12 21:17:59
    Od: "MaR" <b...@p...onet.pl>

    > I nie trzeba wyszczególniać pól eksploatacji? Jesteś pewien?

    Hmmm. To rozwiązanie, alebo wcale bo klient (przyszły) tłumaczy się tym, że
    to jak kupienie sobie czegoś do używania a nie do modyfikowania. Nie chce
    się spierać. Modyfikuje na wszystkie sposoby tą umowę, bo mge przypuszczać,
    że dany klient będzie szukał "dziur" w umowie aby i tak nie zapłacić :( Jak
    tego uniknąć?
    Chcę napisać umowę, która będzie mówić, że pieniążki są przekazywane w
    chwili przekazywania "dzieła" i inne tego typu elementy.
    Związku z tym prosze grupowiczów o jakieś sugestie i pomoc.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2003-11-12 23:13:15
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Arek <a...@e...net> napisał:
    > Piotr 'Gerard' Machej rzecze:
    > Pola eksploatacji wyszczególnia sie w licencji.
    > A tu mamy do czynienia z przeniesieniem majątkowych praw autorskich.

    No i sprawdziłem. Wprowadzasz w błąd ;) Art. 41. pkt 2 mówi:
    "Umowa o _przeniesienie autorskich praw majątkowych_ *lub* umowa
    o korzystanie z utworu, zwana dalej 'licencją', obejmuje pola
    eksploatacji wyraźnie w niej wymienione."
    QED ;)
    Oczywiście, umowa może dotyczyć tylko pól eksploatacji znanych
    w chwili jej zawarcia (Art. 41. pkt 4.).

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 10. Data: 2003-11-12 23:54:33
    Od: Arek <a...@e...net>

    Piotr 'Gerard' Machej rzecze:
    [..]
    > No i sprawdziłem. Wprowadzasz w błąd ;) Art. 41. pkt 2 mówi:

    Jednak będe się upierał, że nie.

    > "Umowa o _przeniesienie autorskich praw majątkowych_ *lub* umowa
    > o korzystanie z utworu, zwana dalej 'licencją', obejmuje pola
    > eksploatacji wyraźnie w niej wymienione."

    "Lub" to nie jest spójnik "i".
    Wolę nawet nie myśleć jaką puszkę Pandory otworzyłabo przyjęcie Twojej
    interpretacji tego artykułu.

    pozdrawiam
    Arek

    --