  • 1. Data: 2003-11-10 22:43:51
    Temat: Do ktorego sadu?
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    Witam.
    Sprawa ma sie tak:
    jest nieruchomosc w Piotrkowie Tryb. osoba, ktora chce byc jej
    wlascicielem (na podstawie zasiedzenia babki tej osoby i sadownie
    przyznanych spadkow) mieszka we Wroclawiu. Do jakiego sadu skierowac
    wniosek o uznanie wlascicielem?
    Jeszcze jedno: dumam tak, ze musze napisac wniosek o stwierdzenie
    wlascicielem na podstawie zasiedzenia babki i wyrokow sadowych
    przepisujacych spadek. Dobrze mysle?
    TIA i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-11-10 23:29:59
    Temat: Re: Do ktorego sadu?
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Uzytkownik "seba" <s...@w...wroc.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > wlascicielem (na podstawie zasiedzenia babki tej osoby i sadownie
    > przyznanych spadkow) mieszka we Wroclawiu. Do jakiego sadu skierowac

    sadem wlasciweym bedzie sad w ktorego okregu nieruchomosc sie znajduje.

    > Jeszcze jedno: dumam tak, ze musze napisac wniosek o stwierdzenie
    > wlascicielem na podstawie zasiedzenia babki i wyrokow sadowych
    > przepisujacych spadek. Dobrze mysle?

    Straszny belkot. Napisz jeszcze raz ale z sensem.

  • 3. Data: 2003-11-11 09:31:40
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    > Straszny belkot. Napisz jeszcze raz ale z sensem.

    OK.
    Jest sobie nieruchomość, która w mojej rodzinie była od zawsze.
    Posiadaczem samoistnym jest moja prababcia (nie zyje), właścicielem chce
    być mój ojciec. Aby to uczynić planuję: napisać wniosek o uznanie ojca
    właścicielem na podstawie:
    - którejś tam ustawy (teraz nie pamiętam której) o zasiedzeniu. -
    właściciel prababka bo ona zasiedziała.
    - spadku prababki - wszystko na babkę,
    - spadku babki - wszystko na ojca.
    Czy tak to się robi?

  • 4. Data: 2003-11-11 12:14:37
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "seba" <s...@w...wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > właścicielem na podstawie:
    > - którejś tam ustawy (teraz nie pamiętam której) o zasiedzeniu. -

    Wystarczy ze twoj ojciec wystapi z wnioskiem o stwierdzenia zasiedzenia.
    Moze on doliczyc do swojego posiadania czas posiadania babki. Jezeli
    spelnione zostaly przeslanki:
    -posiadanie samoistne (tak)
    -posiadanie nieprzerwane (zakladam ze tak, zreszta sluza ci tu domniemania)
    -uplyw czasu 20 lat jesli babka uzyskala posiadanie w dobrej wierze 30 jesli
    w zlej (zakladam ze tak)

    to twoj ojciec juz jest wlascicielem nieruchomosci z mocy prawa. Sad tylko
    "zaswiadczy" ten fakt

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-11-11 12:15:29
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    P.S. przejrzyj 172 i nastepne KC

  • 6. Data: 2003-11-11 12:24:56
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    > to twoj ojciec juz jest wlascicielem nieruchomosci z mocy prawa. Sad tylko
    > "zaswiadczy" ten fakt

    Dzięki bardzo.
    Myślałem, że to będzie hard way.
    Czyli we wniosku tak jak opisałem? Że od lat w rodzinie, że ojciec
    jedyny spadkobierca tych włości ;-) i wnoszę o uznanie właścicielem.

  • 7. Data: 2003-11-11 12:25:41
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    > P.S. przejrzyj 172 i nastepne KC

    Przed przyjściem tutaj odrobiłem tą pracę domową. Chodziło mi bardziej o
    procedurę.