  • 21. Data: 2003-11-13 11:41:07
    Temat: Re: Umowa na isniejące WWW ?
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Arek <a...@e...net> napisał:
    > Albo Ty go źle zrozumiałeś albo się mylił.
    > No bo chyba nie chcesz mi powiedzieć, że Ci co nabyli prawa do utworów
    > przed DVD lub przed erą internetu NIE posiadają mpa na...

    To właśnie chcę powiedzieć. Niby na jakiej podstawie mieliby je mieć?

    Zwróć uwagę nawet na Art. 62 ust. 1.:
    "Twórca może w zbiorowej publikacji swych utworów umieścić utwory,
    o których publikację zawarł odrębną umowę."
    I jeszcze ust. 2.:
    "Umowa o zbiorowe wydanie utworów nie obejmuje prawa publikacji
    poszczególnych utworów, chyba że postanowiono w niej inaczej."

    Jak widzisz, trzeba uważać na to, co się zawiera w umowie
    o przekazanie mpa _lub_ umowie licencji.

    > nie no to przecież absurd już sam z siebie, nawet mi przez gardło nie chce
    > przejść. Albo się posiada mpa albo nie! Nie ma czegoś takiego jak
    > posiadanie mpa na jakimś polu eksploatacji. Można mieć tylko licencję.

    No dobrze. Popatrzmy dalej do Ustawy, ok?

    Art. 64. Umowa zobowiązująca do *przeniesienia autorskich praw majątkowych*
    przenosi na nabywcę, z chwilą przyjęcia utworu, prawo do wyłącznego
    korzystania z utworu *na określonym w umowie polu eksploatacji*, chyba że
    postanowiono w niej inaczej.

    Art. 65. W braku wyraźnego postanowienia o przeniesieniu prawa, uważa się,
    że twórca udzielił licencji.

    Jeszcze masz jakieś wątpliwości co do mojej interpretacji?

    > Nic nie przeinaczam.

    Patrz wyżej. I poczytaj sobie Ustawę, bo różnic między przekazaniem mpa
    a udzieleniem licencji wyłącznej jest znacznie więcej.

    > No cóż. Nikt Ci tego nie broni, ja takiej umowy bym nie podpisał bo uznałbym
    > ją za nieważną.

    To mam nadzieję, że nie podpisujesz żadnych umów o przekazanie majątkowych
    praw autorskich, bo przy Twojej interpretacji przepisów mógłbyś na tym
    wyjść jak Zabłocki na mydle ;)

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 22. Data: 2003-11-13 13:08:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Piotr 'Gerard' Machej rzecze:
    [..]
    > Jak widzisz, trzeba uważać na to, co się zawiera w umowie
    > o przekazanie mpa _lub_ umowie licencji.

    Ale mówisz teraz o zupełnie czym innym.

    > No dobrze. Popatrzmy dalej do Ustawy, ok?
    > Art. 64. [..]

    No tu jest umowa zobowiązująca o przeniesieniu mpa, zawiera też
    "chyba że postanowiono w niej inaczej", ale zasiałeś we mnie wątpliwości,
    choć nadal uważam, że to o czym mówisz to czysty absurd.
    Ale będę musiał pogrzebać na ten temat.

    > To mam nadzieję, że nie podpisujesz żadnych umów o przekazanie majątkowych
    > praw autorskich, bo przy Twojej interpretacji przepisów mógłbyś na tym
    > wyjść jak Zabłocki na mydle ;)

    Oby nie :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 23. Data: 2003-11-13 23:45:44
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Arek <a...@e...net> napisał:
    > Ale mówisz teraz o zupełnie czym innym.

    Skądże. Pokazuję Ci, że możesz przekazać autorskie prawa majątkowe
    na pewnym polu eksploatacji (wydanie dzieła samodzielnego),
    pozostawiając sobie nadal inne (wydanie tego samego dzieła,
    ale w zbiorze utworów).

    > No tu jest umowa zobowiązująca o przeniesieniu mpa, zawiera też
    > "chyba że postanowiono w niej inaczej",

    No to wróć do wspomnianego już wcześniej Art. 41. ust. 2.
    i przeczytaj go sobie jeszcze raz. Nadal go interpretujesz
    po swojemu? ;)

    > ale zasiałeś we mnie wątpliwości,
    > choć nadal uważam, że to o czym mówisz to czysty absurd.

    No cóż. Na to nic nie poradzę ;) Poszukaj sobie choćby w sieci
    opracowań na ten temat. W większości jest wyraźnie napisane,
    że w umowie o przekazaniu autorskich praw majątkowych muszą
    być wyszczególnione pola eksploatacji.

    > Ale będę musiał pogrzebać na ten temat.

    ;)

    > Oby nie :)

    Wcale Ci tego nie życzę ;) Lepiej nie mieć problemów, niż
    je mieć, prawda? ;P

    Pozdrawiam,
    Gerard