  • 1. Data: 2003-11-10 23:50:19
    Temat: czy to wyłudzenie ??
    Od: "admiral" <a...@w...pl>

    Witam,
    zajmuje sie skupem nowych telefonow komorkowych. Od jakiegos czasu, wydaje
    ulotki informacyjne. M.in. zawarty jest w nich tekst "... kup telefon za
    zlotowke - my zaplacimy za niego do 1000zl."
    Ostatnio ktos zarzucil mi, ze taka forma to wyludzenie i ze moge miec z tego
    tytulu nieprzyjemnosci.
    Wg, mnie zadne wyludzenie to nie jest, lecz chcialbym zasiegnac opinii ludzi
    z branzy prawniczej.

    pozdrawiam
    Admiral

  • 2. Data: 2003-11-11 00:47:40
    Temat: Re: czy to wyłudzenie ??
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "admiral" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tego
    > tytulu nieprzyjemnosci.
    > Wg, mnie zadne wyludzenie to nie jest, lecz chcialbym zasiegnac opinii

    A niby na czym miałoby to wyłudzenie polegać? Bo rozumiem, że chodzi o to,
    że ludzi kupuja promocyjny telefon na 1zł podpisując umowę z operatorem a Ty
    o dnich te telefony odkupujesz, si>?

    Jeśli tak, to wszysko gra i spiewa.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-11-11 01:26:03
    Od: "admiral" <a...@w...pl>

> [...]
    > że ludzi kupuja promocyjny telefon na 1zł podpisując umowę z operatorem a

    Tak, dokladnie o to chodzi. Wolalem jednak zapytac bo prawo lubi czasem
    zaskakiwac.
    Dzieki za odp.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-11-11 12:38:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie jestem pewien, czy czasem nie będzie to oszustwo na szkodę tych
    operatorów. Jak przedłużałem umowę z PLUS-em tak ze 2 lata temu, to sobie
    przypominam, że był tam taki zapis, z którego wynikało, że ten telefon,
    który dostanę, będę sam używał. Chcieli mi nawet dać kartę SIM-PLUS za
    jakieś tam grosze, bym mógł ten mój poprzedni aparat komuś dać. No ale
    ADMIRAŁ sprzedający telefon umowę powinien znać, więc jeśli tam się taki
    zapis znajduje, to naraża się na zarzut współudziału w oszustwie. Ale nie
    wiem, czy teraz takie zapisy są w umowach, a zresztą nie podejrzewam, by
    ktokolwiek to faktycznie monitorował.

    Natomiast prowadząc w ten sposób działalność gospodarczą ADMIRAŁ naraża
    się faktycznie na inny zarzut. Jeśli ktoś do niego przyjdzie z fałszywym
    zaświadczeniem i wyłudzi od operatora przy jego pomocy ten telefon, a
    następnie mu go sprzeda, to ADMIRAŁ narazi się na zarzut współsprawstwa. I
    będą mu imputować niedopełnienie obowiązków czy nawet celowe działanie.
    Czy zarzut będzie trafny i możliwy do udowodnienia, to już inna sprawa.
    Jednak zawsze to jakiś kłopot. Po za tym, to to co może być normalnie
    uznane za niedopatrzenie (na przykład brak jakiejś pieczątki na
    zaświadczeniu) w wypadku ADMIRAŁA stanie się podstawą do przedstawienia
    zarzutu współsprawstwa w oszustwie.

    Dla tego też jak bym polecał wzmożoną ostrożność przy tego typu
    działaniach. Choć same w sobie zakazane nie są.

  • 5. Data: 2003-11-11 14:18:12
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > Ty

    > Tak, dokladnie o to chodzi. Wolalem jednak zapytac bo prawo lubi czasem
    > zaskakiwac.

    Nie widzę w tym żadnego problemu. Podpisując umowę z operatorem stajemy się
    właścicielem telefonu i strona umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych. Telefon od tej pory jest nasz imożemy nim dysponować
    podług własnego widzimisie.

    W sumie niezły pomysł :-)

    Depi.

  • 6. Data: 2003-11-11 19:53:53
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > Nie jestem pewien, czy czasem nie będzie to oszustwo na szkodę tych
    > operatorów.

    E tam. Kto tu niby oszukuje, kogo i na co? Daj spokój.

    > Jak przedłużałem umowę z PLUS-em tak ze 2 lata temu, to sobie
    > przypominam, że był tam taki zapis, z którego wynikało, że ten telefon,
    > który dostanę, będę sam używał.

    He? Bo co? A jak Ci się zepsuje albo dasz narzeczonej? Bajeczki... Telefon
    to Twoja własność i jak wiesz niemożna jej ograniczyc i nie ma potrzbe
    zresztą- co to operatora obchodzi, z jakiego telefonu dzwonisz? Bylebyś
    regulowal rachunki.

    > Chcieli mi nawet dać kartę SIM-PLUS za
    > jakieś tam grosze, bym mógł ten mój poprzedni aparat komuś dać.

    A co to ma do rzeczy? Chcieli sobie nowego abonenta ustrzelić i tyle.

    > No ale
    > ADMIRAŁ sprzedający telefon umowę powinien znać,

    Admirał _kupuje_ telefony. RTFP ;)

    > więc jeśli tam się taki
    > zapis znajduje, to naraża się na zarzut współudziału w oszustwie.

    Be - patrz wyżej

    > Natomiast prowadząc w ten sposób działalność gospodarczą ADMIRAŁ naraża
    > się faktycznie na inny zarzut. Jeśli ktoś do niego przyjdzie z fałszywym
    > zaświadczeniem i wyłudzi od operatora przy jego pomocy ten telefon,

    Chyba sobie Robercie coś dopisałeś do tego posta i odpowiadasz teraz nie na
    zadane pytanie, tylko na wyimaginowane. Znowu - patrz wyżej. No chyba
    oczywiscie, ze dopisałeś słusznie i faktycznie admirał zajmuje się nie tylko
    skupem telefonów, ale tez jest agentem jakiejś sieci. Ale w samym poście nie
    ma o tym wzmianki, więć zakłądam, że to Twój twórczy wkład ;)

    Depi.

  • 7. Data: 2003-11-11 23:31:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przejrzałem jeszcze raz wątek. No faktycznie Admirał nigdzie nie napisał,
    że on jest przedstawicielem sieci i te telefony sprzedaje. Jakoś tak mi
    się nieuprawnienie nasunęło z tej jego reklamy "... kup telefon za
    złotówkę - my zapłacimy za niego do 1000zl". No ale faktycznie nie wynika
    z tego, ze ma kupić u niego. Jeśli Admirał nie sprzedaje tych telefonów,
    to oczywiście wszystko jest OK bez dwóch zdań.

    Co do tego używania telefonu po przedłużeniu umowy, to ja dokładnie nie
    pamiętam. W każdym razie ja swój telefon po wymianie dałem żonie i jakoś
    chodzę do dziś po świeżym powietrzu bez bransoletek. Od razu napisałem, że
    obowiązaek wydaje mi się cokolwiek trudny do weryfikacji. Choć podobno
    sieci mają możliwość monitorowania numeru IMEY telefonu, który "wisi" pod
    daną kartą.

    Natomiast nadal utrzymuję, że jednoczesna sprzedaż tych telefonów za 1 zł
    i zakup ich za 1.000 zł naraża Admirała na niebezpieczeństwo zarzutu w
    wypadku jakiegoś drobnego niedopatrzenia przy sprzedaży. Zakładając, że
    tak by czynił, bo co prawda z jego postów nie wynika, by tak robił, ale
    również nie wynika, że nie.

  • 8. Data: 2003-11-13 13:15:15
    Od: "Miku" <m...@n...interia.pl>

    "... kup telefon za
    > zlotowke - my zaplacimy za niego do 1000zl."

    od kogo, od kogo drogi admirale mam kupic telefon za zlotowke
    bo jelsi od ciebie to mozesz miec problem, napisz ze to nie ejst oferta
    handlowa w mysl kc