  • 21. Data: 2012-10-10 09:17:37
    Temat: Re: Umowa Cyrograf Szkolenie Kara
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 5 października 2012 15:03:55 UTC+2 użytkownik witek napisał:
    > n...@t...net.pl wrote:

    > pierdoły

    No to płać i płacz.

    Andrzej.

  • 22. Data: 2012-10-10 11:36:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Shrek wrote:

    > Jak chcecie go zatrzymać bo jest dla was cenny, to telefon wydaje się
    > najprostszym sposobem komunikacji.

    Ale jest juz za pozno.
    Nie ma kogo juz zatrzymywac, bo pracownik juz sobie poszedl.
    Pracownika mozna zatrzymywac jak wiesz, ze on chce odejsc, a nie jak juz
    poszedl.

    > No straszne - proponują mu więcej i się zgadza. Wilki normalnie, nie
    > ludzie.

    pensja nie jest jedynym kryterium.
    Nawet gdyby mi ktos zaproponowal 1.5 raza tyle ile mam teraz to bym
    pracy nie zmienił.
    Takiego komfortu pracy jak mam teraz nie znajde nigdzie indziej.
    Chyba że w google.

    tylko tyle? Nie stac cie na nic wiecej.

  • 23. Data: 2012-10-10 15:54:06
    Od: PJ <p...@g...com>

    //teraz czy taki cyrograf ma jakas moc prawna ?

    teraz to tylko spekulacje dowiesz sie przed sadem :-)

    //skoro kara jest az tak ogromna w stosunku do wynagrodzenia ?

    powiedzmy szczerze ze to raczej wynagrodzenie do najwyzszych nie
    nalezy ... poza tym nie szukalbym tu jakiejs prostej zaleznosci bo
    firma moze twierdzic ze do Twojego szkolenia zaangazowano najbardziej
    wydajnego pracownika wiec wydajnosc spadla o 145226% :-) sam widzisz
    koszta sa niemale ...

    //poza tym takie szkolenie nie daje mi nic poza firma, gdyz to tylko
    wiedza przekazana przez pracownika siedzacego w tym fachu ponad 5lat,
    nie opieczetowane zadnym certyfikatem szkoleniowym prowadzonym przez,
    upowaznione firmy szkoleniowe firmy

    to Twoja wersja, firma bedzie twierdzic ze to super cenne know-how,
    ktore zna tylko jeden czlowiek i jak on np. umrze to bedzie warte
    jeszcze wiecej :-)

    //czy pomimo podpisania tego miozna sie z tego wymiksowac bez kary ?

    na wszystko sa patenty, kwestia kreatywnosci, zdecydowania i
    wyobrazni ...

    P.

  • 24. Data: 2012-10-10 16:26:29
    Od: PJ <p...@g...com>

    //O co tutaj chodzi?

    o kase oczywiscie ...

    //Czy to jakaś nowa moda? Słyszałem o różnych umowach lojalnościowych
    z klauzulami poufności, o zakazie konkurencji itp., ale pierwszy raz
    słyszę, że można być ukaranym za samo odejście z pracy.

    zdarza sie coraz czesciej w firmach, ktore nie potrafia utrzymac
    pracownika zarobkami/warunkami, to sie nazywa desperacja menagosa :-)

    //Różnica między mną a założycielem wątku polega na tym, że nie
    uczestniczyłem ani nie będę uczestniczył w żadnych szkoleniach.

    znaczy sie znasz przyszlosc ? to dawaj numery Lotto na nastepne
    losowanie :-)

    //Owszem, przez pierwsze 2 tygodnie praktycznie nie pracowałem, tylko
    kazano mi czytać dokumentację nieznanego mi wcześniej frameworku
    (zajmuję się programowaniem), ale nie było to de facto żadne szkolenie
    - uczyłem się sam.

    podsumujmy:
    a) nie pracowales
    b) pracodawca zapewnil pomoce szkoleniowe - nauczyles sie nowych
    rzeczy
    c) otrzymales za to wynagrodzenie
    jak dla mnie spelnia definicje szkolenia, nigdzie nie jest napisane ze
    ta dokumentacje musi Ci ktos czytac na glos :-)

    //Czy definicję "szkolenia" można rozciągnąć również na taki
    przypadek, a następnie stwierdzić, że należy się za nie opłata pod
    postacią kary za zbyt wczesne odejście z pracy?

    to nie jest kara tylko zwrot inwestycji :-) firma zainwestowala w
    Ciebie a Ty bezczelnie idziesz tam gdzie daja wiecej ... ja to
    obszedlem w ten sposob ze wywalczylem w nowej firmie extra podwyzke na
    koszta "kary" po pol roku wyszedlem na zero pozniej juz tylko na
    plus ...

    P.

  • 25. Data: 2012-10-10 19:02:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-10-10 11:36, witek wrote:

    > Ale jest juz za pozno.
    > Nie ma kogo juz zatrzymywac, bo pracownik juz sobie poszedl.
    > Pracownika mozna zatrzymywac jak wiesz, ze on chce odejsc, a nie jak juz
    > poszedl.

    Powiedz, że żartujesz.

    > pensja nie jest jedynym kryterium.

    A kto powiedział, że jest - jeśli zmienił, to widocznie uznał, ze mu się
    opłaca. Jego prawo. NIe rozumiem twojego rozgoryczenia. Pracodawcy
    zawierają umowy cywilno prawne z pracownikami i w połączeniu z prawem
    pracy reguluje to ich wzajemne stosunki. A ty zachowujesz się jak panna,
    która zaim pójdzie na randkę z kolesiem żąda weksla, na wypadek jakby ją
    miał rzucić (choć jeszcze się nie umówili;).

    > Nawet gdyby mi ktos zaproponowal 1.5 raza tyle ile mam teraz to bym
    > pracy nie zmienił.
    > Takiego komfortu pracy jak mam teraz nie znajde nigdzie indziej.
    > Chyba że w google.

    LOL. Może niech mu łańcuch założą, żeby się więcej jak na trzy metry od
    biurka nie oddalał:P

    Shrek.

  • 26. Data: 2012-10-10 19:24:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Shrek wrote:

    > Powiedz, że żartujesz.

    Nie zartuje.

    > A kto powiedział, że jest - jeśli zmienił, to widocznie uznał, ze mu się
    > opłaca.

    I tak i nie.
    Gdyby podszedł od obecnego pracodawcy z informacją, ze chce zmienic
    prace to mozlwie, ze dostałby propozycje podwyzki taką, ktora by go
    satysfakcjonowała.
    Pracownicy czesto nie mówią o chęci odejscia, tylko informują po fakcie,
    że własnie podpisali nową umowę o pracę i odchodzą.
    I z taką osobą często gęsto nie ma już co negocjować bo oni już
    zdecydowali i decyzji nie chcą lub nie mogą już zmienić.

    > Jego prawo.

    Oczywiscie. Ja tego nie neguję.
    Szkoda tylko, że o swoich decyzjach nie informują wcześniej.

    > NIe rozumiem twojego rozgoryczenia.

    Nie czuję się w żaden sposób rozgoryczony.

    > Pracodawcy
    > zawierają umowy cywilno prawne z pracownikami i w połączeniu z prawem
    > pracy reguluje to ich wzajemne stosunki.

    no i ...

    > A ty zachowujesz się jak panna,
    > która zaim pójdzie na randkę z kolesiem żąda weksla, na wypadek jakby ją
    > miał rzucić (choć jeszcze się nie umówili;).

    A to juz twój wymysł.

    Jesli pracownik przychodzi z ulicy na dzien dobry dostaje szkolenie
    warte czasami kilkanascie czy kilkadziesiat tysiecy zł to chciałbym w
    jakiś sposób uzyskać zabezpieczenie, że nie jestem dojną krową, którą
    sie wykorzystuje do uzyskania certyfikatow i idzie dalej, tylko, że jako
    pracodawca też coś z tego będę miał. Czyli taki pracownik trochę
    popracuje i coś też z pożytkiem dla firmy zrobi.

    Oczywiscie nie popieram wymuszania podpisywania weksli w zamian za nic.

    > LOL. Może niech mu łańcuch założą, żeby się więcej jak na trzy metry od
    > biurka nie oddalał:P

    Skoczyly ci sie rzeczowy argumenty i zaczynasz sie czepiac słówek.
    jak chcesz w ten sposb dyskutowac to z lustrem.