  • 1. Data: 2012-10-02 19:44:01
    Temat: Czy moge uzywać tej nazwy firmy...
    Od: r...@p...fm

    W jaki sposób mogę sprawdzić czy dana nazwa firmy nie jest zarezerwowana ?
    Chce otworzyć działaność o nazwie SUPER NIANIA.
    Dodatkowo pytanie: W razie rezerwacji nazwy- czy drobna zmiana literowa moze
    rozwiązać problem ? np/ SUPER-NIANIE albo SUPER NIANIA, SUPERNIANIA.

  • 2. Data: 2012-10-02 23:06:40
    Temat: Re: Czy moge uzywać tej nazwy firmy...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Oct 2012, r...@p...fm wrote:

    > W jaki sposób mogę sprawdzić czy dana nazwa firmy nie jest zarezerwowana ?

    Oryginał:

    http://bazy.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.a
    spx?language=polski

    przykładowy inny dostęp:
    http://msp.money.pl/zakladam_firme/znaki-towarowe/

    > Dodatkowo pytanie: W razie rezerwacji nazwy- czy drobna zmiana literowa moze
    rozwiązać problem ?

    Masz komentarz w drugim linku, w środku, pod "klawiaturą".

    BTW: pamiętaj że istnieje "prawo pierwszeństwa" - chroni tych użytkowników
    nazwy (znaku), którzy rozpoczęli używanie przed rejestracją.
    Nie mogą jedynie zwiększać "zakresu używania".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-10-03 14:45:16
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 02 Oct 2012 10:44:01 -0700, ral napisał(a):

    > W jaki sposób mogę sprawdzić czy dana nazwa firmy nie jest zarezerwowana

    Czy inny przedsiębiorca prowadzi taką firmę możesz się dowiedzieć z:

    http://firma.gov.pl
    http://ems.ms.gov.pl

    natomiast mimo wszystko ważniejszy dla Ciebie będzie znak towarowy, który
    obadasz sobie tutaj:

    http://uprp.pl

    Nb. ostatnio spotkałem się z krucjatą uprawnionego do znaku "Poczta
    kwiatowa".

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 4. Data: 2012-10-03 23:04:25
    Od: r...@p...fm

    W dniu środa, 3 października 2012 14:45:17 UTC+2 użytkownik olgierd napisał:

> [...]
    >
    > obadasz sobie tutaj:
    >

    > http://uprp.pl
    >

    > Nb. ostatnio spotkałem się z krucjatą uprawnionego do znaku "Poczta

    Wpisałem na tych stronach słowo np "niania" i pojawiają sie 3 firmy o tej samej
    nazwie. Nie rozumiem tym samym tej "rezerwacji" skoro 3 firmy używają jej
    jednocześnie legalnie ?