  • 1. Data: 2004-10-21 13:39:49
    Temat: Umowa
    Od: Marcin Ciecwierz <m...@o...pl>

    Witam,

    Pytanie i zarazem prosba, wierze ze na tej grupie znajde bardziej
    doswiadczone osoby niz ja, dlatego prosze o ocene wartosci, i skutkow
    zawarcia umowy dla zleceniobiorcy, tj. w ponizszym odnosniku:

    http://klau.dyn.pl/home/umowa.html

    Czy o czyms zapomnialem, czy cos jest zle sforumowane, itp...

    Dziekuje i Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2004-10-21 14:52:05
    Temat: Re: Umowa
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Marcin Ciecwierz wrote:

> [...]
    >
    > http://klau.dyn.pl/home/umowa.html
    >
    > Czy o czyms zapomnialem, czy cos jest zle sforumowane, itp...

    Ja bym tego nie podpisał...
    Ile tych wizyt?
    Co to za modyfikacje? Kiedy dostarczą specyfikacje wymagań?
    Jaka forma konsultacji? Ile godzin/razy?
    Za mało precyzyjna, brak szczegółów dotyczących ew. kar za
    niewykonanie...
    Brak szczegółow dotyczacych tego protokołu, kto podpisuje, kiedy, co w
    wypadku kiedy osoba odpowiedzialna za podpisanie jest nieuchwytna itd.

    Możesz się władować na minę, jeśli firma jest nieuczciwa.
    Co więcej takie mieszanie usług, czyli wykonanie jakiś konkretnych
    prac(instalacja) z konsultacjami, czyli czymś rozciągniętym w czasie
    bywa ryzykowne.
    W każdym razie lepiej chyba byłoby przynajmniej wycenić poszczególne
    prace, tak żeby "w razie co" jakby migali się, np. nie dali
    specyfikacji do modyfikacji, móc wyszarpać przynajmniej część kasy.
    To uwagi z punktu widzenia zleceniobiorcy ofkoz. No i częśc wątpliwości
    jest uzależniona od kwoty, jak tam jest liczba 5 cyfrowa, to może i
    warto zaryzykowac np. bez wyszczególnienia liczby tych wizyt.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2004-10-21 16:16:55
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Marcin Ciecwierz napisał:

> [...]
    >
    > http://klau.dyn.pl/home/umowa.html
    >
    > Czy o czyms zapomnialem, czy cos jest zle sforumowane, itp...

    witam
    a czy to na pewno umowa zlecenia?
    bo moze o dzieło albo nienazwana

  • 4. Data: 2004-10-21 16:24:23
    Od: Marcin Ciecwierz <m...@o...pl>

    Witam

    pawap napisał(a):
    > witam
    > a czy to na pewno umowa zlecenia?
    > bo moze o dzieło albo nienazwana

    hmm... to miala byc umowa "partnerska" pomiedzy moja firma a klientem.
    Tak naprawde (co zreszta widac), przed takim problemem stanalem po raz
    pierwszy :) Ale w branzy tez dopiero raczkuje.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2004-10-21 16:34:57
    Od: pawap <p...@i...pl>

> [...]

    > Tak naprawde (co zreszta widac), przed takim problemem stanalem po raz
    > pierwszy :) Ale w branzy tez dopiero raczkuje.

    na poczatku współpracy wszyscy sa partnerami a potem oględnie pisząc
    różnie bywa

  • 6. Data: 2004-10-21 16:36:56
    Od: Marcin Ciecwierz <m...@o...pl>

    Massai napisał(a):
    > Ja bym tego nie podpisał...
    > Ile tych wizyt?

    ilosc wizyt jest dla mnie nie istotna, poniewaz wiekszosc prac bedzie
    sie odbywala zdalnie. (stworzylem aplikacje przeprowadzajaca
    aktualizacje automatyczne)

    > Co to za modyfikacje? Kiedy dostarczą specyfikacje wymagań?

    Produkt jest juz raczej skonczony, a modyfikacje to przystosowanie go do
    specyfiki klienta.

    > Jaka forma konsultacji? Ile godzin/razy?
    konsultacje, to analiza potrzeb. Znam dobrze sposob dzialania, tego typu
    firm, wiec wiekszosc rzeczy jest mi poprostu znana.

    > Za mało precyzyjna, brak szczegółów dotyczących ew. kar za
    > niewykonanie...

    a czy rozwiazanie umowy, a co za tym idzie, nie wykonanie pelnej
    platnosci, nie jest taka kara?

    > Brak szczegółow dotyczacych tego protokołu, kto podpisuje, kiedy, co w
    > wypadku kiedy osoba odpowiedzialna za podpisanie jest nieuchwytna itd.

    ok, poprawie

> [...]
    > Co więcej takie mieszanie usług, czyli wykonanie jakiś konkretnych
    > prac(instalacja) z konsultacjami, czyli czymś rozciągniętym w czasie

    moze punkt mowiacy o konsultacjach jest niezbyt odpowiedni. w tym
    miejscu, chodzi raczej o poznanie specyfiki (np. nazewnictwo uslug )
    danego klienta i wprowadzenie odpowiednich zmian w systemie.

    > W każdym razie lepiej chyba byłoby przynajmniej wycenić poszczególne
    > prace, tak żeby "w razie co" jakby migali się, np. nie dali
    > specyfikacji do modyfikacji, móc wyszarpać przynajmniej część kasy.

    wstepne specyfikacje te juz otrzymalem...
    umowa ta jest na 3 miesiace, ale po jej uplywie nastapi dalszy ciag
    wspolpracy.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 7. Data: 2004-10-22 06:02:48
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Marcin Ciecwierz wrote:

    > ilosc wizyt jest dla mnie nie istotna, poniewaz wiekszosc prac bedzie
    > sie odbywala zdalnie. (stworzylem aplikacje przeprowadzajaca
    > aktualizacje automatyczne)

    Widzisz, z umowami to jest tak: jak będzie dobrze (umawiający się będą
    uczciwi) to umowa może mieć 3 paragrafy.
    Jak będzie źle, jeden z umawiających się będzie próbował kombinować, to
    żadna umowa w pełni nie zabezpieczy drugiej strony...
    Jednak umowy sporządza się na wypadek gdyby miało być źle. Więc powinny
    być jak najbardziej precyzyjne.
    Taka ilość wyzyt powinna być doprecyzowana, żebyś mógł powiedzieć że
    "tą część umowy wypełniłem".

    > Produkt jest juz raczej skonczony, a modyfikacje to przystosowanie go
    > do specyfiki klienta.

    Taka specyfikacja powinna być załacznikem umowy. Albo się nim stać, jak
    już będzie ostateczna. Bo zawsze mogą powiedzieć: "My chcieliśmy
    inaczej", i będziesz modyfikował ad mortem defecatum, albo wogóle ci
    nie zapłacą: "pan umowy nie wykonał, te modyfikacje były kluczowe, bez
    tego system jest dla nas bezużyteczny"

    > konsultacje, to analiza potrzeb. Znam dobrze sposob dzialania, tego
    > typu firm, wiec wiekszosc rzeczy jest mi poprostu znana.

    Aaaa.... czyli konsultacje w sensie że to oni ci doradzają... bo to
    można rozumiec jako twoją pomoc techniczną dla nich...

    > a czy rozwiazanie umowy, a co za tym idzie, nie wykonanie pelnej
    > platnosci, nie jest taka kara?

    a co jeśli nie będą płacili? nie podpisza protokołu i nie będziesz mógł
    wystawić faktury? Jeśli nie udostępnią ci serwera?

> [...]
    > miejscu, chodzi raczej o poznanie specyfiki (np. nazewnictwo uslug )
    > danego klienta i wprowadzenie odpowiednich zmian w systemie.

    Rozumiem - więc doprecyzuj to w umowie.

    > wstepne specyfikacje te juz otrzymalem...
    > umowa ta jest na 3 miesiace, ale po jej uplywie nastapi dalszy ciag
    > wspolpracy.

    Nastapi albo i nie nastąpi. Uwierz mi, różnie z tym bywa, działam w tej
    branży jakiś czas...
    Takie "inwestowanie" mając nadzieję na przyszłe zyski ma sens, ale
    trzeba to bardzo rozważnie robić.
    Zresztą... na czym miałaby polegac dalsza współpraca, skoro system
    zainstalujesz, zmodyfikujesz i skonfigurujesz? Jakiś płatny support?
    Nie ma już tej umowy w sieci, ale uważaj na wszelkiego typu zapisy o x
    procentach za każdy dzień opóźnienia - to największa mina na którą
    można się władować.

    Tak czy inaczej, powodzenia. Ciężki kawałek chleba sobie wybrałeś...

    --
    Pozdro
    Massai