  • 1. Data: 2006-07-11 14:48:45
    Temat: Umieszczenie szyldu na scianie wspolnej kamienicy
    Od: Ebay <l...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Kamienica trzy kondygnacyjna i każda kondygnacja ma innego właściciela,
    jednym z nich jestem ja. W swojej części mam lokal usługowy w którym
    prowadze działalność. Dziś firma reklamowa na ścianie zewnętrznej umieściła
    dość dużych rozmiarów szyld co spowodowało że inny współwłaściciel tej
    kamienicy zażądał żebym usunoł ów szyld, że on nie wyraża na niego zgody.
    Dodam że trzecim współwłaścicielem jest mój brat który bezproblemowo godzi
    się na ten szyld.

    Wiadomo że ściany zewnętrzne i dach jest wspólny tak więc czy jeden
    współwłaściciel może mnie zmusić do usunięcia tego szyldu gdy większość się
    na to godzi (2/3)? Czy to prawda że na umieszczenie szyldu potrzebuję
    pozwolenie z UM? Bo tym mnie straszy sąsiad.
    Będe wdzięczny za wszelkie informacje i porady.

  • 2. Data: 2006-07-11 18:31:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ebay [###l...@N...gazeta.pl.###] napisał:

    Zakładając, ze jest to banner reklamowy, to zgody UM nie potrzebujesz.
    Ale zgody wszystkich współwłaścicieli tak. Ewentualnie taką zgodę na
    wniosek Twój i brata może wyrazić sąd, ale licz się z koniecznością
    płacenia trzeciemu współwłaścicielowi części czynszu.

  • 3. Data: 2006-07-11 19:15:53
    Od: Ebay <l...@n...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 11 Jul 2006 20:31:55 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > wniosek Twój i brata może wyrazić sąd, ale licz się z koniecznością
    > płacenia trzeciemu współwłaścicielowi części czynszu.

    No nic pozostało mi tylko czekac co dalej mój sąsiad bedzie wymyślał, dziś
    pierwsza noc kiedy ten szyld (litery ze styroduru oświetlone trzema
    halogenami) będzie świecił i jestem pewien że właśnie na to świecenie będą
    najbardziej narzekać ponieważ oni w swojej części mieszkają a ten szyl jest
    zaraz pod jednym z ich okien.

  • 4. Data: 2006-07-11 19:50:36
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Zakładając, ze jest to banner reklamowy, to zgody UM nie potrzebujesz.
    tia, a zgoda plastyka miejskiego to pies? szyld, reklama [zwlaszcza na
    zabytkowej kamienicy] musi sie wkomponowac w architerkure i elewacje
    kamienicy.

    przyklad
    http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,3472999.html

    leon
    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka

  • 5. Data: 2006-07-11 20:16:50
    Od: Ebay <l...@n...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 11 Jul 2006 21:50:36 +0200, leon napisał(a):

    > tia, a zgoda plastyka miejskiego to pies? szyld, reklama [zwlaszcza na
    > zabytkowej kamienicy] musi sie wkomponowac w architerkure i elewacje
> [...]

    Tylko że ta kamienica nie znajduje się na starówce Rzeszowa i chyba jeszcze
    nie jest zabytkiem

  • 6. Data: 2006-07-11 20:34:23
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Tylko że ta kamienica nie znajduje się na starówce Rzeszowa i chyba
    > jeszcze
    > nie jest zabytkiem
    ile ma lat?? bo znam przypadki gdzie zwykle domy zbudowane po II wojnie
    uznano
    za zabytki i bez zgody konserwatora prawie nic nie mozna zrobic.

    czy reklama wystaje duzo od sciany? moze byc potrzebna zgoda na zajecie
    pasa
    drogowego. jak beda chcieli to znajda paragraf.
    A zgode wspolwlascicieli posiadac trzeba.

    leon

  • 7. Data: 2006-07-11 22:27:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "leon" <L...@n...interia.pl> napisał w
    wiadomości news:op.tcjkrlo1iexfap@7z51bgb8s25e81c.telgam.pl...

    Leon, nie przesadzaj. Idąc tym tokiem rozumowania, to można podnieść
    zarzut, że przeszkadza samolotom.

  • 8. Data: 2006-07-12 07:06:51
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Zakładając, ze jest to banner reklamowy, to zgody UM nie potrzebujesz.
    > Ale zgody wszystkich współwłaścicieli tak.

    dlaczego wszystkich?
    powieszenie reklamy nie przekracza raczej zwykłego zarządu... (art.201 kc)
    o ile to w ogóle współwłasność, a nie wspólnota
    ale wtedy jednomyślność tez nie byłaby wymagana

    KG

  • 9. Data: 2006-07-12 08:22:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kam [####k...@w...pl#.###] napisał:
    > dlaczego wszystkich?
    > powieszenie reklamy nie przekracza raczej zwykłego zarządu... (art.201 kc)

    Moim zdaniem umieszczenie reklamy świecącej jednemu z uzyutkowników "po
    oczach" przekracza zakres zwykłego zarządu. Zwłaszcza, że przecież ogólnie
    za umieszczenie takiej reklamy się płaci.

  • 10. Data: 2006-07-12 17:06:34
    Od: Ebay <l...@n...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 11 Jul 2006 22:34:23 +0200, leon napisał(a):

    > ile ma lat?? bo znam przypadki gdzie zwykle domy zbudowane po II wojnie
    > uznano
    > za zabytki i bez zgody konserwatora prawie nic nie mozna zrobic.

    Dokładnie nie wiem kiedy ta kamienica została wybudowana ale mysle że tuż
    przed II wojną.

    > czy reklama wystaje duzo od sciany? moze byc potrzebna zgoda na zajecie
    > pasa
    > drogowego.

    Reklama ta to litery przestrzenne ze styroduru i wystają poza tynk 5cm,
    jedynie 3 reflektory które oświetlają wystaja około 80cm ale ta ściana na
    której umieszczona jest ta reklama nie jest ścianą od drogi tylko
    prostopadłą do drogi więc nie mam mowy o zajęciu pasa drogi.