  • 1. Data: 2006-07-11 14:18:10
    Temat: Art 72 par 2 kk
    Od: "adrex" <a...@g...pl>

    Witam,

    w 2003 roku zostalem szukany przez nieuczciwego kontrachenta oddalem sprawę
    na policję i człowiek został skazany z art 286 par 1 na karę 1 roku w
    zawieszeni na okres 3 lat . Jednocześnie sąd zobowiązał oskarżnoego do
    naprawy szkody na podstwie art 72 par 2 w okresie 2 lat o daty
    uprwawomocnienia sie wyroku.
    Po uprawomocnieniu sie wyroku sąd wysłał pismo do mojego dłużnika o treści
    cytuję:

    "Sąd Rejonowy w XXX wzywa do naprawienia szkody wyrządonej przestępstwem
    przez wpłatę na rzecz pokrzywdzonego YYY kwoty XXX zł , zgodnie z
    prawomocnym wyrokiem z dnia XXX pod rygorem wszczęcia postępowania o
    zarządzenie wykonania warunkowo zawieszonej kary.
    SSR XXX "

    W związku , że zbliża się termin naprawy szkody a dłużnik spalcił mi raptem
    20 % kwoty i chciałbym się zapytać co mogę zrobić aby zabezpieczyć swoje
    pieniądze. Nie mogę się doczytać w kodeksie karnym podstawy do odwieszenia
    kary jeżeli skazany nie wywiązał się z naprawy szkody. Atr 75 kk nic nie
    mówi odwieszeniu kary w związku z brakiem naprawy szkody, więc nie bardzo
    rozumiem na jakiej podstawie prawnej sąd wysłał to wezwanie do skazanego.

    Bardzo proszę o wszelkie sugestie w tej sprawie bardzo mi zależy aby mu tą
    kare odwiesic

    pozdr

  • 2. Data: 2006-07-11 14:33:55
    Temat: Re: Art 72 par 2 kk
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    adrex napisał(a):
> [...]
    > rozumiem na jakiej podstawie prawnej sąd wysłał to wezwanie do skazanego.

    §2 - uchyla się od wykonania nałożonych obowiązków

    KG