  • 1. Data: 2006-07-11 15:13:49
    Temat: Garaż własnościowy, a parkowanie sąsiadów...
    Od: l...@g...com

    Witam. Mam prośbę... mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać
    informacji na temat odległości jakie powinny być zachowane przez
    parkujących koło garażu? Chodzi mi dokładnie o to, jaka powinna
    być odległość od bramy garażowej. Słyszałem, że 7 metrów, ale
    chciałbym się podeprzeć jakimś artykułem. Mam dość duże auto, a
    sąsiedzi parkują max 5 metrów od garażu, często w nocy nie mogę
    wjechać, przez co auto musi stać na dworze. Upominanie nic nie daje.
    Myślę więc o wstawieniu słupków w minimalnej ogległości jaka mi
    prawnie przysługuje(mogę ot tak sobie wbetonować słupki?).
    Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2006-07-11 16:07:48
    Temat: Re: Garaż własnościowy, a parkowanie sąsiadów...
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    l...@g...com wrote:
> [...]
    > Myślę więc o wstawieniu słupków w minimalnej ogległości jaka mi
    > prawnie przysługuje(mogę ot tak sobie wbetonować słupki?).

    Nie spotkałem sie z jakimiś metrami.
    Ma nie utrudniać wjazdu do garażu.
    Proponuję wezwać policję, ze każdym razem kiedy nie jesteś w stanie
    wjechać do garażu (pomijam fakt, że możesz być kiepskim kierowcą).
    A jak wyjeżdżasz kiedy już udało ci sie wjechać, a dopiero potem oni
    postawili swoje samochody?

  • 3. Data: 2006-07-11 19:15:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek napisał(a):

> [...]
    > wjechać do garażu (pomijam fakt, że możesz być kiepskim kierowcą).
    > A jak wyjeżdżasz kiedy już udało ci sie wjechać, a dopiero potem oni

    Pytanie, czy jeżeli próbując wjechać do zastawionego garażu, przytrze
    któryś samochód, odpowiada w całości za to przytarcie czy też
    zastawiający ponosi część winy za szkodę?

    p. m.

  • 4. Data: 2006-07-11 19:32:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > Pytanie, czy jeżeli próbując wjechać do zastawionego garażu, przytrze
    > któryś samochód, odpowiada w całości za to przytarcie czy też
    > zastawiający ponosi część winy za szkodę?

    Nauka nie zna przypadku, żeby stojący, zaparkowany samochód nagle rzucił
    się na drugi, przejeżdżający obok. W związku z tym ewentualnym sprawcą
    będzie jednak kierujący poruszającym się samochodem. Nie jedzie się tam,
    gdzie nie można wjechać.

    M.

  • 5. Data: 2006-07-11 19:32:51
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Pytanie, czy jeżeli próbując wjechać do zastawionego garażu, przytrze
    > któryś samochód, odpowiada w całości za to przytarcie czy też
    > zastawiający ponosi część winy za szkodę?

    Nie ponosi. Twoja wina.

  • 6. Data: 2006-07-11 21:49:46
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

    l...@g...com napisał(a):
> [...]
    > sąsiedzi parkują max 5 metrów od garażu, często w nocy nie mogę
    > wjechać, przez co auto musi stać na dworze. Upominanie nic nie daje.

    Proponuję naukę w garażowcu pod moim blokiem. Odległosć pomiędzy
    wjazdami do garaży (położonych naprzeciw siebie) to ok. 4m. Po 2
    wjazdach do swojecho wjeżdżałbyś 40km/h.

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz