  • 31. Data: 2005-05-12 14:30:47
    Temat: Re: Umawianie się z kobietą na czacie...
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-05-11 23:26, Johnson rzecze:
    > Oboje mieli by postępowanie przed sądem dla nieletnich.

    I pewnie dożywotni zakaz uprawiania seksu.

    Dzisus - zaraz zdechne ze śmiechu!

    ubawiony
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 32. Data: 2005-05-12 18:37:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d5vbjt$8m8$1@inews.gazeta.pl...

    Przepis mówi o posiadaniu lat 15-tu, nie zaś o wyglądzie. To zresztą
    jeden z problemów przy walce z dziecięcą pornografią. Nie wystarczy u
    podejrzanego zabezpieczyć zdjęcie osoby wyglądającej na młodszą. Trzeba
    dowieść, ze jest młodsza. A to jest tylko możliwe po ustaleniu jej
    tożsamości. Z tym poważny problem.

  • 33. Data: 2005-05-12 18:39:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości

    > jestem pełnoletni

    A co to ma do rzeczy. Gość popełnia przestępstwo żądając pieniędzy w
    zamian za uniknięcie odpowiedzialności.

  • 34. Data: 2005-05-12 19:03:49
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-05-11 23:19 Andrzej Lawa napisał(a):
    > Idź na komisariat - może będą chcieli zorganizować 'prowokację
    > policyjną'. W każdym razie to jest tzw. groźba karalna i zasadniczo
    > gościowi należy się spotkanie z prokuratorem.

    A czym mu niby grozi? Podaniem do sądu?
    Tu raczej chodzi o wyłudzenie albo o łapówkę.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 35. Data: 2005-05-12 19:05:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojtek Szweicer wrote:

    > A czym mu niby grozi? Podaniem do sądu?

    Nie umiesz czytać? Sprawą karną.

    > Tu raczej chodzi o wyłudzenie albo o łapówkę.

    Wyłudzenie przy pomocy groźby karalnej.

  • 36. Data: 2005-05-12 19:50:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:pMNge.5068$mh2.2500@news.chello.at...

    > A czym mu niby grozi? Podaniem do sądu?
    > Tu raczej chodzi o wyłudzenie albo o łapówkę.

    Wbrew pozorom, to dość poważne przestępstwo, a podający się za
    policjanta może dość konkretny wyrok dostać.

  • 37. Data: 2005-05-12 20:32:22
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-05-12 21:50 Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:pMNge.5068$mh2.2500@news.chello.at...

    > Wbrew pozorom, to dość poważne przestępstwo, a podający się za
    > policjanta może dość konkretny wyrok dostać.

    Ale mi raczej chodzi o to, czy mówienie, że się odda sprawę do sądu może
    być groźbą? Pytam, bo nie wiem, ale wydaje mi się, że nie...
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 38. Data: 2005-05-12 20:39:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:q3Pge.5447$mh2.5203@news.chello.at...

    > Ale mi raczej chodzi o to, czy mówienie, że się odda sprawę do sądu
    może
    > być groźbą? Pytam, bo nie wiem, ale wydaje mi się, że nie...

    Jeśli mówienie nie jest połączone z żądaniem pieniędzy za niepodanie i
    ma na celu ochronne zagrożonego dobra, to nie. Przykładowo nie będzie
    przestępstwem zażądanie przez zgwałconą od napastnika 10.000 zł
    odszkodowania. Ale jeśli doda, że w razie odmowy złoży zawiadomienie o
    przestępstwie, to w tym momencie popełni przestępstwo.

  • 39. Data: 2005-05-12 20:39:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojtek Szweicer wrote:

    > Ale mi raczej chodzi o to, czy mówienie, że się odda sprawę do sądu może
    > być groźbą? Pytam, bo nie wiem, ale wydaje mi się, że nie...

    Oto parę cytatów z Kodeksu Karnego:

    Art. 115 § 12:
    Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w art. 190, jak i
    groźba spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia wiadomości
    uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie stanowi
    groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona
    jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem.

    Art. 190. § 1:
    Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub
    szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną
    obawę, że będzie spełniona, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Tak na marginesie: nawet, gdyby nie żądał kasy, a tylko straszył "dla
    sportu", to jest jeszcze to:

    Art. 227.
    Kto, podając się za funkcjonariusza publicznego albo wyzyskując błędne
    przeświadczenie o tym innej osoby, wykonuje czynność związaną z jego
    funkcją,podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.

  • 40. Data: 2005-05-12 20:53:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:d60eu5$ue4$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > przeświadczenie o tym innej osoby, wykonuje czynność związaną z jego
    > funkcją,podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia

    Pytanie, czy straszenie małolatów jest akurat czynnością związaną z
    funkcją policjanta, bo moim zdaniem nie.