  • 1. Data: 2005-01-24 00:04:24
    Temat: Ulotki
    Od: "Szefu" <s...@p...onet.pl>

    witam!!

    mam pytanie a mianowicie chodzi mi o to czy roznoszenie ulotek po
    miescie a dokladniej wkladanie ich za wycieraczki samochodow nie jest
    zabronione? czy sa jakies przepisy ktore to reguluja?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-01-24 00:27:16
    Temat: Re: Ulotki
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl>

    A było to dnia Mon, 24 Jan 2005 01:04:24 +0100, kiedy na pl.soc.prawo osoba
    określana zwykle jako Szefu popełniła co następuje:

> [...]
    > miescie a dokladniej wkladanie ich za wycieraczki samochodow nie jest
    > zabronione? czy sa jakies przepisy ktore to reguluja?

    Roznoszenie ulotek to forma spamu i powinno być zabronione, ale tylko
    wtedy, kiedy nie mamy możliwości odmowy. Jeśli ktoś nam podaje ulotkę na
    ulicy, to zawsze możemy odmówić, ale już zapełnianie skrzynek pocztowych
    [tych analogowych ;) ] ulotkami nie jest w porządku. Słyszałem, że przeciw
    roznoszeniu ulotek protestuje federacja zielonych. Są jednak ulotki
    ekologiczne, które ulegają degradacji =>
    http://bbogucka.republika.pl/ulotki.html.
    Co do przepisów, to za PRL-u podpadało to pod ,,zaśmiecanie miasta" (vide
    ,,Człowiek z Marmuru" A. Wajdy)- tak karano działaczy Wolnych Związków
    Zawodowych, rozrzucających ulotki.

    Nikt nie lubi ulotek za wycieraczką samochodu, ale też nikt nie lubi być
    bezrobotnym...

    ** pl(dot)soc(dot)prawo(at)wp(dot)pl
    ** Tom(ek)

  • 3. Data: 2005-01-24 00:29:31
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl>

  • 4. Data: 2005-01-24 01:14:58
    Od: "Kubaz" <k...@t...UsunTO.pl>

    Użytkownik "Tom(ek)" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Roznoszenie ulotek to forma spamu i powinno bya zabronione, ale tylko
    > wtedy, kiedy nie mamy moýliwoúci odmowy. Jeúli ktoú nam podaje ulotka na
    > ulicy, to zawsze moýemy odmówia, ale juý zapeunianie skrzynek pocztowych
    > [tych analogowych ;) ] ulotkami nie jest w porzadku. Suyszauem, ýe przeciw
    > roznoszeniu ulotek protestuje federacja zielonych. Sa jednak ulotki
    > ekologiczne, które ulegaja degradacji =>
    > http://bbogucka.republika.pl/ulotki.html.
    > Co do przepisów, to za PRL-u podpadauo to pod Yzaúmiecanie miasta! (vide
    > YCzuowiek z Marmuru! A. Wajdy)- tak karano dziauaczy Wolnych Zwiazków
> [...]

    a coz to za egzotyczne kodowanie kolega zapodal?

    --
    Kubaz

  • 5. Data: 2005-01-24 03:23:35
    Temat: Re: Ulotki (ot)
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl>

    A było to dnia Mon, 24 Jan 2005 02:14:58 +0100, kiedy na pl.soc.prawo osoba
    określana zwykle jako Kubaz popełniła co następuje:

    > (...)
    >
    > a coz to za egzotyczne kodowanie kolega zapodal?

    40tude Dialog 2.0.14.1 coś mi namieszał... Poniżej wysłałem jeszcze raz NIC
    nie poprawiając w ustawieniach i wydaje się być dobrze. Teraz pozostawiłem
    tylko kodowanie ISO 8859-2. Co do kodowania odbyła się już dyskusja w
    ubiegłym tyg.; Mam nadzieję, że już jest dobrze.

  • 6. Data: 2005-01-24 18:44:29
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    > Roznoszenie ulotek to forma spamu
    a co to jest spam? Jaki przepis definiuje to pojęcie a jaki penalizuje?
    p.
    W,

  • 7. Data: 2005-01-24 18:50:03
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    Użytkownik "Szefu" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miescie a dokladniej wkladanie ich za wycieraczki samochodow nie jest
    > zabronione? czy sa jakies przepisy ktore to reguluja?

    tak, kodeks wykroczeń

    art.63a
    par.1
    Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nie przeznaczonym ogłoszenie,
    plakat, afisz, apel, ulotkę napis lub rysunek albo wystawia je na widok
    publiczny w INNYM MIEJSCU BEZ ZGODY zarządzającego tym miejscem, podlega
    karze ograniczenia wolności albo grzywny.
    par.2
    W razie popełnienia wykroczenia można orzec przepadek przedmiotów
    stanowiących przedmiot wykroczenia oraz orzec nawiązkę w wysokości do 1.500
    złotych lub obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego.

    p.
    W,

  • 8. Data: 2005-01-24 22:13:38
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to poniedziałek, 24 stycznia 2005 02:14, gdy Kubaz napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > a coz to za egzotyczne kodowanie kolega zapodal?

    Nie egzotyczne, ale właściwe. Za to kolega Kubaz ma źle ustawiony nagłówek
    MIME i ma brak informacji o kodowaniu, co właśnie jest silną
    niewłaściwością.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2005-01-25 21:00:44
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl>

    A było to dnia Mon, 24 Jan 2005 19:44:29 +0100, kiedy osoba określana
    zwykle jako Wirtualna na pl.soc.prawo w poście
    <news:ct3g2d$16m$1@nemesis.news.tpi.pl> popełniła co następuje:

    >(...)Roznoszenie ulotek to forma spamu
    > a co to jest spam? Jaki przepis definiuje to pojęcie a jaki penalizuje?

    Może nie do końca satysfakcjonująco, ale odpowiadam:

    Od 10 marca 2003 r. obowiązuje "Ustawa o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną" (Dz.U. Nr 144, poz 1204).

    Art. 10.1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

    2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyrazi zgodę
    na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności jeśli udostępnił w tym
    celu identyfikujący go adres elektroniczny.

    3. Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji
    (...)

    Art. 24.1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.

    2. Ściganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1, następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    Art. 25. Orzekanie w sprawach o czyny określone w art. 23 i 24 następuje w
    trybie przepisów o postępowaniu w sprawach o wykroczenia.
    Art. 6.3 "Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" z dnia
    2 marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz 271):

    "Posłużenie się (...), pocztą elektroniczną, (...) w celu złożenia
    propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą
    konsumenta."
    Art. 16.1 "Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" z dnia 16 kwietnia
    1993 r. (Dz. U. Nr 47, poz. 211 z dnia 8 czerwca 1993 r.; zmiany: z 1996 r.
    Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z
    2000 r. Nr 29, poz. 356 i Nr 93, poz. 1027)

    Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
    (...)
    5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
    szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
    publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub
    nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.

  • 10. Data: 2005-01-25 22:08:08
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

> [...]
    > <news:ct3g2d$16m$1@nemesis.news.tpi.pl> popełniła co następuje:

    > Może nie do końca satysfakcjonująco, ale odpowiadam:
    w istocie - pojęcie "spam" nigdzie nie występuje.

> [...]
    > Art. 25. Orzekanie w sprawach o czyny określone w art. 23 i 24 następuje w
    > trybie przepisów o postępowaniu w sprawach o wykroczenia.
    nie ma zastosowania w sprawie ulotek

> [...]

    > publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub
    > nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.

    pozdr.
    Wirtualna