  • 1. Data: 2005-01-23 22:14:28
    Temat: czy palenie przy dziecku jest lamaniem praw czlowieka?
    Od: n...@v...pl

    Witam wszystkich.
    Zastanawiam sie jaka jest wasza opinia. Byłabym wdzieczna, gdybyscie
    odpowiedzieli na przynajmniej jedno pytanie z ponizszych (jezeli nie chcecie
    tutaj na niusach, to na moje konto):
    - czy palenie przy dziecku to jest łamaniem praw człowieka?
    - czy palenie w ciąży lub niekarmienie piersią przez swój nałóg to łamanie prawa
    dziecka do zdrowia i najlepszej opieki?
    - co sądzicie o wprowadzeniu zakazu palenie w samochodach, ktorymi jadą dzieci i
    związane z tym kary dla dorosłych palących w samochodzie?
    - co sądzicie o badaniu moczu/krwi dzieciom w celu wykrywania kotyniny/nikotyny
    i karaniu rodziców dzieci u ktorych wykryto dowody tego typu na bierne palenie?
    - czy uważacie, że palenie w ubikacji/łazience/kuchni lub gdziekolwiek indziej w
    domu jest w porzadku wobec dziecka w nim mieszkającego?

    odp. na tego typu pytania są mi potrzebne na zaliczenie.prosze odpowiadajcie! :-)
    Karolina

  • 2. Data: 2005-01-23 22:46:04
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    n...@v...pl napisał(a):
> [...]
    > tutaj na niusach, to na moje konto):
    > - czy palenie przy dziecku to jest łamaniem praw człowieka?

    na pewno jest świadomym wprowadzaniem trucizny do organizmu dziecka, ale
    imho łamaniem praw dziecka nie jest

    > - czy palenie w ciąży lub niekarmienie piersią przez swój nałóg to łamanie prawa
    > dziecka do zdrowia i najlepszej opieki?

    j.w.

    > - co sądzicie o wprowadzeniu zakazu palenie w samochodach, ktorymi jadą dzieci i
    > związane z tym kary dla dorosłych palących w samochodzie?

    bez sensu - to juz lepiej chyba starac sie uswiadomic, jaką krzywdę
    wyrządza się dzieciakowi

    > - co sądzicie o badaniu moczu/krwi dzieciom w celu wykrywania kotyniny/nikotyny
    > i karaniu rodziców dzieci u ktorych wykryto dowody tego typu na bierne palenie?

    doskonaly pomysl. Ukarajmy rodzicow za to, że ktos inny palil przy
    dziecku. Uwielbiam te pomysly z odpowiedzialnoscia za czyny innych.
    Tylko trzeba by KK nieco zmienic :>

    > - czy uważacie, że palenie w ubikacji/łazience/kuchni lub gdziekolwiek indziej w
    > domu jest w porzadku wobec dziecka w nim mieszkającego?

    nie

    > odp. na tego typu pytania są mi potrzebne na zaliczenie.prosze odpowiadajcie! :-)

    prosze bardzo.

    BTW nie powinnas pytac czy odpowiadajacy pala czy nie? To moze wplywac
    na odpowiedzi.

    pozdr

    marcin
    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 3. Data: 2005-01-26 10:32:43
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    n...@v...pl wrote:

    > - co sądzicie o badaniu moczu/krwi dzieciom w celu wykrywania kotyniny/nikotyny
    > i karaniu rodziców dzieci u ktorych wykryto dowody tego typu na bierne palenie?

    Chyba upadłaś na głowę. Pomijając to, że to że dziecko może mieć ślady dymu
    z powodu palenia zupelnie obcej osoby, to byłoby to naruszenie godności
    rodziny. Coś jak przerzucenie na państwo odpowiedzialności za wychowanie
    dziecka. Istny komunizm w nowym wydaniu.

    > - czy uważacie, że palenie w ubikacji/łazience/kuchni lub gdziekolwiek indziej
    > w domu jest w porzadku wobec dziecka w nim mieszkającego?

    Nie jest w porządku. Po pierwsze dlatego że dym i tak będzie wchodził do
    mieszkania i palący domownik będzie nim śmierdział, po drugie dlatego że
    jest to niewychowawcze. Z tych 2 powodów rzuciłem palenie jak moja Żona
    zaszła w pierwszą ciążę.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 4. Data: 2005-01-26 13:59:53
    Od: n...@v...pl

    Dziękuję za odp.
    > BTW nie powinnas pytac czy odpowiadajacy pala czy nie? To moze wplywac
    > na odpowiedzi.
    Potrafię rozpoznać ;-) Nie jest to ankieta, chciałam sie tylko zorientowac, co
    myślą na ten temat różni ludzie.
    P.s. A co z prawem do zdrowia, czy prawem wyboru...
    Jeśli masz jakieś pytania (lub ktokolwiek inny) prosze pisać na maila.
    K.