  • 1. Data: 2005-01-23 21:58:17
    Temat: mozliwosc... sklep komputerowy
    Od: "VooDoo" <V...@p...fm>

    Witajcie
    mam do was pytanie... jesli ktos moze mi pomoc ... otoz okolo 18 grudnia
    kupilem komputer w pewnym sklepie komputerowym , problem polega na tym ze
    moja nowa plyta nagrzewa procesor.., na poczatku myslalem ze tak porpostu ma
    byc taka temperatura.... ale okazalo sie ze te plyty maja tak ....
    i tu moje pytanie... czy jest mozliwosc ze po takim czasie moge zarzadac od
    sprzedawcy a zeby za doplata wymienil plyte na inny model ? jest juz 24
    styczen i nie wiem czy mam jakies prawo do tego ? czy jest taka mozliwosc
    prawo cos mowi o tym ? teorwetycznie plyta moze tak chodzic w tych
    warunkach... ale dla mnie jest to za duzo.... :( jakie mam mozliwosci....
    nie chce wmieniac na nowa bo wiem ze to samo bedzie :/

    za porade z gory dziekuje

    Czarny

  • 2. Data: 2005-01-23 22:23:39
    Temat: Re: mozliwosc... sklep komputerowy
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 23/01/2005 22:58, VooDoo wrote :
> [...]
    > warunkach... ale dla mnie jest to za duzo.... :( jakie mam mozliwosci....
    > nie chce wmieniac na nowa bo wiem ze to samo bedzie :/

    Nie ma już od wielu lat przepisów uprawniających konsumenta do zwrotu
    towaru do sklepu "bo tak". (Za wyjątkiem zakupów na odległość, ale i tu
    termin wynosi 10 dni). Tak więc pozostaje Ci w tej chwili wyłącznie
    droga gwarancji bądź niezgodności towaru z umową.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 3. Data: 2005-01-24 01:38:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    VooDoo wrote:
> [...]
    > moja nowa plyta nagrzewa procesor.., na poczatku myslalem ze tak porpostu ma
    > byc taka temperatura.... ale okazalo sie ze te plyty maja tak ....

    ROTFL

    Patrzcie państwo - płyty ze specjalną grzałką do procesorów teraz robią,
    dywersanty jedne...

    > i tu moje pytanie... czy jest mozliwosc ze po takim czasie moge
    > zarzadac od sprzedawcy

    Co takiego chesz zrobić ze sprzedawcą???

> [...]
    > warunkach... ale dla mnie jest to za duzo.... :( jakie mam mozliwosci....
    > nie chce wmieniac na nowa bo wiem ze to samo bedzie :/

    Możesz grzecznie poprosić o wymianę za dopłatą. Żądać wymiany nie
    możesz, zwłaszcza że opis problemu brzmi tak, że każdy fachowiec spadłby
    ze stołka ze śmiechu, bo ewidentnie masz nikłe pojęcie o konstrukcji
    oraz konfiguracji komputerów.

  • 4. Data: 2005-01-24 07:50:37
    Od: "VooDoo" <V...@p...fm>

    > ROTFL
    >
    > Patrzcie państwo - płyty ze specjalną grzałką do procesorów teraz robią,
    > dywersanty jedne...

    jestes zabawny ? studiuje informatyke i wiem co mowie.... polecam najnowsze
    czasopisma komputerowe...

> [...]

    > zwłaszcza że opis problemu brzmi tak, że każdy fachowiec spadłby ze stołka
    > ze śmiechu, bo ewidentnie masz nikłe pojęcie o konstrukcji oraz

    dobra czytalem w Odpowiedzialność z tytułu rękojmi i gwarancji.
    i jestem tam taki punkcik

    Zmniejszenie wartości i użyteczności będzie oznaczało taki stan, w którym
    towar lub rzecz z punktu widzenia subiektywnego odczucia kupującego, będzie
    wykazywał zmniejszoną wartość materialną, zmniejszone doznania estetyczne,
    względnie będzie posiadał niższe walory użytkowe. Nie koniecznie rzecz musi
    być zepsuta, może być nie taka jaką chciałem.Sprzedawca nie ma możliwości
    się od tej odpowiedzialności uwolnić. Rękojmia to odpowiedzialność
    sprzedawcy a nie producenta. To sprzedawca będzie pozwany do sądu.

    Odpowiedzialność z tytułu rękojmi wynosi 12 miesięcy od momentu zakupu.
    Reguluje to Kodeks Cywilny

    nie moge sie na to powołac ?

    pozdro

    Czarny

  • 5. Data: 2005-01-24 07:56:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    VooDoo napisał(a):

    > jestes zabawny ? studiuje informatyke i wiem co mowie.... polecam najnowsze
    > czasopisma komputerowe...

    To Ty jestes zabawny. Szczególnie opierając swoją wiedzę na tak
    miarodajnym źródle

    > nie moge sie na to powołac ?

    Oczywiście, że możesz. Możesz jeszcze dopisać kodeks karny, dyrektywy UE
    i 10 przykazań. Ale ktoś Ci już wskazał najbardziej efektywne
    rozwiązanie - dogadać się ze sprzedawcą.

    A tak przy okazji - jeżeli czerpiesz wiedzę z najnowszych czasopism -
    jak mogłeś wybrac takie G?
    :-P

    M.

  • 6. Data: 2005-01-24 09:01:34
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "VooDoo" <V...@p...fm> napisał w wiadomości

    >otoz okolo 18 grudnia kupilem komputer w pewnym sklepie komputerowym ,
    >problem polega na tym ze moja nowa plyta nagrzewa procesor

    Zanim zaczniesz bic sprzedawce to wyjasnij nam jaka płyta, jaki procek i
    jaka temperatura:-) Ja bym stawiala na a)zly montaż, b)slaby/malo wydajny
    cooler c) brak pasty. Powiedz jeszcze jak diagnozujesz te za wysoką
    temperature? Jesli np programem AIDA to daj sobie spokoj z jej wskazaniami.

    Ja mialam podobny problem - nowy procesor Athlon 2400 i nowa plyta Gigabyte.
    Procek osiągal temperaturę rzedu 60-70 stopni. Ciut powyzej normy dla
    Gigabyte. Co prawda, procek byl w stanie uciągnąc taka temperaturę ale
    zgłosilam problem panom ze sklepu sugerując ze spalenie sie procka na
    gwarancji bedzie bardziej klopotliwe niz ewentualna wymiana płyty i od ręki
    wymienili mi na Epoxa:-) Ale ja dokonalam tej wymiany 2 dni po kupnie
    sprzętu.

    HaNkA

  • 7. Data: 2005-01-24 10:02:09
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 Jan 2005 22:58:17 +0100, VooDoo <V...@p...fm>
    napisał:

> [...]
    > moja nowa plyta nagrzewa procesor.., na poczatku myslalem ze tak
    > porpostu ma byc taka temperatura.... ale okazalo sie ze te plyty maja

    AMD?
    AMD się grzeje i pracuje w temperaturze wyższej niż Pentiom. Normalka. Nie
    jest to żadna wada. Sprawdź dtylko czy płyta ma czujnik termiczny i
    wyłącznik. I zainwestuj w lepszy wiatrak jak się będzie wyłaczał.

    > i tu moje pytanie... czy jest mozliwosc ze po takim czasie moge zarzadac
    > od sprzedawcy a zeby za doplata wymienil plyte na inny model ?

    Prosić możesz, żądać nie możesz, bo dostałeś to, co chciałeś.

    > jest juz 24 styczen i nie wiem czy mam jakies prawo do tego ? czy jest
    > taka mozliwosc
    > prawo cos mowi o tym ?

    Nie.

    > teorwetycznie plyta moze tak chodzic w tych
    > warunkach... ale dla mnie jest to za duzo.... :( jakie mam mozliwosci....
    > nie chce wmieniac na nowa bo wiem ze to samo bedzie :/

    Co jest za dużo? Grzeje ci po łapkach?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 8. Data: 2005-01-24 11:09:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > ROTFL
    >
    > Patrzcie państwo - płyty ze specjalną grzałką do procesorów teraz
    > robią, dywersanty jedne...

    Ja bym się tak nie śmiał. Ostatnio w serwisie miałem taką płytę z
    athlonem. Nagrzewał się do 75 - 80 stopni i zaczynały się zawieszki.
    Aktualizacja BIOS-u i temperatura nie przekracza 50. Prawdopodobnie
    było coś nie tak ze sterowaniem napięciami procesora.

  • 9. Data: 2005-01-24 12:01:10
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > AMD?
    > AMD się grzeje i pracuje w temperaturze wyższej niż Pentiom. Normalka.

    Nie zawsze :)

    Sam mam Pentium i wiem do ilu potrafi dojsc w stanie
    wytezonych obliczen. Co gorsze, nawet w samej linii Prescottów
    z HT jest znaczna roznica. Modele C z 512 kb cache rozpoczynaja
    prace od 28-31 stopni. Modele E z 1024 kb cache startuja od
    39-42 stopni i nieda sie z tym nic zrobic. Wiekszy pobor mocy,
    wieksza temperatura.

    Problem w tym, ze niektorzy milosnicy overclockingu moga sie
    niezle przejechac :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 10. Data: 2005-01-24 12:09:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    VooDoo wrote:

    > jestes zabawny ? studiuje informatyke i wiem co mowie.... polecam najnowsze
    > czasopisma komputerowe...

    Studiuj dalej - póki co twoja wiedza jest na tyle mizerna, że mylisz
    teorię informacji (informatykę) z wiedzą o sprzęcie (elektroniką).

    [ciach]

    > nie moge sie na to powołac ?

    Powoływać się możesz, ale jak spróbujesz egzekwować sądowo, każdy
    kompetentny rzeczoznawca cię wyśmieje.