  • 1. Data: 2005-01-23 21:33:08
    Temat: Umowa najmu
    Od: "Seeker" <S...@o...pl>

    Witam,

    Sytuacja jest taka: siostra mojej dziewczyny ma przyjaciółkę, która od paru
    lat przebywa za granicą. Mieszkanie tej przyjaciółki stoi puste. Ja razem z
    dziewczyną chcemy wspólnie w nim zamieszkać, oczywiście za wiedzą i przede
    wszystkim zgodą właścicielki mieszkania. Zamierzamy sporządzić umowę najmu,
    ale taką, w której nie określi się żadnych warunków odpłatności, aby
    ukochany Fiskus nie uznawał wpływów za dochód i potem żądał od tego podatku.

    Pytanie jest takie:
    Czy można sporządzić umowę najmu w taki sposób, aby treścią tej umowy była
    opieka nad mieszkaniem w zamian za możliwość w nim zamieszkania?
    "Pogooglowałem" trochę i umowy najmu są do siebie podobne - ja zaś wolałbym
    umowę, w której jest znacznie mniej paragrafów i ustaleń. Jako, że jestem
    prawniczym laikiem chciałem także zapytać na co zwrócić uwagę przy
    sporządzaniu takiej umowy. Może ktoś zna też współrzędne prawne (jaki akt
    prawny, nr artykułu etc.) na które mógłbym się powołać, bo zupełnie nie
    wiem, czy taka umowa jaką bym chciał podpisać mieści się w przewidywanych
    prawnie kategoriach.

    Dziękuję z góry za wszelką pomoc i poradę,

    Seeker,
    23 styczeń 2005, 22:33