  • 631. Data: 2022-06-01 08:01:58
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 01 Jun 2022 03:41:48 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Apropos, tak mi się skojarzyło... może mi ktoś wytłumaczyć
    > ogólnoświatowy fenomen uwieczniony na setkach filmików, gdzie ktoś daje
    > się zamknąć z pojazdem na przejeździe kolejowym i będzie kombiniwał do
    > ostatniej chwili z ustawianiem samochodu (lub nawet nie zrobi nic), ale
    > szlabanów nie ruszy, tylko czeka aż go pociag rozp..?

    Poszanowanie cudzej wlasnosci?
    Strach przed karą?
    A moze stare przyzwyczajenia - szlaban solidny jest i mozna tylko
    samochod sobie zniszczyc.

    Ale ma to tez drugą strone.
    Mozna ustawic szlabany tylko na prawym pasie. Zjechac bedzie mozna bez
    problemu. Ale bedzie mozna przejechac slalomem przez zamkniete.
    Co kolej ustawia?
    A co powinna?

    W sumie ... kolej ma myslec o dobru pasazerow, pracownikow, pociagow,
    a nie kierowcow. Ale przeciez szerokie szlabany do dla ich dobra :-)

    Sa jeszcze takie blokady, co tną opony przy wjechaniu z niewlasciwej
    strony. Powinny byc na przejazdach stosowane, nie powinny, nie wolno?

    A gdzies tam w tle ostatnie wydarzenia - pociag sie przed przejazdem
    zepsul i szlabany staly opuszczone co najmniej 15 minut ...
    Ale w 15 minut pociagu moga nie naprawic, to ile beda opuszczone -
    5 godzin?

    J.

  • 632. Data: 2022-06-01 08:37:07
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Broń palna ma t odo siebie, że skutki niewiele zależą od tego, kim jest
    > operator.

    Genialna myśl. Wysyłajmy na front niemowlaki i emerytów (zwłaszcza emerytów!),
    skoro bez znaczenia kto strzela.

  • 633. Data: 2022-06-01 09:02:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 31.05.2022 o 13:02, J.F pisze:

    > A teraz jeszcze inny przyklad - w Sewierodoniecku ponoc front przez
    > srodek przechodzi. Władze zalecaja mieszkancom ukrycie sie.
    > Jak ktos bedzie przechodzil przez strefe walk ... czyja wina, jak
    > oberwie?

    Za takie "wątpliwości" ktoś ci płaci, czy sam z siebie jesteś idiotą?
    To nie może być przypadek, bo z urodzinami hitlera w lesie miałeś
    podobny problem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 634. Data: 2022-06-01 10:28:19
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jak oberwie przypadkiem lub w wyniku błędu w ocenie ale przy prawidłowej
    > ocenie (w sensie, że wyglądało, że to np. wojskowy), to pewnie
    > przechodzącego.

    Nie istnieje taka okoliczność, gdzie nawet kawałek winy można by było
    przypisać przechodniowi.
    To wina agresora. Zawsze.

    Te wszystkie dywagacje, czy dostał odłamkiem, takim czy siakim, czy
    słyszał wezwanie do ukrycia (może głuchy i nie słyszał...), czy jakiś
    kacap "prawidłowo" ocenił czy nie - to wszytko jest tylko rozmydlaniem
    odpowiedzialności/winy. Żeby jakiś bandyta mógł spokojniej zasnąć, bo
    przecież strzelał na rozkaz i mu się wydawało, że to był żołnierz, a nie
    cywil i po chuj wyłaził jak czołgi przyjechały.

    Tego agresora nie powinno tam być. Kropka.
    Wszytko co dalej, to tego konsekwencje.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 635. Data: 2022-06-01 10:42:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-01, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Nie istnieje taka okoliczność, gdzie nawet kawałek winy można by było
    > przypisać przechodniowi.
    > To wina agresora. Zawsze.

    Jesli jest agresor (ktos kogo obecnośc jest w danym miejscu nielegalna)
    to oczywiście masz rację.

    --
    Marcin

  • 636. Data: 2022-06-01 11:24:36
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Shrek pisze:
    > Bardziej jednak myślałem, że jednak wojna będzie "cywilizowanana"
    > (powiedzmy jak na krymie)

    Oni też myśleli, że będzie jak na Krymie. Że się poddadzą i jeszcze
    kwiatami będą witać.

    A swoją drogą to znasz jakąś "cywilizowaną" wojnę?

  • 637. Data: 2022-06-01 12:24:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 01 Jun 2022 11:24:36 +0200, Andrzej Kłos napisał(a):

    > A swoją drogą to znasz jakąś "cywilizowaną" wojnę?

    Cos tam słyszałem, że przed bitwą pod Grunwaldem przesyłane były prezenty.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 638. Data: 2022-06-01 12:32:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 01 Jun 2022 03:11:18 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Jakoś ostatnio tez mało słychać i kradzierzach AGD i innych?

    Teraz modne są konsole:

    <<Rosyjski żołnierz najpierw ukradł konsolę PlayStation 4 pewnemu
    mieszkańcowi Mariupola, a gdy okazało się, że nie ma możliwości zagrać...
    napisał do jej właściciela, by ten podał mu hasło do swojego konta w PS
    Network.
    Na skrzynkę e-mailową Ukraińca, który wcześniej z powodu rosyjskich ataków
    opuścił Mariupol, przyszła 27 maja dziwna wiadomość. Szybko okazało się, że
    pochodziła ona od rosyjskiego żołnierza, który podczas nieobecności
    mężczyzny ukradł z jego domu konsolę.

    Rosjanin nie był w stanie zagrać w żadną z gier, dlatego... napisał do
    właściciela sprzętu, żeby ten udostępnił mu kod do płatnej usługi
    PlayStation Network. Cywil odpisał krótko: "Nie".

    Jednak okupant dalej nalegał. Napisał (z błędami ortograficznymi), że "chce
    jedynie uzyskać dostęp do zablokowanych gier" i "nie będzie zaglądał do
    poczty mężczyzny, bo jej nie potrzebuje". Gdy nie otrzymał od Ukraińca
    wiadomości zwrotnej, zaczął dopytywać: "Odpiszesz czy już nie żyjesz?".>>

    https://natemat.pl/416068,rosyjski-zolnierz-ukradl-k
    onsole-ukraincowi

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 639. Data: 2022-06-01 12:39:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 01 Jun 2022 03:11:18 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > wszyscy rozumieją, że z tymi cywilami różnie być może, ale
    > jest jednak różnica w zabiciu kogoś bo wyglądało, że to żołnierz, a
    > strzelanie do wszystkiego co się rusza.

    Już dawałem ten link, ale Robert Policmajster jakoś go zignorował i zaczął
    rozprawiać o kalibrach. Dzielni wojacy strzelają w plecy dwóch cywilów, z
    którymi przed chwilą rozmawiali:
    https://www.youtube.com/watch?v=WGg7ZJlihi8

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 640. Data: 2022-06-01 13:10:14
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jesli jest agresor (ktos kogo obecnośc jest w danym miejscu nielegalna)
    > to oczywiście masz rację.

    A tam nie ma?

    Pozdrawiam
    Piotr