eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com
    przez operatora Play - podstawa prawa]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <628be863$0$467$65785112@news.neostrada.pl> <t6gv94$ii7$1@gioia.aioe.org>
    <628c022c$0$457$65785112@news.neostrada.pl> <t6i2fa$p54$1@gioia.aioe.org>
    <6290a8ed$0$502$65785112@news.neostrada.pl> <t6qk18$5s8$1@gioia.aioe.org>
    <6290dc6d$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <1nkemd7q4tuj9$.64ocmdhpvd6d.dlg@40tude.net>
    <6294ec71$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <6294febe$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <62954edf$0$494$65785112@news.neostrada.pl> <ZndlK.2725$z41.66@fx06.ams1>
    <62962a6a$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <62969a1c$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <6296ab9a$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    <JXylK.6811$Z11.790@fx12.ams1> <0eBlK.5333$z41.826@fx06.ams1>
    Date: Wed, 1 Jun 2022 08:01:58 +0200

    On Wed, 01 Jun 2022 03:41:48 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Apropos, tak mi się skojarzyło... może mi ktoś wytłumaczyć
    > ogólnoświatowy fenomen uwieczniony na setkach filmików, gdzie ktoś daje
    > się zamknąć z pojazdem na przejeździe kolejowym i będzie kombiniwał do
    > ostatniej chwili z ustawianiem samochodu (lub nawet nie zrobi nic), ale
    > szlabanów nie ruszy, tylko czeka aż go pociag rozp..?

    Poszanowanie cudzej wlasnosci?
    Strach przed karą?
    A moze stare przyzwyczajenia - szlaban solidny jest i mozna tylko
    samochod sobie zniszczyc.

    Ale ma to tez drugą strone.
    Mozna ustawic szlabany tylko na prawym pasie. Zjechac bedzie mozna bez
    problemu. Ale bedzie mozna przejechac slalomem przez zamkniete.
    Co kolej ustawia?
    A co powinna?

    W sumie ... kolej ma myslec o dobru pasazerow, pracownikow, pociagow,
    a nie kierowcow. Ale przeciez szerokie szlabany do dla ich dobra :-)

    Sa jeszcze takie blokady, co tną opony przy wjechaniu z niewlasciwej
    strony. Powinny byc na przejazdach stosowane, nie powinny, nie wolno?

    A gdzies tam w tle ostatnie wydarzenia - pociag sie przed przejazdem
    zepsul i szlabany staly opuszczone co najmniej 15 minut ...
    Ale w 15 minut pociagu moga nie naprawic, to ile beda opuszczone -
    5 godzin?

    J.