  • 621. Data: 2022-06-01 03:49:38
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Moim zdaniem czarnym koniem jest brudzo. Paradoksalnie "szansą" dla
    > polski mogą być zero z płaszczakiem, jeśli poumieszczani w armii i

    Oni MZ nie mają ani charyzmy, ani innych zdolności aby działać jako
    czynnik jednoczący, choć o tym pierwszym przyznam wiem niewiele. Co
    innego, jakby go ustępujący namaścił. Mogłoby trochę pomóc, ale czy
    wystarczy?

    > Choć na pierwszy rzut oka pinokio, ale nie wydaje mi się. Za miekki i
    > trochę zużyty. Ludzi może i przejmie, ale resortów siłowych nie.

    Bez szans MZ.

    --
    Marcin

  • 622. Data: 2022-06-01 04:54:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No i wedle tych uniersalnych powinieneś blokawać naszego sojusznika w
    > nato i popełnić zbrdnię antysemityzmu:P Ale zamiast tego blokujesz
    > poufnarozmowa:p No kto by się spodziewał, że pis się do tego posunie -
    > prawda?

    Nic na to nie poradzę. Ja bym tam blokował.

    --
    Marcin

  • 623. Data: 2022-06-01 04:58:23
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-31, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > A jeśli z okna klasy padnie strzał?

    To zmieni się sytuacja. Natomiast ten przykład, który podałem to
    pokazuje różnicę gdzie z okoliczności wynika, że można kogoś niewinnego
    zabić i to z duzym prawdopodobieństwem, ale pewności nie ma (klasa może
    być w końcu pusta, a dzieci na przerwie), albo zrobić to samo mając taką
    pewność. Tak to wygląda ze strzelaniem w mieście do nierpoznanych celów
    vs rozpoznanych jako cywilne.

    --
    Marcin

  • 624. Data: 2022-06-01 05:11:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-31, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Dymek jakis z tego pojazdu widac, ale jeden, po serii z km nie ma
    > dymku.

    Nie nie, strzelili tym co narobił dymku, ale rowerzysta się nie przejął,
    to mogli go skosić jakąś seria.

    > No ale zaraz - w klasie moze sie wojsko kryc, spac, szpital moze byc
    > urzadzony.

    Ale to nie był przykład wojenny a po prostu ilustrujący różnicę gdy mamy
    bądź nie rozpoznany cel.

    > A teraz jeszcze inny przyklad - w Sewierodoniecku ponoc front przez
    > srodek przechodzi. Władze zalecaja mieszkancom ukrycie sie.
    > Jak ktos bedzie przechodzil przez strefe walk ... czyja wina, jak
    > oberwie?

    Jak oberwie przypadkiem lub w wyniku błędu w ocenie ale przy prawidłowej
    ocenie (w sensie, że wyglądało, że to np. wojskowy), to pewnie
    przechodzącego. Jak oberwie gdy ktoś widząc, że to cywil, lub mogąc tak
    przypuszczać, go zakatrupił, to wina kacapa.

    Myślę, że wszyscy rozumieją, że z tymi cywilami różnie być może, ale
    jest jednak różnica w zabiciu kogoś bo wyglądało, że to żołnierz, a
    strzelanie do wszystkiego co się rusza.

    > Ano - ponoc wyrznął.
    > Ale czemu nie wszedzie?
    > Trafili na zlego rosyjskiego dowodce, czy np ktos ostrzeliwal
    > ruskie wojsko?

    Albo taki był modus operandi niektórych kacapich grup, a jak się zrobił
    raban z Buczą to ich trochę na smycz wzięli.
    Jakoś ostatnio tez mało słychać i kradzierzach AGD i innych?

    --
    Marcin

  • 625. Data: 2022-06-01 05:41:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-01, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]

    Apropos, tak mi się skojarzyło... może mi ktoś wytłumaczyć
    ogólnoświatowy fenomen uwieczniony na setkach filmików, gdzie ktoś daje
    się zamknąć z pojazdem na przejeździe kolejowym i będzie kombiniwał do
    ostatniej chwili z ustawianiem samochodu (lub nawet nie zrobi nic), ale
    szlabanów nie ruszy, tylko czeka aż go pociag rozp..?

    --
    Marcin

  • 626. Data: 2022-06-01 06:39:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja miałem. Mi to się zawsze wydawało, że do dupy to jest ZSRR ale zwykli
    > Rosjanie są ok, a kulturowo mamy z nimi sporo wspólnego. Znam oczywiście
    > historie z ich wyzwalania ziem okupowanych przez Niemców, ale wydawało
    > się, że minęło tyle czasu, że mocno się otworzyli, widzą jak życie
    > wygląda gdzieindziej. To, że tego bandytę popiera >70% Rosjan i że po
    > prawie 60 latach zachowują się jak dzikie bydło jest dla mnie prawdę
    > mówiąc szokiem. Mam lekkie problemy jak się do nich obecnie odnosić.

    No, z tym to akurat wątpliwości nie miałem. Rosjanie to naród co
    najpierw cię do domu zaproszą wódki dadzą i powiedzą żeś polak i
    jesteście bracia słowianie, a za rok car każe rezać lachów to bedę
    rezać. Bardziej jednak myślałem, że jednak wojna będzie "cywilizowanana"
    (powiedzmy jak na krymie)skoro chcą "wyzwolić" choćby z przymużeniem oka
    "swoją" ludność, a oni zrównali miasta z ziemią i urządzili czystki
    etniczne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 627. Data: 2022-06-01 06:43:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > półdemagogiczną retoryką, ale wszelkie akademickie dywagacje kończą się
    > konkretnym pytaniem do konkretnych osób: "czy sam masz z tym problem?"
    > Nie masz, prawda? Więc te wszystkie dylematy, o których wspominasz to
    > jest polityczne szambo i podwójne standardy a nie problemy uniwersalnych
    > wartości. A jeśli szukasz systemu, który działa w praktyce, to
    > powodzenia (co dobrze wiesz). Nie mniej dyskutujesz ze mną, a nie z
    > partią putina, Bidena czy Nataniachu, a dla mnie kryteria są dość jasne.
    > Niejasne może być co najwyżej dojście w niektotórych przypadkach do

    Całkiem nieźle ujętę. Problemem jest nie to, że ich zablokowali, ani w
    sumie nawet nie ten przypadek (bo ich zablokowali po prostu w ramach
    sankcji - domyślam się że ustanowionych przez europarlament). Problemem
    jest nasza rodzime rodzime podwórko, która daje ministrowi uprawnienia
    niemal in blanco do blokowania środków komu popadnie a aby blokowanie
    mediów po uważaniu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 628. Data: 2022-06-01 06:48:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ostatniej chwili z ustawianiem samochodu (lub nawet nie zrobi nic), ale
    > szlabanów nie ruszy, tylko czeka aż go pociag rozp..?

    Więcej - obecnie na ogół wystarczy je mocniej ręką popchnąć i się
    wypinają się "z zawiasów" a maszynista dostaje na topach sygnał, ze ma
    zwolnić do 20km/h. One są po prostu przystosowane do ich "taranowania".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 629. Data: 2022-06-01 06:49:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale co do zasady racja, Shrek się powyżej źle wyraził. Obowiązek cały
    > czas wynika z kk162,

    Fakt.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 630. Data: 2022-06-01 06:53:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Można go ukraść, ale czy to, ze można go ukraść oznacza, że
    > automatycznie posiadacz ma obowiązek wydać?

    Ma i wynika on bezpośrenio z obowiązku udzielenia pierwszej pomocy,

    Nie do wiary, że lata mijają, AED wiesza się wszędzie gdzie jest dużo
    ludzi, oficjalna apka "na ratunek" ma mapę z AED, żeby ich w razie
    potrzeby użyć, a ty dalej podtrzymujesz swoje durne stanowisko, że nie
    można używać AED, bo on jest odt tego żeby był na stanie a jak użyjesz
    to będzie wybrakowany.

    Mam nadzieję, ze przynajmniej się douczyłeś i nie uważasz już że AED
    może zaszkodzić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!