  • 41. Data: 2012-10-16 07:03:01
    Temat: Re: Udostepnianie w sieci nagran emitowanych w RTV
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-15 23:03, T.V. pisze:

    > Jak to opisal ladnie SQLwiel:
    > "Brnięcie w to dalej przy obecnym prawodawstwie jest GŁUPIE,
    > PRZESTARZAŁE, NIEPRZYSTAJĄCE DO RZECZYWISTOŚCI!!!"

    Ja w kwestii formalnej: To zdanie napisał "z" i jemu się należą "prawa
    autorskie" ;) , a ja się pod nim tylko dopisałem z komentarzem, że takie
    właśnie mamy "prawo".

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel

  • 42. Data: 2012-10-16 07:27:19
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-15 23:49, witek pisze:
    > Ja nie twierdzę, że za wszystko masz płacić.
    > Natomiast ci co nie chcą za darmo rozdawać swoich prac powinni chyba
    > miec do tego prawo?

    Prawo masz ale nie domagaj się uprzywilejowania.
    Jeśli nie chcesz mieszać w to państwa i pozostawić tylko prawidłom
    rynkowym to dlaczego popierasz uprzywilejowanie w prawodawstwie dla
    siebie. Bo to Twoja kasa? Dlaczego? To jest przecież dyskryminacja.
    Dlaczego naginasz prawo własności (normalne prawo własności) do swoich
    celów. Dlaczego masz być lepiej traktowany i zabezpieczany przed
    _zagrożeniami jakie niesie rynek i nowoczesna technika_ niż inni
    przedsiębiorcy. Dlaczego???
    Przecież dzieło o unikalnym indywidualnym charakterze może też spłodzić
    glazurnik, tynkarz, czy inny rzemieślnik.
    Przemyśl to a potem bądź bardziej elastyczny w dochodzeniu swojego.
    I to wszystko w kontekście nie możności ukrócenia piractwa w necie.
    Może się skończyć tak że w pogoni za kasą świat oleje Twoje prawa,
    zostawi samemu sobie bo braknie pomysłu bo będą ważniejsze sprawy na
    głowie, będziesz musiał sam ścigać w necie bez środków, narzędzi...
    Może bezpieczniejszy byłby taki ryczałt internetowy?
    Może to nie będzie mniej kasy tylko sporo więcej?
    Negowanie dla zasady w obliczu zagrożenia "twórcze" nie jest :-)

  • 43. Data: 2012-10-16 08:56:48
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-15 22:11, witek pisze:
    > Dzieki temu realizmowi nie szukam jedzenia po śmietnikach.

    Znamy swoje stanowiska :-)
    Chciałem Ci tylko uświadomić do czego prowadzi "pójście na noże" w
    kontekście tytułu wątku.
    Są takie interpretacje że jeśli ktoś posiada plik mp3 (podstaw sobie coś
    innego) to czerpie korzyść z jego posiadania bo przecież nie kupił
    znaczy zaoszczędził.
    Teraz wyobraź sobie ściganie ludzi za posiadanie.
    Jak chcesz odróżnić pliki nagrane z tv, radia (są jak najbardziej
    legalne i zgodne z prawem tak samo jak kasety magnetofonowe i VHS) od
    tych nielegalnie pobranych z netu. Jak chcesz to zrobić?
    A może zakazać posiadania. To byłby jakiś sposób. Byłoby to ograniczenie
    praw obywatela które do tej pory posiadał.
    Być może ludzie się na to zgodzą. Zagłosują i to przełkną. ;-)

    Jeszcze jedna rzecz.
    Od nie wiem ilu lat my konsumenci kupując urządzenia do kopiowania i
    materiały eksploatacyjne płacimy podatek (w cenie) na rzecz
    zadośćuczynienia, zrekompensowania strat jakie autorzy mogą ponieść w
    wyniku działania takich urządzeń. Ten fakt jest dość sprytnie pomijany w
    dyskusjach o PA. Ile to jest kasy? Kto ją dostaje? ...
    Znaczy to że ten ryczałt-zadośćuczynienie już w prawodawstwie istnieje i
    działa. Ja postuluję go rozszerzyć i dać sobie raz na zawsze spokój z
    bezsensowną dyskusją i nabijaniem kasy adwokatom.
    Trzeba tworzyć, produkować, żyć :-)

  • 44. Data: 2012-10-16 09:32:46
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-16 08:56, z pisze:
    > A może zakazać posiadania. To byłby jakiś sposób. Byłoby to ograniczenie
    > praw obywatela które do tej pory posiadał.
    > Być może ludzie się na to zgodzą. Zagłosują i to przełkną. ;-)

    Właśnie napatoczyłem się na zastosowanie takiego ograniczenia w praktyce.
    Producenci tunerów sat, dvb-t stosując najnowsze procesory utrudniają
    życie klientom kodując nagranie pliki w ten sposób że mogą one być
    odtwarzane tylko na urządzeniu na którym zostały nagrane. Nie da się tak
    jak kiedyś bywało nagrać programu na kasetę VHS i tej kasety włożyć do
    innego odtwarzacza w innym pokoju. Dotyczy to tylko nagrań z programów
    płatnych kodowanych ale jest to ograniczenie na które ja się NIE
    ZGADZAM. Dlatego zakupiłem starszy "lepszy" model tunera :-)
    To jest cichcem wprowadzane utrudnianie ludziom życia, naruszanie ich
    praw. PA się panoszy i rozpycha łokciami fundamentalistycznie trzymając
    się przestarzałych przepisów. Na to zgody nie ma! :-)

  • 45. Data: 2012-10-16 10:21:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-10-16 09:32, Użytkownik z napisał:

> [...]
    > praw. PA się panoszy i rozpycha łokciami fundamentalistycznie trzymając
    > się przestarzałych przepisów. Na to zgody nie ma! :-)

    Było i się nie sprawdziło. Taki dekoder możesz komuś wcisnąć
    jako gratis dodany do abonamentu, na wolnym rynku go nie sprzedaż
    bo zabraknie nabywców. Ale kretyni dalej wydają pieniądze swoich
    klientów w nadziei że ci jednak nie spostrzegą i przyjmą takie
    rozwiązanie.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2012-10-16 14:39:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z wrote:

> [...]
    > Może to nie będzie mniej kasy tylko sporo więcej?
    > Negowanie dla zasady w obliczu zagrożenia "twórcze" nie jest :-)

    Ale zes nabredził.
    Ani słowa nie pisałem o czym piszesz ty.

  • 47. Data: 2012-10-16 14:44:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z wrote:

> [...]
    > legalne i zgodne z prawem tak samo jak kasety magnetofonowe i VHS) od
    > tych nielegalnie pobranych z netu. Jak chcesz to zrobić?

    W ogole nie chce tego robić.
    Ani jedno ani drugi nie upoważnia cię jednak do wykorzystywania tego w
    celach komercyjnych, Wiec co za różnica skąd to masz.
    Pobieranie z netu nie jest karalne.
    Od samego poczatku pisze, ze prawo karne ma sie tu nijak, ale nie
    raczyles zauwazyc.

    > A może zakazać posiadania. To byłby jakiś sposób. Byłoby to ograniczenie
    > praw obywatela które do tej pory posiadał.
    > Być może ludzie się na to zgodzą. Zagłosują i to przełkną. ;-)

    Bredzisz w ogole bez zwiazku z tym co napisalem.

> [...]
    > wyniku działania takich urządzeń. Ten fakt jest dość sprytnie pomijany w
    > dyskusjach o PA. Ile to jest kasy? Kto ją dostaje? ...

    I nie mam pojecia dlaczego. Bo ten podatek to bzdura,
    tak samo jako abonamnet RTV i wiele innych rzeczy, ktore sprowadzaja sie
    do wszystkim po rowno.

    > Znaczy to że ten ryczałt-zadośćuczynienie już w prawodawstwie istnieje i
    > działa.

    jak wiele innych bzdur.

    Ja postuluję go rozszerzyć i dać sobie raz na zawsze spokój z
    > bezsensowną dyskusją i nabijaniem kasy adwokatom.
    > Trzeba tworzyć, produkować, żyć :-)

    bez komentarza.

  • 48. Data: 2012-10-16 15:18:48
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-16 15:08, RadoslawF pisze:

    > Może jest nowy i wypasiony, fajny nie jest i dużej sprzedaży mu
    > nie wróżę.

    No dobra. Jak na sprzęt Combo za 300 zł oferuje dobry stosunek jakości
    do ceny :-)
    I jest oparty na nowym procesorze w którym to podobno sprzętowo
    zaimplementowano ochronę praw autorskich (kodowania nagrań)
    Mam nadzieję że ta tendencja się nie rozwinie w innych fajniejszych
    sprzętach :-)

  • 49. Data: 2012-10-16 16:02:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-10-16 15:18, Użytkownik z napisał:

> [...]
    > zaimplementowano ochronę praw autorskich (kodowania nagrań)
    > Mam nadzieję że ta tendencja się nie rozwinie w innych fajniejszych

    Oczywiście że się nie rozwinie. Ktoś wypuści coś podobnego ale
    bez kodowania zapisanego pliku i kupujący się rzucą na ten produkt.
    Za pół roku wszyscy będą oferować takie urządzenia bez kodowania.
    Będzie to tak jak z odtwarzaczami muzycznymi, najpierw tylko
    z obsługą DRM potem z olewaniem wskazań DRM.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2012-10-16 22:40:15
    Od: "T.V." <s...@z...pl>

    Dnia Mon, 15 Oct 2012 16:51:06 -0500, witek napisał(a):

    > zapewne osoba której sprzedałem. Co nie oznacza, ze osoba trzecia ma
    > prawo z tego korzystac w swoich celach zarobkowych.
    > Nie udostepniam swoich prac za darmo bo to jest moja praca.

    Wracajac do meritum - moge na portalach rodzinie i znajomym udostepniac
    filmy (glownie chodzi tu o bajki dla dzieci) i muzyke - pop,rock .... Bo to
    to pytalem w tym watku.

    W sumie przyznam sie szczerze, ze w jakis sposob rozumie domaganie sie
    Twojej wlasnosci intelektualnej ktorej piszesz - prace, domumentacja, czy
    nawet programy komputerowe itd...
    Ale multimedia? muzyka, film, bajka?
    Po to place abonament RTV aby z tego czerpac, a ze udostepniam? Moze ktos
    byl w pracy a chcialby sobie posluchac, obejrzec cos co go ominelo.
    Sadze, ze ustawe nalezy poprawic i zezwolic na udostepnianie rzeczy, ktore
    juz raz byly puszczone w "eter" czy to publiczny czy nie i nie karac ludzi
    za to ze chca pomagac innym w zdobyciu informacji/rozrywki ktora i tak byla
    udostepniona spoleczenstwu.

    T.V.